Jaki przewód Type 2 - wybór

Olecki

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że zarówno ID.3 jak i mały Mii mają jednofazowe OBC 32A przynajmniej u nas w UK i jak mam pod 240V w domu to ładują się nawet po 8kW ;) więc taki kabel to mus.

P.S. ID.3 oczywiście ma max 11kW jeśli ładuje się 3F po AC
No to w UK macie jakieś inne OBC, w całej reszcie Europy ID.3 ma 3x16A a Mii 2x16A (taki wynalazek).
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Na grupie FB BMW i3 bardzo czesto trawiaja sie 5m 3f 16A kable po 350-500zl
Po co kombinowac z chinczykami.
A mnie ostatnio moj smartowy kabel zszokowal… mam kabel 3f mimo ze ladowarka w aucie 1fazowa.
Odblokowalem ladowarke w aucie z 4kW na 7kW
Podlaczylem kabel a tam idzie nadal 4kW i sie okazalo ze mam 3f kabel 20A :)
Praktycznie wszystkie kable robione są w Chinach więc wiele się nie różnią. Zresztą z podanych wyżej propozycji tylko ten ostatni to typowy 'chińczyk', pozostałe są przynajmniej brandowane przez europejskich producentów, a jakościowo na pewno nie ustępują OEM BMW, nawet ten 'chińczyk'.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Praktycznie wszystkie kable robione są w Chinach więc wiele się nie różnią. Zresztą z podanych wyżej propozycji tylko ten ostatni to typowy 'chińczyk', pozostałe są przynajmniej brandowane przez europejskich producentów, a jakościowo na pewno nie ustępują OEM BMW, nawet ten 'chińczyk'.
Moze i sa tam robione, ale chinczyk jak mu tylko nie patrzysz na rece to delikatnie oszuka na miedzi…
Zdecydowanie wole mennekes niz jakis tam ev-cos…
 

vwir

Pionier e-mobilności
KIA dodaje tylko ładowarkę na Schuko. 32A bez sensu, ładowarki pokładowe 11kW (także u innych producentów) mają limit 16A więc z słupka jednofazowego max 3,6kW
Praktycznie wszystkie ładowarki pokładowe 11kW potrafią też pracować w trybie 1f 32A. Również w KIA. Nie spotkałem jeszcze takiej, która by tego nie potrafiła.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Praktycznie wszystkie ładowarki pokładowe 11kW potrafią też pracować w trybie 1f 32A. Również w KIA. Nie spotkałem jeszcze takiej, która by tego nie potrafiła.

A to ciekawe, w instrukcji mojej kijanki nie ma na ten temat ani słowa, według podanych czasów ładowania przy z różnych ładowarek też wychodzi że max to 16A (choć nie jest to podane wprost). Możesz coś więcej na ten temat napisać?
 

Cav

Pionier e-mobilności
KIA dodaje tylko ładowarkę na Schuko. 32A bez sensu, ładowarki pokładowe 11kW (także u innych producentów) mają limit 16A więc z słupka jednofazowego max 3,6kW.
Nieprawda, potrafi 32A po jednej fazie też.
Sprawdzone w praktyce (w Soulu).

A do tego już potrzebny grubszy kabel..
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
OBC 11kW składa się z 3 modułów po 3,6kW. Standardowo każdy z nich jest podłączony do osobnej fazy. Ale samochód ma możliwość połączenia ich równolegle do jednej fazy. Z czym zresztą łączył się słynny błąd w sofcie w Hyundaiu Kona. Otóż niektóre EVSE potrafią się przełączać pomiędzy 3f i 1f w trakcie jednej sesji ładowania. Dzieje się to wtedy gdy na przykład w trakcie ładowania braknie jednej fazy. Lub gdy mają płynną regulację mocy (na przykład na podstawie aktualnej produkcji z fotowoltaiki) i chcą zjechać poniżej 3f 6A. W czasie takiego przejścia 1f->3f EVSE przesyła sygnał rozłączenia, żeby samochód miał czas na rozłączenie OBC do standardowej konfiguracji - każdy moduł na osobną fazę. Kona tego nie robiła po otrzymaniu wspomnianego sygnału (robiła to tylko po wyciągnięciu wtyczki) i w rezultacie równolegle spięte moduły 3,6kW dostawały różne fazy. Kończyło się to wywaleniem bezpieczników w domu i uszkodzeniem OBC.
 
Last edited:

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Jak w temacie - postanowiłem zakupić sobie przewód Type 2

Najbardziej podobają mi się te z przewodem spiralnym ale zakładając że będzie używany naprawdę sporadycznie czy jest sens dopłacać? No i czy 3,5 metra to nie będzie za mało? Z drugiej strony dłuższy spiralny jest prawie 2 razy droższy od oferty z Chin... A co wy byście wybrali?
Odradzam przewody spiralne.
Może i mają te 5 m, ale po rozprostowaniu.
Tylko, że do rozprostowania potrzebna jest siła. Ta siła działa przez cały czas ładowania na gniazdo w samochodzie.
Najgorzej jest przy niskich temperaturach.
Testowałem w Lądku Zdroju, tam PGE ma taki słupek z 2 przewodami spiralnymi.
NIKT nie stawał tak, by wykorzystać długość przewodu. Wszyscy stawali tak by gniazdo było jak najbliżej słupka
ja też :D
 

vwir

Pionier e-mobilności
Spiralne mają jeszcze jeden minus - zwykły przewód można zwinąć i wpakować do torby. Po zwinięciu torba robi się płaska i łatwo ją upchnąć w różnych zakamarkach (w leafie II z boku bagażnika, w mustangu we frunku). Tymczasem spiralne już się tak łatwo nie zwijają w okrąg i akurat u mnie byłoby już ciężko je upchnąć w wyżej wymienionych miejscach. Przy czym to już zależy od auta i wielkości miejsca na kabel.
 
Top