Idzie zima - a ogrzewania ni ma - następna awaria mojej Tesli

PiotrS

Posiadacz elektryka
Z jaką prędkością takie zużycie? Muszę złapać punkt odniesienia...
W zasadzie sama jazda miejska z odcinkami ekspresówki i bliżej 17 niż 18.
Parkuję pod chmurką i do pracy, gdzie mam garaż, zużywa ok. 20 a w drodze powrotnej gdy jest cieplejsza bateria ok. 15

Natomiast od końca września przejechałem prawie 7 700 km z czego ok 5 000 km w trasie z prędkością 120-130 km/h i średnią mam ok 15 kWh/100 km. Dla mnie rewelacja.

Był jeden dzień, gdzie było wyraźnie poniżej zera i wtedy zużycie mocno wzrosło. O ile pamiętam zbliżyło się do 30 kWh/100 km.
 

cooler

Pionier e-mobilności
W zasadzie sama jazda miejska z odcinkami ekspresówki i bliżej 17 niż 18.
Parkuję pod chmurką i do pracy, gdzie mam garaż, zużywa ok. 20 a w drodze powrotnej gdy jest cieplejsza bateria ok. 15

Natomiast od końca września przejechałem prawie 7 700 km z czego ok 5 000 km w trasie z prędkością 120-130 km/h i średnią mam ok 15 kWh/100 km. Dla mnie rewelacja.

Był jeden dzień, gdzie było wyraźnie poniżej zera i wtedy zużycie mocno wzrosło. O ile pamiętam zbliżyło się do 30 kWh/100 km.
Sorki, nie zerknąlem w podpis auta, myślałem że piszemy o model 3. Różne auta rzeczywiście mogą mieć różne zużycie w tych samych warunkach, ja tu podaje trasa i ciągle 140km/h, po mieście rzeczywiście jest mało, u mnie dziś ok 13kWh/100km. Taka zaletą elektryków :cool:
 

cooler

Pionier e-mobilności

cooler

Pionier e-mobilności
Tak, pisałem o modelu 3 :)
No tak, RWD, ten naprawdę jeździ na paru elektronach :)
Gdybym się nie zraził do jakości i awaryjności to pewnie już druga, tym razem RWD stała by pod domem. A tak to poczekam aż poprawia jakość lub może moja ulubiona Toyota zrobi coś w końcu z głową i w końcu ze swoją legendarną jakością.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie mam porównania do LR, ale jestem bardzo zadowolony ze zużycia RWD.
Dodatkowe napędy same się nie wyżywią :) Chwalę akurat osiągi i stabilność z jaką te osiągi są oddawane (pierwszej zimy byłem w szoku jak to przyspiesza po lodzie) ale oczywiście wiedziałem jakim kosztem to się odbywa. Natomiast jako drugi na miasto/lekkie przebieżki w trasę w PL RWD jest idealny. Zresztą już wyjazd do DE powoduje że nie brakuje prądu i trochę częstrze przerwy nie są dotkliwe :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Potwierdzam w Tesli trzeba ustawić 1-2 stopnie mniej niz w innym aucie. W ustawieniau z nawiewami na auto (szyba, srodek, dół) w początkowej fazie dmucha tylko na szybe co powoduje że odczucie ciepła jest duzo wieksze niz przy nawiewie na twarz.
Teslą nie jeżdze w dłuzsze trasy ale w starej Astrze dobrze pamietam że jazda eskpresówką/autostrada wymagała +1 stopień w klimatorniku w porównaniu do jazdy po mieście.
 

daniel

Señor Meme Officer
@cooler miałeś jakieś objawy kompresora? Hałasy, wibracje? Pytam, bo wczoraj mój samochód zaczął wydawać odgłosy walenia szpadlem w wiadro, a potem ciągnięcia po metalowej płycie. Nie powiem, żeby mi się to podobało.

Siedziałem godzinę na parkingu z ustawionymi 16 stopniami, bo dziecko spało z tyłu w foteliku. Żona wróciła ze sklepu, ruszyliśmy w trasę po mieście i podkręciłem temperaturę do 18 stopni. Po krótkim czasie pojawił się ten hałas i trwał jakieś 30 sekund. Żona chciała wyskoczyć, ale ją uspokoiłem. 😅 Pamiętam, że kiedyś też mi się zdarzyło. Było to bardzo głośne. Od jakiegoś czasu przy niskich temperaturach próbuję to wyłapać. Myślałem, że będzie się to działo przy włączaniu ogrzewania rano przed odjazdem z parkingu, ale uruchamiam ogrzewanie z domu, bo nie chcę stać koło samochodu, więc nie słyszę.

Dziwne wydaje mi się to, że to się stało podczas jazdy. Akurat robiłem zakręt 270 stopni w prawo. Może to miało jakiś wpływ.
Kyle Connor z Out Of Spec na YT miał problem w M3P Performance. Wentylator poluzował się na łożysku czy coś takiego.
U mnie trwało to znacznie dłużej, zaczęło się na zakręcie i trwało nawet jak jechałem prosto.
 
Top