Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy instalacji, ale..

JareG

Pionier e-mobilności
Nie będę zakładał nowego wątku, ten się nada.. :)

Zakupiłem falownik hybrydowy, teraz muszę przymusić ekipę od fotowoltaiki do zamontowania.. a potem trzeba będzie zająć się podłączeniem do tego baterii - a ponieważ wolę nie ryzykować z nowościami, raczej będzie to sprawdzona bateria z i3.
Falownik specjalnie kupiłem identyczny z tym, jaki ma Hubert (czyli człek z tego filmiku) - Sofar HYD15KTL 3-fazowy. Bateria miała być od Niro EV - ale nie ma pewności czy zadziała, a pewnie oddać bym nie mógł - więc kupię przetestowaną i działającą. Trochę szkoda, bo za podobne pieniądze miałbym 2x większą baterię.. no trudno :D
Sofar_HYD15KTL.JPG

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie będę zakładał nowego wątku, ten się nada.. :)

Zakupiłem falownik hybrydowy, teraz muszę przymusić ekipę od fotowoltaiki do zamontowania.. a potem trzeba będzie zająć się podłączeniem do tego baterii - a ponieważ wolę nie ryzykować z nowościami, raczej będzie to sprawdzona bateria z i3.
Falownik specjalnie kupiłem identyczny z tym, jaki ma Hubert (czyli człek z tego filmiku) - Sofar HYD15KTL 3-fazowy. Bateria miała być od Niro EV - ale nie ma pewności czy zadziała, a pewnie oddać bym nie mógł - więc kupię przetestowaną i działającą. Trochę szkoda, bo za podobne pieniądze miałbym 2x większą baterię.. no trudno :D
View attachment 6656

Pozdrawiam
Na ile wyceniasz koszty tego calosciowe ?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Falownik znalazłem w cenie hurtowej, za 11977 zł brutto. Ja wziąłem 15kW, bo raz że identyczny z tym Huberta, a dwa że cena za 10kW jest właściwie taka sama. Za 8kW trza dać ~1000 zeta mniej, za 20kW ~2000 zł więcej. Bateria od i3 - najtaniej jak widziałem to 22500 zł za 94Ah, za 120Ah chcą prawie 40k zeta, 60Ah nie ma. No i nie wiem, ile będzie kosztowała elektronika o której Hubert tam wspomina, i na ile wyceni swoją wiedzę i robotę (bo ktoś będzie musiał mi to wszystko zintegrować do kupy).

Pozdrawiam
 

Trapp

Zadomawiam się
Jaki Zakład energetyczny ? PGE /Energa / Tauron?
Moja magiczna kula właśnie podszepnęła mi że Energa planuje w niedalekiej przyszłości ewidencjonować magazyny - dane techniczne , moc, certyfikaty itd :) ( jak to w Wolsce).
Może być trochę problem ze zgłoszeniem samoróbki.

Myślę że magazyny energii z baterii aut będą miały rację bytu tylko u Producentów samochodów / baterii - zwykłemu Kowalskiemu nie pozwolą na takie fanaberie
- $$ muszą się zgadzać w ZE

A żeby było jeszcze śmieszniej to chcą sumować moce - tj moc falownika + moc magazynu :) - i wcale nie chodzi o to aby ktoś "wyleciał" z Prosumenta :)
 

Trapp

Zadomawiam się
Wystarczy że ktoś zgłosi że napięcie w sieci ma za wysokie i mają prawo skontrolować nastawy falowników w danej linii z trafo ( ludzie ustawiają 260V i więcej :) ).
Przy magazynie energii może się zdarzyć też że coś "wrzuci" do sieci w nocy - bo ciężko go ustawić aby bilansował 100 % - przynajmniej Sofara - próbkowanie 5 sek.
Wtedy wystarczy tylko czytać dane z "mój licznik" i sprawdzić bez fizycznej weryfikacji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No to falownik jeden mam na legalu. Mogą go sprawdzać. Przy magazynie nic do sieci nie powinieneś w nadmiarze dawać jeśli chodzi o napięcie.
Ps Powinni się zająć modernizacją się i aby nie było przypadków wyłączeń falownikow z powodu tych wysokich napięć.
U mnie póki i pomimo że sąsiedzi też mają fv jest max 232v
 
Last edited:
Top