Consigliero ID.3 1st

lookash_c

Pionier e-mobilności
A co do Skodziny, to starszy syn jak nas ostatinio odwiedził to tylko tylko tym samochodem (znaczy Mii u nas) chciał jeździć. Coś w tym jednak jest... Bardzo się więc dziwię dlaczego VAG zaprzestał produkcji e-UP / Citigo IV czy Mii Electric. Ja rozumiem buda stara (10 lat już) ale jako małe EV spisuje się znakomicie.
Bo małe auta generalnie się producentom nie opłacają.
Lepiej (dla nich) robić duże, ciężkie, drogie. Lepsza zyskowność, a o to przecież chodzi.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Pokusiłem się o więcej zdjęć z obd i wygląda na to że ten jeden moduł chyba po prostu wypadł. Obecnie auto przelicza dosyć duże zużycie ale nie jest to wartość regularna. Nie mam chyba złudzeń co do obserwacji że autonomia przy ładowaniu do 100% się zmniejszyła do jakiś 260 km obecnie. Teraz ładujemy do 100 %, spisałem licznik i zobaczymy ile wjedzie według licznika a ile zaraportuje samochód. Podsyłam kilka zdjęć może fachowcy się wypowiedzą
 

Attachments

  • 3C6DDF96-20C5-4DB6-91B9-A54A7BF81FCF.jpeg
    3C6DDF96-20C5-4DB6-91B9-A54A7BF81FCF.jpeg
    248,5 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • 0D1BDDC5-1A04-47D3-BF22-6EE5CB196449.jpeg
    0D1BDDC5-1A04-47D3-BF22-6EE5CB196449.jpeg
    225 KB · Liczba wyświetleń: 32
  • 799BB9DF-F66E-4F36-84DA-52293EF73D67.jpeg
    799BB9DF-F66E-4F36-84DA-52293EF73D67.jpeg
    147,9 KB · Liczba wyświetleń: 33
  • 0D4790E8-5142-41C2-89AB-D315080D24F5.jpeg
    0D4790E8-5142-41C2-89AB-D315080D24F5.jpeg
    155,7 KB · Liczba wyświetleń: 29
  • DAA4BC02-6B0C-40FD-94BA-2E4BA08DBE0E.jpeg
    DAA4BC02-6B0C-40FD-94BA-2E4BA08DBE0E.jpeg
    164,4 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • 17080C95-7D35-491E-AD90-967F35C541F7.jpeg
    17080C95-7D35-491E-AD90-967F35C541F7.jpeg
    155,1 KB · Liczba wyświetleń: 26
  • 1E5D8163-B425-4BE6-89EE-829753283E67.jpeg
    1E5D8163-B425-4BE6-89EE-829753283E67.jpeg
    216,8 KB · Liczba wyświetleń: 26
  • CE681F40-6250-4A7B-96F5-FF566F3D7303.jpeg
    CE681F40-6250-4A7B-96F5-FF566F3D7303.jpeg
    150,1 KB · Liczba wyświetleń: 26

vwir

Pionier e-mobilności
Ewidentnie przynajmniej jeden moduł leży. 100mV to już niedopuszczalna rozbieżność. Będzie mocno wpływał na pojemność całego pakietu, bo przy rozładowanej baterii dużo wcześniej niż pozostałe moduły osiągnie dolne graniczne napięcie i BMS nie pozwoli na dalsze rozładowywanie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
czyli chyba mamy pierwszego herbatnika ktoremu bateria padla na gwarancji
czekamy na rozwiazanie problemu ze strony serwisu
ciekawe co sobie wymysla zeby tego nie naprawiac :)
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Przecież pisałem że jest akcja serwisowa która ma polegać na wymianie jednego modułu. Pytanie brzmi, dlaczego jednego? W teorii zapakowałem do 100% od 5% 48,3 kWh według licznika a ktoś podpowiedział że straty to 9 %,czyli przyjmuję 44 kWh. Licząc że powinno być 58 to wyglada na utratę 25% pojemności. To by się zgadzało z moim odczuciem podczas ostatniej wycieczki gdy mogliśmy przejechać Max 300 km, przeważnie 260 km co wzbudzało moje niejasne przeczucie że coś jest nie tak jak być powinno.
 

nabrU

Moderator
Panowie,
Ja tylko chciałbym zwrócić uwagę, że całe te pomiary Car Scannerem mogą też nie być obiektywne i ja bym tu jakichś 'naukowych' wniosków nie wysnuwał. Oczywiście nie twierdzę, że wszystko jest cacy, tylko że niekoniecznie ufałbym w 100% wszystkim pomiarom i dałbym się popisać technikom z VW skoro jest akcja serwisowa.

@consigliero Czy te skriny to z jakiejś wersji płatnej są (Pro) bo ja w wersji darmowej czegoś takiego chyba nie mam?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież pisałem że jest akcja serwisowa która ma polegać na wymianie jednego modułu. Pytanie brzmi, dlaczego jednego? W teorii zapakowałem do 100% od 5% 48,3 kWh według licznika a ktoś podpowiedział że straty to 9 %,czyli przyjmuję 44 kWh. Licząc że powinno być 58 to wyglada na utratę 25% pojemności. To by się zgadzało z moim odczuciem podczas ostatniej wycieczki gdy mogliśmy przejechać Max 300 km, przeważnie 260 km co wzbudzało moje niejasne przeczucie że coś jest nie tak jak być powinno.
Napisałem już - nie możesz tak liczyć. Wszystkie moduły pracują w niepełnym zakresie dopuszczalnych napięć. Jest to spowodowane tym jednym modułem, ktory osiąga zbyt niskie napięcie i BMS nie pozwala na dalsze rozładowywanie całej baterii, żeby ochronić ten jeden moduł przed dalszą degradacją.
Nie wiem jakie są dopuszczalne minimalne napięcia dla modułów w ID.3, ale przyjmijmy, że jest to 3,4V. Ten jeden moduł ma 0,1V mniej niż pozostałe. Pozostałe moduły zjeżdżają więc najniżej do 3,5V. Mimo iż teoretycznie mogłyby zjechać do 3,4V, to wtedy ten jeden uszkodzony spadłby jeszcze mocniej, poniżej 3,4V. A na to BMS już nie pozwala.

Innymi słowy - mimo, iż tylko jeden moduł leży i kwiczy, to cała bateria ma przynajmniej o dobre kilkanaście procent mniejszą pojemność. Tak naprawdę bliżej 20%, bo nie dosyć, że wszystkie moduły pracują w niepełnym zakresie napięć, to jeszcze ten jeden ma mniejszą pojemność niż powinien mieć i zapewne nie osiąga też maksymalnego napięcia po naładowaniu do 100%.
 

nabrU

Moderator
Nie wiem jakie są dopuszczalne minimalne napięcia dla modułów w ID.3, ale przyjmijmy, że jest to 3,4V. Ten jeden moduł ma 0,1V mniej niż pozostałe. Pozostałe moduły zjeżdżają więc najniżej do 3,5V. Mimo iż teoretycznie mogłyby zjechać do 3,4V, to wtedy ten jeden uszkodzony spadłby jeszcze mocniej, poniżej 3,4V. A na to BMS już nie pozwala.

Trzeba więc czytać trochę więcej niż jeden post wstecz w tym wątku -> https://forum.elektrowoz.pl/threads/id-3-1st.661/post-60423
Sam piszesz, że nie wiesz ale udzielasz rad Consiemu. Dajmy podziałać Volkswagenowi i tyle...
 
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
Pro. Co do scanera to mam go dwa dni i tylko potwierdził moje subiektywne odczucie. Wizyta na przeglądzie dała mi dowód a ładowanie kolejny dowód. Co do sposobu liczenia, pewnie masz rację że coś źle liczę ale fakt że mogę przejechać mniej kilometrów niż wcześniej, pozostaje faktem. Ciekawe jest porównanie dwóch zestawień przy 5% na ekranie samochodu oraz przy 100%. Mam dwa umówione miejsca jeszcze nie wiem które zwycięży, czekam też na odpowiedź macierzystego serwisu czy będziemy wysyłać auto na lawecie.
 

Attachments

  • A1FF1CD1-FD18-4AA1-B1E5-5092FB3F57EB.png
    A1FF1CD1-FD18-4AA1-B1E5-5092FB3F57EB.png
    1 012,7 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • 9C2EC098-8AF3-4D27-8807-A74A6B1A3EE0.png
    9C2EC098-8AF3-4D27-8807-A74A6B1A3EE0.png
    997,1 KB · Liczba wyświetleń: 18

vwir

Pionier e-mobilności
Trzeba więc czytać trochę więcej niż jeden post wstecz w tym wątku.
Sam piszesz, że nie wiesz ale udzielasz rad Consiemu. Dajmy podziałać Volkswagenowi i tyle...
?! Po prostu wyjaśniłem, skąd tylko jeden uszkodzony moduł potrafi wpłynąć na całą baterię i w efekcie spowodować stratę ok. 20% pojemności... Nie mam zamiaru wyręczać Volkwagena.

Pro. Co do scanera to mam go dwa dni i tylko potwierdził moje subiektywne odczucie. Wizyta na przeglądzie dała mi dowód a ładowanie kolejny dowód. Co do sposobu liczenia, pewnie masz rację że coś źle liczę ale fakt że mogę przejechać mniej kilometrów niż wcześniej, pozostaje faktem. Ciekawe jest porównanie dwóch zestawień przy 5% na ekranie samochodu oraz przy 100%. Mam dwa umówione miejsca jeszcze nie wiem które zwycięży, czekam też na odpowiedź macierzystego serwisu czy będziemy wysyłać auto na lawecie.
O, tutaj fajnie widać przy wysokim SOC. Wtedy masz już 140mV rozbieżności. Czyli faktycznie spokojnie wyjdzie Ci 20% pojemności mniej.
 
Top