Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

viallos

Pionier e-mobilności
Jakby ktoś miał pytania to właśnie testuję Wattpilota od Froniusa gdyż taki mam inventer i jestem zadowolony.
Ustawiam sobie przy jakiej nadwyżce ma startować i minimalny czas jaki ładowanie ma trwać od zaniku nadwyżki oraz moment przełączenia z 1 na 3 fazy.
Chodzi o usunięcie jak najwięcej szarych kawałków poniższego grafu i zastąpienie ich fioletowymi.
Z tym że ja pozwalam mu dociągać trochę z sieci.

1664573690283.png


Na poniższym wykresie nawet widać jak klimą ogrzewałem 2 pokoje .. widać jak sobie moc moduluje.

1664573650519.png
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Przy G12W 13:00 - 15:00 w powszednie lub weekendy/święta w szczycie potencjalnych uzysków ładuję gdy tylko akurat mogę, niezależnie od tego jakie mam uzyski ze słońca. Wtedy jest to równoważne z ładowaniem w nocy (bo tania taryfa) ale jak się napatoczy coś ze słońca to jest wsysane. Nie jest tak efektywne jak powyższe, ale znacznie prostsze i tańsze w implementacji :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
@Gandalf nie zgodzę się z tym. To wszystko zależy jak ktoś zaplanował sobie to wszystko.

Ja przy wyborze falownika PV już wiedziałem że będę miał pompę ciepła, samochód elektryczny i być może jeszcze jakieś dodatkowe obciążenie którym chciałbym sensownie sterować.
Dlatego tez nie wybrałem falownika np Huaweii czy czegoś innego ale szedłem we Froniusa ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Zatem przy zakupie Tesli nie musiałem dodatkowo kupować EVSE Tesli na stałe w garażu ... tylko wybrałem Wattpilot Go z tymi wszystkimi wodotryskami i w dodatku mogę go zabrać ze sobą gdziekolwiek w 30 sek.

Zatem koszt zakupu jest absolutnie pomijalny bo praktycznie kosztuje tyle co EVSE Tesli, a dodatkowo daje mi możliwość używania go gdziekolwiek gdzie jest gniazdo siłowe.
Implementacja jest najprostsza z możliwych ... wkładasz do gniazda, dodajesz do apki Froniusa i koniec.

1664624682356.png

Potem tylko dbasz żeby cały czas samochód był wpięty a wszystko robi się samo.
Do konfigurowałem trochę w apce i wykres wygląda coraz lepiej.

1664624939245.png
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
Zatem koszt zakupu jest absolutnie pomijalny bo praktycznie kosztuje tyle co EVSE Tesli, a dodatkowo daje mi możliwość używania go gdziekolwiek gdzie jest gniazdo siłowe.
No nie gadaj - gdy kiedyś patrzyłem to ten Wattpilot kosztował pod 5k zeta. A też bym go kupił, bo mam Froniusa..
Implementacja jest najprostsza z możliwych ... wkładasz do gniazda, dodajesz do apki Froniusa i koniec.

View attachment 7005
Czyli jest tak, jak u mnie z WallConnectorem.. jak już go podłączę :D
Potem tylko dbasz żeby cały czas samochód był wpięty a wszystko robi się samo.
Do konfigurowałem trochę w apce i wykres wygląda coraz lepiej.
(y)

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Mi bardziej pasuje chyba jednak koncepcja @Gandalf, chociaż od dziś już są inne godziny w PGE (15-17), więc wychodzi znacznie gorzej z tym pobieraniem ze słońca :p

Jednak patrząc na ceny:
Sam Wattpilot Go widzę po 4500, więc około 2000 zł drożej niż Teslowe UMC Gen 1.
Ja ładując w nocy odbieram 80% tego co oddałem, co licząc nawet przy cenie 0,5 zł oznacza możliwą potencjalną oszczędności dodatkowych 0,1 zł/kWh. Wychodzi, że te większe koszty zwróciłoby mi się po pobraniu 20 MWh, czyli po jakiś 5 latach jeżdżenia autem. Oczywiście jeśli całą energię do ładowania w domu miałbym bezpośrednio ze słońca, a pewnie tak nie będzie zimą, więc okres zwrotu raczej rozciągnie się na 10 lat :p
Nie liczę już nawet tego, że Fronius kosztuje znacznie więcej niż inne falowniki, bo to zupełnie inna kwestia (może ktoś chce wspierać Europejskie biznesy).

Oczywiście można, ale to raczej nie dla oszczędności tylko satysfakcji.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No nie gadaj - gdy kiedyś patrzyłem to ten Wattpilot kosztował pod 5k zeta. A też bym go kupił, bo mam Froniusa..

Mogę załatwić za 3,5k :) - oficjalna dystrybucja. Zdecydowanie zmienia to okres zwrotu w porównaniu do 2,8k Teslowego. Różnica niewielka.
A jeżeli chodzi o falownik to też raczej nie przepłaciłem, instalacja na Froniusie ze SmartMeterem po 4k za kW. Sąsiad drożej płacił za Huwawei bez SmarMetera.
Myślę że mało kto założył w tej cenie PV w tamtym roku.
Nie mam w zwyczaju przepłacać .. rozpoznanie rynku , oferty, negocjacje itp. Można kupę pieniędzy zaoszczędzić.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Mogę załatwić za 3,5k :) - oficjalna dystrybucja. Zdecydowanie zmienia to okres zwrotu w porównaniu do 2,8k Teslowego. Różnica niewielka.
Ja (i nie tylko ja) za Teslowego WallConnectora 3gen dałem 2350 zł. Za Khonsa 22kW dałem 2200 zł. Jednak będę twierdził, że Wattpilot jest o prawie połowę droższy :D choć cenę dałeś bdb. Za 3500 koła to mocno bym się zastanawiał (jako posiadacz Froniusa).
Nie mam w zwyczaju przepłacać .. rozpoznanie rynku , oferty, negocjacje itp. Można kupę pieniędzy zaoszczędzić.
Święta prawda :)

Pozdrawiam
 

Mindive

Posiadacz elektryka
A jak zrobiłeś ten fioletowy kolor wattpilota na wykresie? Też mam wattpilota od roku, ale u mnie całe zużycie jest żółte...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Sam się robi :). Ale widzę go tylko jak na stronie głównej solarweb poprzez www ... nie w apce ... klikniesz w bilans energetyczny dzisiaj. Wtedy są te wykresy z fioletem. Jak klikniesz na miesiąc to ładnie podsumowuje wtedy i widać o ile Wattpilot zwiększył zużycie własne.

1664719440161.png
 
Last edited:
Top