Kmicin

Zadomawiam się
Obecna ładowarka w Tesli UMC jest tylko 1 fazowa, co najwyżej możesz zwiększyć jej moc do 7,4 kW dając odpowiednią przejściówkę.
Przejściówka Tesli na wtyk 32A + przejściówka do pociągnięcia z gniazda 3 fazowego 32A ale tylko 1 faza.
Uprzedzam od razu, że 3x 32A nie jest standardem w domkach.

Tu masz taki zestaw aby skorzystać z gniazda siłowego 32A:
A jeżeli będzie instalacja gdzieś 3 x 16A to tym zestawem się podładuje jakkolwiek, czy nie ruszy wogole? Jeśli tak to jaka moc tam będzie ładowania?
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
A jeżeli będzie instalacja gdzieś 3 x 16A to tym zestawem się podładuje jakkolwiek, czy nie ruszy wogole? Jeśli tak to jaka moc tam będzie ładowania?
I tak, i nie :)
Wtedy przejściówka na małą siłę ma być + zmniejszenie w tesli prądu poboru do 16A bo inaczej wywali zabezpieczenie przy gniazdku siłowym.
Poza tym jeśli na jedną fazę podasz 16A (3,6 kW) to jest niewiele więcej niż 13A (2,9 kW) z obecnego zestawu jaki masz (gniazdko 230V).

Moja sugestia: nie warto.
Jedyne co może się przydać to zwykła przejściówka z gniazda siłowego na jednofazowe gniazdko 230V. Zdarza się że zabezpieczenia dla gniazdek 230V są słabe (np. jeden wyłącznik na całą instalacje: bojler, czajnik itp) . I jak podepniesz Teslę to dupa. Jeśli ktoś ma gniazdko siłowe to na pewno na osobnym zabezpieczeniu więc jest spora szansa że wtedy poleci max prądem z jednej fazy.

tutaj przykład takiej redukcji - koszt 60zł (podobne jest na 32A)
 

Attachments

  • 1668859473861.png
    1668859473861.png
    177 KB · Liczba wyświetleń: 54

danielm

Pionier e-mobilności
Czyli tak na prawdę w polskich warunkach nie warto dopłacać, bo podstawowy autopilot wystarczy. Ewentualnie można dopłacić do ulepszonego, żeby sam zmieniał pasy (btw. sam zmienia czy trzeba i tak włączyć kierunkowskaz?)
swoja tesle kupiłem w 2019 jak nie było rozszerzonego a Elon obiecywał że za chwile będzie jeżdzić sama, w dodatku kupno razem z autem było tańsze niż osobno. jakbym miał możliwość degradacji FSD do rozszerzonego to degradowałbym do rozszerzonego bo jedyne co mi daje pełne FSD to zatrzymywanie się na światłach którego nie lubie. rozszerzonego uzywam 2x dziennie to wjazdy/wyjazdu summonem z wąskiego garażu oraz czasami do parkowania równoległego. czy to jest warte 19tys niech sobie każdy odpowie, skoro mam to udaje że tak. od wyzywania powstrzymuje mnie tylko to że wiem że gdyby nie unia i głupie unijne prawo to to auto umiałoby duuuużo więcej bo duzo więcej potrafi w usa i kanadzie. tesla to taka dziwna firma że wszystko ma w standardzie, więc podstawowy autopilot jest świetny, gdybym zmieniał tesle to albo brałbym rozszerzony albo został przy podstawie a zamiast SR+ zastanawiał się nad LR
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja teraz do nowej wziolem rozszerzony, aby naiwnie jak 2019r mieć nadzieję a dopłacając do fulla mniejszego zaznać bólu..
Było fajnie dopóki rozwijali na swój rynek, bez ingerencji mądrali z Europy, była nadzieja i samochdy jechały co raz lepiej na wspomaganiu. Sperdzielil niemal wszystko porównując do momentów które były szczytowe i ok, nawet w naszych warunkach europejskich.
Niemal wszystko działało lepiej, każda rzecz miała swoje 5 m8nut.
Z drugiej strony to oznacza, że może to powrócić i jeszcze bardziej być przydatne.
 

dawson

Fachowiec
Ja mam rozszerzony i praktycznie nie korzystam , może nie potrafię ? Zależy gdzie jeździsz , głownie w Polsce to i tak zmiana pasa się nie przyda , będzie chciał zmieniać za często albo za rzadko (czyli jak Polscy kierowcy :p ) nie zatrzymuje się na światłach co w połączniu z lekkim rozluźnieniem podczas jazdy na EAP uważam za problem (jeżdżę do pracy starą 8ką do Wrocławia , wioski + światła) , auto przed Tobą pojedzie w prawo na zielonej strzałce, Ty prosto na czerwonym. Tak reasumując to na trasie fajnie się jedzie ,tylko czy warto dopłacać ? Z drugiej strony Teslą bez AP to jak byś jeździł BMW w dżinsach zamiast dresu :p
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja 80-90% w trasie jadę na FSD. W mieście itp mniej ale korzystam. W trasie przy odrobinie wysiłku, korektach itd system mi odpowiada. Bez niego byłbym bardziej zmęczony. Dochodzi do tego że go wyłączam aby się rozruszać, bo czasem to robi się nudno i sennie
 

Bronek

Pionier e-mobilności
FSD u nas to margines, zero czy minimum tego co obiecano . To że np staje na światłach,... Faktycznie nie warto pełnego ślę rozszerzony to wyprzedzanie u mnie teraz z ciężarkiem i to lubię.
Po 3 latach wiem jak i co o na co uważać i kiedy luz a kiedy nie. Ja tam biorę ten pakiet, bo go ćwiczę niemal codziennie.
A to tak jak z ręczną skrzynią biegów, większość nie chce do niej wracać jak spróbuje automatu. Ale trzeba spróbować. Teoretycznie to tradycyjne :"po co to?"
Jestem zwolennikiem empirycznej oceny. Albo pełna loteria.
Zakup Tesli to ta loteria, ale yoke czy FSD trzeba przetestować

ps właśnie dostałem smsa o przypisaniu vinu i fv proforma
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
@Kmicin zrób sobie zestaw przejściówek. Wystarczy kupić w Tesli końcówkę do fabrycznego EVSE na 32A. Tylko potem trzeba pamiętać aby ograniczać prąd ładowania w Tesli:
Mała siła, małe gniazdko kempingowe -16A
Duża siła, duże gniazdko kempingowe - 32A
0A9D9017-A26B-49D4-BD91-0DF7EE572A67.jpeg
 
Top