TMX Plaid - odbiory Q4 2022

Doktor

Posiadacz elektryka
Czyli pełny zakres skrętu odpowiada jakiemu zakresowi obrotów wolantem?
Maksymalny obrót wolantu to jeden pełny obrót plus około 70 stopni. Chyba normalnie?

Z innej beczki, od kiedy dodali automatyczne wyłączenie kierunkowskazu po zmianie pasa oraz AP włącza się rolką na kierownicy, to zmiana pasa na EAP wydaje mi się już zbędna, skoro obecnie na zwykłym AP na wolancie to już naprawdę minimum zaangażowania.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Bronek jak odbierasz haptyke na kierownicy. Czy jest to problem przy np. włączaniu kierunku, świateł? czy zawartość dużego ekranu jest inna niż w TM3?
Mozesz coś napisać o komforcie zawieszenia i wyciszeniu wnętrza. Wszyscy piszą o tych progach ale moim zdaniem to tylko estetyka. Auto jest Super.
1. Rondo i np trzeci zjazd włączanie prawego k8erunku,- generalnie trudno ale należy to robić na ślepo l ręką naciskając poniżej "rogu" yoke nachwytem. Przećwiczone w miarę opoanowane.
2. Wycieraczki, prawy kciuk nie może być p) asko bo może włączyc mikrofon
3 Wyciszenie
U mnie z lewej i trochę z prawej przy słupku środkowym, szumi i wieje z okolicy drzwi gdzie szyba w nie wchodzi. Do regulacji lub dodania uszczeliki Zgłoszono.
Otwieranie po podejściu, głupota gdy się coś robi wokół, to cały czas się otwiera a potem zamyka i czasem u mnie się nie domknie. To opcja o ile się da do wyłączenia.
Musi mi się też auto zaktualizować do najnowszej wersji.

Zawieszejie : Jazda mnie nie zmęczyła, nie jest to Citroen ale dobrze wybiera. Trudno coś więcej powiedzieć po pierwszym razie, bo ustawień jest trochę a jechałem nie na Komfort a na ustawieniu Auto. Ale w porównaniu do Trójki bardzo duża różnica na muldach dziurach, tarce itd. Niebo a ziemia.
Chyba dostęp do tej funkcji powinien być łatwiejszy?

Spryskiwacz uszkodzony zrobiłem w Ciechocinku, wężyk podczas montażu został przyciśnięty pomiędzy krawędziami plastiów. Ja trwałe zagięcie więc go ta#moą usztywnilem w swoim partackim stylu. Będzie ciepło to plastik wężyka wrogi do kształtu właściwego.

Szpary pomiędzy błotnikiem a zderzakiem uległy pod wpływem jazdy wibracji poprawieniu.

Przyciski haptyczne? Nie wie co powiedzieć. Fizyczne są też złe, a te takie sobie. Mogły by być wypukłe i z różnymi jak w Brailleu znakami.

Ciężarek zakładam tradycyjnie, 2x mi się obraziła bo zapomniałem że go nie mam.

Regulacja kierownicy wydaje się być większa niż w Trójce
Zmiana biegów intuicyjna jest ale tylko jak gdyby raz przy starcie potem to lipa. Czyli rusza z parkingu prawidłowo np do tyłu ale po wyjeździe z miejsca postojowego czeka na decyzję. Zawracanie tyłka.
To smyranie po ekranie ujdzie ale nie jest rewelacyjne..

MOJE ZDANIE SIĘ NA 100 % ZMIENI na ile? Nie wiem, zobaczymy po czasie.
Progi na zdjęciu wyglądają gorzej niż w rzeczywisto#ci, to pęknięcie farby. Nic wielkiego, gadałem z blacharzem i mówi że to tylko to miejsce jest za bardzo oficjalne. Dali by plastikową nakładkę z napisem Tesla i by było ok.

Chill koniecznie z pasażerem, ale dla mnie to za mało do szybkich manewrów, trochę muli mniej niż 3 ale nie jest tak dynamiczna jakbym chciał
Natomiast ustawienie Sport, to pasażer może zarzygać auto.
Plaid, tego nie próbowalem
Pogoda fatalna miejscami ok ale mróz

Intrrrfejs prosty ale na postoju, aby korzystać w czasie jazdy trzeba poćwiczyć. Ci co mieli Teslę będą mieli łatwiej aby zaakceptować ale czasem i trudnię, by korzystać j. Bo są różnice. Mając dwa to może się mylić?
Zużycie na tej trasie 28 kWh m200km
z 23 st wew plus grzanie tyłków jazda raczej max 125km/h czasem 130 raczej mnie niż można bo pogoda syf z malarią przekładany mrozem od minus 2 do minus 10

POKAZAŁA 545 km zasięgu przy 100% w Ciechocinku
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
..ubrudzone, ale jak to wytrzeć to wygląda tak, jak łączenie na górze:
.. po prostu solidny, w miarę równy spaw, żadna filozofia.
W Tesli chyba nie ma spawu? A zgrzanie i brzegi przypicowane?
Jak napisałem tak z daleka ujdzie, ale to jak skóra pod mikroskopem z bliska syf.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Bronek, dzięki za odp. Napisz co na auto mówi Twoja ładniejsza połowa. Jakie są jej wrażenia jako pasażera? Zakładam, ze prowadziłeś Ty.
Czekam aż Warszawa będzie miała TMS do jazd testowych. Za 2 lata chciałbym wymienić moja 3 na S. To czego mi brakuje obecnie to wycieszenie auta i bardziej miękkiego komfortowego zawieszenia. Na mocy czy v max mi nie zależy.
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Dla okrągłej kierownicy, wolant powinien ogarnąć wszystko w zakresie 180 stopni.
Dlaczego? Nie przekładam rąk zbyt często, nie częściej, niż na okrągłej kierownicy. Nie rozumiem, co ludzie widzą problematycznego w tym wolancie. Jak ludzie kręcą normalną kierownicą, to jeżdżą rękami po całym obwodzie? Ja jeżdżę jak na wózku widłowym - kręcę mając rękę w jednym miejscu :) na wolancie nawet łatwiej, bo jest kanciasty i łatwiej rękę zaprzeć.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wolant jest ok. Jest delikatniejszy od tego co mam w Tm3 lżej chodzi
Jeden w/w problem to kciuk na prawym przycisku w zjeździe z ronda ale nie pierwszym zjeżdzie , bo tu nie ma sprawy. Tylko w tych dalszych gdy robimy duży łuk.
Róg wolantu lewy i kciukiem na wysokości jajek naciskamy prawy kierunek, czyli przyciski górny pod tym rogiem. Z tyłu wolnatu ustawiamy palec wskazujący i inne 3 próby i będzie git. Zrobię fotkę o co kaman...

Ad żona... Zafascynowana, a przecież nie urwała się z choinki jako kierowca, jeździła motocyklem.... I m. In Cooperem Mercem, Wranglerem i Teslą 3 itd.. Jest wg niej super. Nic ją podróż nie zmęczyla, a w Trójce jako pasażerka nie była tak zadowolona kszczegolnie jadąc z tyłu) . Tu co prawda jechała z przodu, bo tył był zapakowany oponami.
Dzisiaj, przed chwilą układałem to koryto gumowe na tył.
Kur... a miejsca jak w kamperze. Jakbym był pasażerem, to bym jechał w ostatnim rzędzie za fotelami środkowymi max przesuniętymi do przodu.
Zarąbiste poczucie przestrzeni daleko tylko do tego monitora dla dzieci lub pod publiczkę jak te drzwi..

Na filmiku D Grzyba widać moją, która właśnie wyjechała i stoi skosem z tablicami. Oni wjechali po mnie. Podobne mająuwagi co do szpar (u mnie już się ułożyły... prawie) .

 
Last edited:

Doktor

Posiadacz elektryka
Mój czerwony to był dobry wybór, szpary nie rzucają się w oczy :)
Już dwie osoby powiedziały niezależnie od siebie, że to „dojrzała wiśnia”.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Dlaczego? Nie przekładam rąk zbyt często, nie częściej, niż na okrągłej kierownicy. Nie rozumiem, co ludzie widzą problematycznego w tym wolancie. Jak ludzie kręcą normalną kierownicą, to jeżdżą rękami po całym obwodzie? Ja jeżdżę jak na wózku widłowym - kręcę mając rękę w jednym miejscu :) na wolancie nawet łatwiej, bo jest kanciasty i łatwiej rękę zaprzeć.
Wolant jeśli ma być czymś ponad "bajerancki wygląd" ma sens gdy w ogóle nie trzeba zdejmować/przekładać rąk. Inaczej to po co wolant, który działa gorzej niż okrągła kierownica?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jezu ile można, załóż do swojego auta a zobaczysz zalety lub jego wady.
Po prostu te auta mają nie ma wyboru i tyle. . I kosztem małego treningu widok i prowadzenie jest przyjemniejsze niż z kołem.
Założyłem w Trójce aby się przekonać czy brać Xsa za kupę kasy, w obawie gdy się rozczaruje podstawowym narzędziem jakim jest kierownica w samochodzie, to odwrót będzie kosztowny
.
I plusy dodatnie przewyższają wg mnie "plusy ujemne" , tak że w Trójce nie zdejmę tego próbnego póki będę ją miał.
Tesla widocznie ma inne priorytety? Widok i walka o FSD oraz ograniczenie wszelkich przycisków wajh itp. Czy to z pobudek ergonomi, chęci epatowania oryginalnością , czy finansowych, bo taniej ? Nie wiem. Są tylko, one na razie
Zostańmy przy swoich zdaniach, my jako posiadający Ty jak sądzący Amen.
Gdyby było tak źle jak uważasz nie kupował bym teraz, poczekał na tuningowe kierownice.
Pojeździłem , opanowałem a co ważne żona nie widzi w nim też nic skomplikowanego. Mnie one nie przerażają będę jeździł i z tym i z tamtym starym systemem. Na trasę są lepsze yoke, może zrobią wymienne? Jadę do Lidla i pytam : " gdzie położyłaś kierownicę" . Jadę do Gdańska, biorę wolant... Itd
 
Last edited:
Top