ładowanie w taniej taryfie

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
tu troche na ten temat:


i jeszcze gdzies opisywalem swoja instalacje - jak znajde to tu dorzuce
"Elektrycznie" sobie to ogarnę - czy to stycznik 3f i zwykły zegar, czy stycznik i jakiś HA. Ale dalej to będzie prymitywne, no i takie "wachlowanie" jak już tutaj Kolega Jarecki wspomniał może być nieobojętne dla auta. Optymalnie by było znaleźć jakieś "pudełko" wpinane miedzy autem a stacją ładowania, które by umiało dogadać się z autem i powiedzieć mu - teraz ładuj lub teraz przestań.
Na Citroena i nową apkę nie liczę. Jak wypuścili takiego gniota do nowego modelu to znaczy, że mają nas, klientów w głębokim poważaniu.

TG
 

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Z HA spokojnie takie rzeczy ogarniesz. Z auta odczytasz aktualny stan naładowania i wyłączysz ładowarkę. Zrobiłem tak w leafie, śmiga aż miło. Tylko lepiej mieć ładowarkę zintegrowaną z HA, a nie przerywać ładowanie za pomocą wyłączenia 230V.

Naprowadzisz na jakiś link?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Najpierw zintegruj auto z HA, masz wyżej linki. A później będziemy kombinować z resztą. Ja akurat mam openevse do ładowania auta, ale to jest rozwiązanie dla majsterkowiczów. Są też gotowce. Coś wymyślimy.
 

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Najpierw zintegruj auto z HA, masz wyżej linki. A później będziemy kombinować z resztą. Ja akurat mam openevse do ładowania auta, ale to jest rozwiązanie dla majsterkowiczów. Są też gotowce. Coś wymyślimy.
Dzięki, przegapiłem posta p0li, zabieram się do lektury.
 

p0li

Pionier e-mobilności
a tu moja domowa robotka:
(przed integracja z HA)

 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Wydaje mi się że nie ma sensu ładowac do 80%, PSA i tak ma duży bufor bo z 50kWh brutto dostępne jest jakieś max 45kWh netto czyli jakieś 90%.
Poza tym za dużo z tym zabawy, ze stycznikami zegarami itp.
Faktem jest ze aplikacja i infortaiment w aucie to padzież, nie wiadomo po co na ekranie jest sterowanie klimą skoro jest do tego fizyczny panel.
Ale widziały gały co brały.
Mam tez Xceed PHEV i tam znowu nie ma możliwości właczenia ani ogrzewania ani klimatyzacji zdalnie i ładowanie baterii codziennie (lub nawet dwa razy dziennie) do pełna 8,9kWh, ciekawe ila tak wytrzyma?
Choć ja dość często zmieniam auta więc pewnie problem z degradacja akumulatorów przejdzie na następnych właścicieli.
Nie ma auta idealnego, każdy zwraca uwagę na coś innego.
W moim przypadku auto miało być jak najprostsze w obsłudze i e-C4 taki jest.
Dla jednych to wada dla innych zaleta.
 

Ja6ek

Zadomawiam się
Osobiście używam do tych celów inteligentnego gniazdka, dzięki temu niezależnie jaki kabel czy auto ładujemy itp. wszystkie harmonogramy są w HomeKit i działa wyśmienicie. Jest pewnie dużo podobnych rozwiązań innych firm na rynku.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Osobiście używam do tych celów inteligentnego gniazdka, dzięki temu niezależnie jaki kabel czy auto ładujemy itp. wszystkie harmonogramy są w HomeKit i działa wyśmienicie. Jest pewnie dużo podobnych rozwiązań innych firm na rynku.
Inteligentne gniazdko działa jak wyciagnięcie wtyczki a nie jak rozłaczenie po stornie samochodu. Natomiast integracja z HA działa w drugą stornę, HA pilnuje poziomu naładowania auta i gdy osiągnie zadany poziom to auto wysyła sygnał o zakończeniu. Przynajmniej ja to tak widzę.
 
Top