Skandaliczna jakość samochodu

Michal

Moderator
Tempomat to ja miałem w Kia cee'd - ustawiasz prędkość i auto ją utrzymuje za wszelką cenę, niezależnie czy jest przeszkoda albo zakręt - koniec.

Aktywny tempomat masz w Tesli jak klikniesz dźwignią jeden raz w dół.

Tutaj musiałbyś napisać co najmniej "aktywny tempomat zdolny do jazdy z prędkościami 0-140 kmh, z zaawansowanym utrzymywaniem pasa ruchu, wspomaganiem jazdy w korkach oraz rozpoznawaniem i informowaniem o zmianie świateł na zielone". Ja tam wolne nazwę autopilot ;)
 
Last edited:

marmlo

Zadomawiam się
Przepraszam wszystkich których uraziłem tym niefortunnym sformułowaniem i obiecuje poprawę. W przyszłości użyje sugerowanej nazwy. Wydaje się trochę przydługawa ale przyznaje brzmi bardzo profesjonalnie. 😀
 

cooler

Pionier e-mobilności
Akurat dzisiaj oglądałem z tym filmiek nagrany kilka dni temu w UK - działa nieźle, głównie czasowo ogranicza prędkość.
Obejrzałem w miarę cały i jak była gęsta mgła to AP zachował się tak samo jak mi w mocnym deszczu. Wyłączył się. To samo na 2 pasmówce podczas wyprzedzania tira w deszczu - kamery oślepione i AP wariuje, albo oddaje kontrolę albo zwalnia poniżej prędkości tira.
Do dupy takie wspomaganie, skoro i tak w najtrudniejszych dla mnie warunkach i tak sam muszę prowadzić. Tyle to osiągam w Toyocie z 97.

Jednak dobry radar + czujniki + precyzyjna i aktualna mapa + GPS + INS i mogło by to latać w kompletnych ciemnościach lub mgle, a tak to powielają wszystkie wady wizji człowieka.
I ten tekst Elona: skoro człowiek potrafi tylko wizją to komputer też - no ale właśnie po to są np w samolocie/szybowcu przyrządy gdyż wizja pilota szybko zawodzi - kto się znalazł w chmurze to wie że bez przyrządów to gotowy przepis na katastrofę. IFR i latamy bez widoczności w praktycznie dowolnych warunkach. Elon jak na inżyniera ściemę marketingową ma perfekcyjną. Miks faktów i jego wymysłów dobrze się sprzedaje.

Nie podoba mi się ten kierunek na wizję. Następny samochód na pewno z porządnym radarem, IR i porządniejszym wspomaganie, zwłaszcza w trudnych warunkach. I to chyba na pewno nie będzie Tesla widząc gdzie zmierzają. Kierunek ↓↓↓↓↓
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak teraz (nie było okazji sprawdzić), ale do niedawna Tesla w paskudnych warunkach wyłączała nawet tempomat, co mi się akurat nie podoba. Mogę jechać wolno w strugach np deszczu ale dlaczego mam cisnąć pedał gazu? W tempomacie wystarczy być czujnym i gotowym na hamowanie..
 
Last edited:

North

Zadomawiam się
Czujników Nio ET5 ma ponoć multum, ale pytanie potem o stopień generowanych przez nie fałszywych alarmów. Ale to będzie dobry test dla Tesli - też nowa firma bez tradycji w budowaniu samochodów od dekad, zobaczymy, jak sobie poradzi na europejskich drogach w temacie wspomagania jazdy.

Mnie najbardziej denerwuje nie zdejmowanie ograniczeń prędkości (głównie po skrzyżowaniach) - na drogach wojewódzkich często przecinających mniejsze miasteczka jest to szczególnie irytujące.

Nie podoba mi się ten kierunek na wizję. Następny samochód na pewno z porządnym radarem, IR i porządniejszym wspomaganie, zwłaszcza w trudnych warunkach. I to chyba na pewno nie będzie Tesla widząc gdzie zmierzają. Kierunek ↓↓↓↓↓

I jaki byś wybrał na ten moment?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Trochę OT nam się zrobił… zaskakujące jest to że wielu narzeka że TM3 jest sedanem i w opiniach przemawiających na korzyść TMY pojawia się argument piątych drzwi tymczasem…. zarówno Hyundai Ioniq 6 jak i Nio ET5 mimo wyglądu liftbacka są sedanami.
 
Top