Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Po lewej tzw „duża siła” czyli 22 kW 32A, po prawej „mała siła” czyli 11 kW 16A.
Oryginalne MCU jest raczej 22 kW wiec lewe gniazdo.
32A leci z jednej fazy, z trzech 16A
instrukcja:
1659888646759.png

...ale rozmiaru wtyczki tesla nie podaje

...ale na fejsie użytkownicy mówią, że adapter jest na małe gniazdo 16A
 
Last edited:

kamer7

Zadomawiam się
Cześć, przebiłem się w końcu przez cały temat. Czy można powiedzieć, że konsensus jest taki, że do TM3/Y mając w domu przyłącze np. 14 kW i zabezpieczenie przedlicznikowe 25A oraz trójfazowe gniazdo siłowe 400V w garażu najlepiej jest zakupić:
1x UNIVERSAL MOBILE CONNECTOR, 3P (1058220-00-E) (to jest chyba gen 1?)
1x ASY,UA,A,415V3,016A,TMC0021016M3PNE6 (1024110-00-D) (to jest chyba adapter z tzw. "dużej siły")

Ma się wtedy możliwość ładowania z 3 faz z prędkością 11 kW.

Kupując standardowy Tesla Wall Connector ograniczamy maksymalną prędkość ładowania do 5,8 kW (lub 7,4 kW jeśli mielibyśmy zabezpieczenie przedlicznikowe 32A).

Czy dobrze kombinuję?
 

kamer7

Zadomawiam się
Zakładając, że masz na myśli Mobile Connector gen 2.
Jestem już trochę zdezorientowany, bo na stronie Tesli czytam, że Wall Connector gen. 3 ma podłączenie pod złącze siłowe trójfazowe 400V. Dlaczego więc miałbym szukać innego rozwiązania jeśli chodzi o domowe ładowanie? Zdaje się, że Wall Connector nie jest bardzo drogi.
wall connector.JPG


Całe zamieszanie w tym temacie wynika z tego, że Tesla do auta dorzuca tylko Mobile Connector zdolny do obsłużenia jedynie 1 fazy?
1660657949744.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak mozesz kupic WC3 22kW i tesle ladowac 11kW z trzech faz.
To co dodaja do auta jest jednofazowe i moze ladowac na jednej fazie i zaleznie od dokupionych przejsciowek od 5A do 32A jedna faza czyli 1-7kW
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Kupując standardowy Tesla Wall Connector ograniczamy maksymalną prędkość ładowania do 5,8 kW (lub 7,4 kW jeśli mielibyśmy zabezpieczenie przedlicznikowe 32A).
Niczego nie ograniczamy, TWC3 da radę sobie z tym masz w domu, IMHO najlepszy wybór jako stacjonarny EVSE.
 

kamer7

Zadomawiam się
To może za dużo się już naczytałem na raz i zgłupiałem :p
Dopiero teraz zrozumiałem, że te 48 stron dyskusji, propozycje różnych Zencarów i innych Juice Boosterów oraz przeróbki proponowane przez kolegę Bronka (szacunek za pomysł, wykonanie i opisanie tego) to dotyczą tylko sposobów ładowania mobilnego w podróży, bo Tesla nie daje standardowej mobilnej ładowarki 3 fazowej tylko 1 fazową. W domu dokupienie Wall Connectora zamyka temat i jest optymalnym rozwiązaniem.
BTW Wall Connectorem spokojnie naładuję inne auta np. Panamerę E-hybrid?
 

Michal

Moderator
Jest dokładnie tak jak napisałeś ;)

Tak, Wall Connectorem naładujesz dowolne auto z gniazdem Type 2.
 

Michal

Moderator
32A leci z jednej fazy, z trzech 16A
instrukcja:
View attachment 6233
...ale rozmiaru wtyczki tesla nie podaje

...ale na fejsie użytkownicy mówią, że adapter jest na małe gniazdo 16A
Mam taki adapter i na 100% jest to 16A, a MCU daje max 11kW. Dorobiłem sobie przejściówkę na 32A, bo teść ma takie gniazdo ;)
 
Top