"Spalanie" Tesla 3 Long Range

Darkoblues

Zadomawiam się
Cześć
Od marca zrobiłem swoją teslą prawie 2 tyś km, moje średnie zużycie prądu od początku, tylko po mieście, to 190kWh.
Planuję wakacyjne trasy po Europie i zastanawiam się jaką wartość przyjąć do ABRP, zakładając, że będę poruszał się z prędkością do 120km/h.
W aucie 2 dorosłe osoby i jakiś bagaż, także nie jakoś na maksa obciążone.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Cześć
Od marca zrobiłem swoją teslą prawie 2 tyś km, moje średnie zużycie prądu od początku, tylko po mieście, to 190kWh.
Planuję wakacyjne trasy po Europie i zastanawiam się jaką wartość przyjąć do ABRP, zakładając, że będę poruszał się z prędkością do 120km/h.
W aucie 2 dorosłe osoby i jakiś bagaż, także nie jakoś na maksa obciążone.
Witam, najlepiej podłącz swoją Tesle do ABRP korzystając z bezpłatnego konta i system skalibruje zużycie automatycznie, a na dodatek będzie go poprawiać na podstawie zużycia aktualnego.
Do Chorwacji prawdopodobnie będzie cieplej, ale samochód będzie pełny, trudno przewidzieć zużycie. W ABRP się wpisuje zużycie przy 110 km/h, u mnie teraz to wartość 196 Wh/km, ma spaść z lepszą pogodą, ale to od nogi zależy.
 

Darkoblues

Zadomawiam się
Witam, najlepiej podłącz swoją Tesle do ABRP korzystając z bezpłatnego konta i system skalibruje zużycie automatycznie, a na dodatek będzie go poprawiać na podstawie zużycia aktualnego.
Do Chorwacji prawdopodobnie będzie cieplej, ale samochód będzie pełny, trudno przewidzieć zużycie. W ABRP się wpisuje zużycie przy 110 km/h, u mnie teraz to wartość 196 Wh/km, ma spaść z lepszą pogodą, ale to od nogi zależy.
Tak, od jakiegoś czasu ABRP jest podłączony i teraz wskazuje mi 230Wh/km, ale to wartości z miasta.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Tak, od jakiegoś czasu ABRP jest podłączony i teraz wskazuje mi 230Wh/km, ale to wartości z miasta.
Screenshot_20210502-090505_ABRP.jpg

To są moje dane na dziś. Latem będzie lepiej.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Dzisiaj zrobiłem małe podsumowanie „spalania” a właściwie strat.
Samochód ładowany tylko w domu za pomocą Wall Connectora Tesli dwa razy w tygodniu zazwyczaj z około 40%. Ładowany zawsze do 80% i z mocą 11kW. Podłączany wieczorem i odłączany rano. Ustawione zaplanowane lądowanie od 00:30. Jazda w mieście, raz w tygodniu 80km ekspresówka 130/140 km/h. W garażu wartownik wyłączony, nie ustawiane jest ani przygotowywanie samochodu czy podgrzewanie baterii. Poza garażem działa wartownik, głównie 8h w czasie postoju pod pracą, ogrzewanie/klimatyzacja nie uruchamiana zdalnie.
Od 22.03 do 03.05 zrobione 1258km. Zużycie wg komputera samochodu 225 kWh (17,9 kWh/100km). Ilość energi pobranej przez WC to 335 kWh (26,63 kWh/100km). Sam WC pobiera około 3W non stop. Czy te straty to trochę nie za duże? Może ładować mniejszym prądem, ale podobno wtedy straty są jeszcze większe. A może wartownik aż tyle bierze?
 

newbe

Posiadacz elektryka
Dzisiaj zrobiłem małe podsumowanie „spalania” a właściwie strat.
Samochód ładowany tylko w domu za pomocą Wall Connectora Tesli dwa razy w tygodniu zazwyczaj z około 40%. Ładowany zawsze do 80% i z mocą 11kW. Podłączany wieczorem i odłączany rano. Ustawione zaplanowane lądowanie od 00:30. Jazda w mieście, raz w tygodniu 80km ekspresówka 130/140 km/h. W garażu wartownik wyłączony, nie ustawiane jest ani przygotowywanie samochodu czy podgrzewanie baterii. Poza garażem działa wartownik, głównie 8h w czasie postoju pod pracą, ogrzewanie/klimatyzacja nie uruchamiana zdalnie.
Od 22.03 do 03.05 zrobione 1258km. Zużycie wg komputera samochodu 225 kWh (17,9 kWh/100km). Ilość energi pobranej przez WC to 335 kWh (26,63 kWh/100km). Sam WC pobiera około 3W non stop. Czy te straty to trochę nie za duże? Może ładować mniejszym prądem, ale podobno wtedy straty są jeszcze większe. A może wartownik aż tyle bierze?
Super! To są konkrety ktorę lubię.
Pytanka:
Czy wyłączenie WallBox poprawi sytuację?
Czy licznik nie uwzględnia mocy biernej indykcyjnej?
Jaka taryfa/operator i ile kasy idzie właśnie na ładowanie samochód w domu?
Podejrzewam że straty idą z codziennego wartownika pod pracą, oraz z ciągłej opieki baterii, internetu. Czy masz TeslaFi/ABRP?
Ciekawy jestem czy podpinanie codzienne coś zmieni (czyli cały czas jak stoi w garażu - jest podpięta).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wartownik bierze nawet kilka do kilkunastu procent i to w zależności od ilosci zdarzeń . Nie pozwala zasnąć Tesli. Strata u Ciebie na oko 25%-30% z tego Sentry z 10 - 15 % i z10 % ładowanie.
8 godzin wartownika na ruchliwym parkingu do sporo zapisu.
3 Waty Wallboxa to pomijalna sprawa, zwykłe ładowarki i sprzęty biorą czasem więcej.
Czy była aktualizacja wtedy?
Czy często łaczysz się aplikacja z samochodem aby sobie cos tam zobaczyc itp? To ja budzi do akcji przygotowawczej, bo nie wie czy zaraz nie trzeba bedzie ruszać.
Indukcyjnej biernej mocy nam nie liczą.
taryfa nie ma znaczenia w zużyciu ale ma kasie to fakt
 

danielm

Pionier e-mobilności
Dzisiaj zrobiłem małe podsumowanie „spalania” a właściwie strat.
Samochód ładowany tylko w domu za pomocą Wall Connectora Tesli dwa razy w tygodniu zazwyczaj z około 40%. Ładowany zawsze do 80% i z mocą 11kW. Podłączany wieczorem i odłączany rano. Ustawione zaplanowane lądowanie od 00:30. Jazda w mieście, raz w tygodniu 80km ekspresówka 130/140 km/h. W garażu wartownik wyłączony, nie ustawiane jest ani przygotowywanie samochodu czy podgrzewanie baterii. Poza garażem działa wartownik, głównie 8h w czasie postoju pod pracą, ogrzewanie/klimatyzacja nie uruchamiana zdalnie.
Od 22.03 do 03.05 zrobione 1258km. Zużycie wg komputera samochodu 225 kWh (17,9 kWh/100km). Ilość energi pobranej przez WC to 335 kWh (26,63 kWh/100km). Sam WC pobiera około 3W non stop. Czy te straty to trochę nie za duże? Może ładować mniejszym prądem, ale podobno wtedy straty są jeszcze większe. A może wartownik aż tyle bierze?
do tego co odpisali koledzy dopisze jedną rzecz. podczas ładowania auto nie śpi. więc jeśli chcesz ładować mniejszym pradem, będziesz ładować dłużej czyli zwiększysz straty z powodu niezaśnięcia auta.
 
Top