Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

abes99

Posiadacz elektryka
Jeśli ten nie będzie ładował VAGów to czy Wall Connectorem da radę? Chciałem WC wstawić pod firmę, żeby mogły się ładować wszystkie auta elektryczne ale go jeszcze nie zamontowałem.
Mam WC gen.3 i ładuję eSoula (11kW). Z tego co pamiętam to przy konfiguracji po WiFi były trzy opcje: wszystkie auta, tylko Tesle, tylko konkretne wybrane Tesle. Mogę sprawdzić wieczorem, bo dostęp jest do niej tylko lokalnie.
Z tego co pamiętam, to obsługuje max 22kW przy zabezpieczeniu 32A, więc wtedy powinien ładować nawet 7,4kW przy jednej fazie (nie wiem jakie ładowanie bywa w hybrydach), a 3,7kW przy 16A.
Screenshot_2022-09-14-11-27-30-12_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg

Edit: znalazłem w necie opcje dostępu konfigurowane po WiFi, tak jak pisałem wcześniej:

Only-Tesla-Screenshot-1.png
 
Last edited:

abes99

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy mobilny ma WiFi i jakieś opcje konfiguracji, ja pisałem o stacjonarnym Tesla Wall Connector gen. 3, bo o takim pisałeś w pytaniu, że chcesz wstawić w firmie ;)
 

Jusand

Posiadacz elektryka
MI mobilny od Tesli 3 co dawali w zestawie jednofazowy nie ładuje Peugeot e208. Doczytałem gdzieś w instrukcji, że tylko Tesla.
 

kamer7

Zadomawiam się
Nie udało mi się zeskanować tego QR kodu, być może to nie do tego służy. No to poznałem dość istotną różnicę między Corded Mobile Connector a Wall Connector - zdaje się, że tym pierwszym nie naładuję innego auta niż Tesli.
 

solik

Pionier e-mobilności
MI mobilny od Tesli 3 co dawali w zestawie jednofazowy nie ładuje Peugeot e208. Doczytałem gdzieś w instrukcji, że tylko Tesla.
dziwne, ja normalnie ladowalem mini, fiata.. tym co w bagazniku daja
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Próbowałem przebrnąć przez cały topic w poszukiwaniu interesującej mnie informacji ale chyba jej nie znalazłem. Na samym początku jedynie pan Bober z electricmobility coś o tym wspomniał ale zaraz został zjechany za reklamę i temat się urwał...
Interesuje mnie kwestia zabezpieczenia różnicowoprądowego ale z monitorowaniem upływem prądu stałego >6mA jaki niby może mieć miejsce w przypadku np. samochodu elektrycznego. Z tego co wczoraj przeryłem w internecie to brak takiego zabezpieczenia w przypadku wystąpienia takiego upływu spowoduje nie zadziałaniem zabezpieczenia różnicowoprądowego i porażenia prądem. Ponieważ na co dzień korzystam i chcę korzystać z Tesli UMC zaczynam się zastanawiać, czy to w pełni bezpieczne. Jest tu jakiś mistrz wiedzy elektrycznej, który mógłby się wypowiedzieć nad sensem takiego zabezpieczenia? Jeżeli ryzyko wystąpienia takiej sytuacji jest duże (tego upływu prądu stałego >6mA) to rozważam dwie opcje:

1. wymianę obecnie posiadanego modułowego zabezpieczenia różnicowoprądowego typu A na takie typu B (ok. 4tys zł) lub najlepiej A-EV (koszt ok. 1700zł) i użytkowanie UMC w dalszym ciągu. No chyba, że ktoś jest w stanie potwierdzić że UMC od Tesli posiada takie zabezpieczenie wbudowane? Jest to wątpliwe ze względu na jego cenę. Nigdzie też w internecie nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie;

2. zakup Tesla Wall Connector gen. 3 który to zabezpieczenie już posiada.

Generalnie rozważam chyba tylko te dwie opcje powyższe bo zależy mi na przycisku do otwierania klapki we wtyczce do Tesli :) Zakup innej cegły/wallboxa mnie nie interesuje (choć wiem, że inne urządzenia nawet przenośne, np. juicebooster posiada RCD typu B).
Pytanie więc brzmi o sensowność tego zabezpieczenia i ryzyko potrzeby jego zadziałania. Wiadomo, że można zabezpieczyć się przed wszystkim. Można cały czas nosić na plecach spadochron ale szansa, że się przyda jest niewielka a koszt takiego zabezpieczenia (wygoda) jest ogromny. Czy tak samo jest z tym zabezpieczeniem, o którym wspominam powyżej?
Odpowiedzi typu "panie co pan pitolisz, jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby kogoś poraziło" albo "używam dwa lata i nic się nie dzieje" proszę sobie darować :p Wybranie niebieskiej pigułki nie świadczy o braku zagrożenia. Ja niestety łyknąłem czerwoną i przeryłem wczoraj internet. Wcześniej nigdy nie zwracałem uwagi na to zabezpieczenie i muszę przyznać, że "niewiedza jest błogosławieństwem"...
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Interesuje mnie kwestia zabezpieczenia różnicowoprądowego ale z monitorowaniem upływem prądu stałego
Czy dobrze rozumiem? Żeby wystąpiło zagrożenie musi się wydarzyć równocześnie:
- uszkodzenie pojazdu
- pojazd się nie zorientuje, że jest uszkodzony
- EVSE się nie zorientuje, że coś jest nie tak
- elementy pod napięciem mogą być dotknięte (które to?)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
1. wymianę obecnie posiadanego modułowego zabezpieczenia różnicowoprądowego typu A na takie typu B (ok. 4tys zł) …
Jeżeli chcesz Schneidera to musisz zapłacić. Ja kupiłem zabezpieczenie typu B za kilka stówek (Gacia). To nie Schneider ale ma certyfikaty, jest dopuszczony do obrotu w EU i PL także jakieś tam testy przeszedł.
 
Top