Sprzedam BMW X5 40e PHEV

rawier

Posiadacz elektryka
Mam Spotify Premium i Tidal Master.
Zarówno w domu jak i na telefonie i w samochodzie słucham głównie Tidal ze względu na jakość dźwięku.
W sumie Spotify jest bardziej ekonomiczny ale tidal zdecydowanie wygrywa jakością.
@Robert RM - trochę mam wrażenie, że się nakręcasz 😀 z ciekawości przeczytałem Twoje ogłoszenie o sprzedaży i wygląda z niego, że w X5 masz standardowe nagłośnienie BMW. Więc mniej głośników i brak dźwięku przestrzennego w porównaniu do TMY... Biorąc pod uwagę, że firma z bawarii każe sobie słono płacić nawet za aktualizację map w nawigacji, nie spodziewam się by te podstawowe głośniki były lepsze jakościowo niż w Tesli, o obecności subwoofer'a nie wspominając 🤣
 

Robert RM

Zadomawiam się
@Robert RM - trochę mam wrażenie, że się nakręcasz 😀 z ciekawości przeczytałem Twoje ogłoszenie o sprzedaży i wygląda z niego, że w X5 masz standardowe nagłośnienie BMW. Więc mniej głośników i brak dźwięku przestrzennego w porównaniu do TMY... Biorąc pod uwagę, że firma z bawarii każe sobie słono płacić nawet za aktualizację map w nawigacji, nie spodziewam się by te podstawowe głośniki były lepsze jakościowo niż w Tesli, o obecności subwoofer'a nie wspominając 🤣
W BMW mam Harman Kardon, w ramach dźwięku przestrzennego jest Dolby ProLogic Surround Sound.
Postrzegane jakości dźwięku jest bardzo subiektywne, dodatkowo do nowego, Teslowego brzmienia muszę się przyzwyczaić (o wygrzaniu głośników nie wspominając).

Chwilowo wygrywa BMW, ale za jakiś czas może się to zmienić. 😜
 

Robert RM

Zadomawiam się
do momentu jak przyjdzie zapłacić za naprawę 😂

True, ale tyczy się każdego samochodu z górnej półki.
BTW kiedyś po 200kkm robiłem komplet zawieszenia w Citroenie C5 (wymiana wszystkich sfer itp). Komplet kosztował mniej niż remont zawieszania Passata z przodu.
Nie taki diabeł straszny.

A z drugiej strony BMW było do tej pory całkowicie bezawaryjne.

PS z ostatniego przeglądu

I tak, chcą kasę za aktualizacje map 😂
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
True, ale tyczy się każdego samochodu z górnej półki.
BTW kiedyś po 200kkm robjlem komplet zawieszenia w Citroenie C5 (wymiana wszystkich sfer itp). Komplet kosztował mniej niż remont zawieszsnia Passata z przodu.
Nie taki diabeł straszny.
Wymiana wszystkich sfer to pikuś, zresztą to najtansza cześć w tego typu zawieszeniu i najprostsza w wymianie. Szkoda, że Citroen odszedł od tego zawieszenia, bo w C5 było już naprawdę dopracowane i testery nie leciały tak bardzo. Tam był inny system korka. W starszych citroenach „polscy magicy” znaleźli sposób jak uzupełniać gaz w sferach chociaż producent tego nie przewidywał. Oj co to były za czasy, że Niemczech oprócz używanego samochodu z serwisu wybierało się ze śmietnika sfery…
TMY to raczej klasa X3 niż X5.
 

Robert RM

Zadomawiam się
Wymiana wszystkich sfer to pikuś, zresztą to najtansza cześć w tego typu zawieszeniu i najprostsza w wymianie. Szkoda, że Citroen odszedł od tego zawieszenia, bo w C5 było już naprawdę dopracowane i testery nie leciały tak bardzo. Tam był inny system korka. W starszych citroenach „polscy magicy” znaleźli sposób jak uzupełniać gaz w sferach chociaż producent tego nie przewidywał. Oj co to były za czasy, że Niemczech oprócz używanego samochodu z serwisu wybierało się ze śmietnika sfery…
TMY to raczej klasa X3 niż X5.

true...
zawieszenia w C5 nie znający tematu po prostu się bali. Kto miał, używał ten wiedział jakie to komfortowe.

TMY ~ X3 też prawda.
TMX i X5 odleciały w cenowy kosmos :)

Plus w sumie stwierdziłem, że TMY wielkościowo powinno być OK. Zobaczymy jak będzie z pakowaniem podczas pierwszego dłuższego wyjazdu ;)
 
Last edited:

aadamuss

Pionier e-mobilności
Z pakowaniem nie ma problemu. Te schowki pod podłogą i z przodu są bardzo pojemne, buty, śpiwory i inne spokojnie się tam mieszczą a cały bagażnik jeszcze zostaje na inne rzeczy.
 

Robert RM

Zadomawiam się
Z pakowaniem nie ma problemu. Te schowki pod podłogą i z przodu są bardzo pojemne, buty, śpiwory i inne spokojnie się tam mieszczą a cały bagażnik jeszcze zostaje na inne rzeczy.
Miałem testowo TMY P na weekend i byłem zaskoczony jak dużo jest miejsca poza "tradycyjnym" bagażnikiem. Wyszedłem z założenia, że dzięki temu da radę bez problemu. Czas pokaże jak się sprawdzi ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja w 4 dorosłych bez problemu i bez specjalnych wyrzeczeń, spakowałem się na 2 tyg wakacji w TM3, a TMY ma więcej miejsca.
A co do audio, Tesla w wersji premium na niewątpliwie jeden z najlepszych systemów. Ale…
Dla odczuć słuchowych istotne jest wytłumienie wnętrza, a tu na pewno jest różnica. Zresztą w domu to samo można mieć audio za 100k zł, a warunki odsłuchowe spowodują dramatyczną redukcję wrażeń.
 
Top