Listy do E ?

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Zgadzam się z Tobą. Widok z kamery nie wystarczy. Można korzystać z kamer że słupków B. Też powinny być zalewane wodą. Wydaje mi się ponadto, że komputer wie kiedy jest mokro na drodze. Jeśli jedziemy z daną prędkością, ileś metrów za samochodem można próbować zgadywać ile wody leci nam na szybę. Zależy też czy auto przed nami to SUV bez chlapaczy czy maluch z. Jeśli użytkownik regularnie wciska przycisk to też oznaka że za mało jeżdżą wycieraczki. Co innego jak powiedzieć im żeby przestały. Wyzwalaczem mogłoby być to, że samochód przed nami już nie jedzie albo nawierzchnia przestała być mokra. Innymi słowy robota dla AI, żeby zbadać jakie sygnały mówią o tym, żeby włączyć wycieraczki.
A wystarczyłby zwykły, optyczny czujnik deszczu, od 25 lat to działa i nie ma problemu...
 

Michal

Moderator
Zgadzam się z Tobą. Widok z kamery nie wystarczy. Można korzystać z kamer że słupków B. Też powinny być zalewane wodą. Wydaje mi się ponadto, że komputer wie kiedy jest mokro na drodze. Jeśli jedziemy z daną prędkością, ileś metrów za samochodem można próbować zgadywać ile wody leci nam na szybę. Zależy też czy auto przed nami to SUV bez chlapaczy czy maluch z. Jeśli użytkownik regularnie wciska przycisk to też oznaka że za mało jeżdżą wycieraczki. Co innego jak powiedzieć im żeby przestały. Wyzwalaczem mogłoby być to, że samochód przed nami już nie jedzie albo nawierzchnia przestała być mokra. Innymi słowy robota dla AI, żeby zbadać jakie sygnały mówią o tym, żeby włączyć wycieraczki.
Też uważam, że gdyby puścili model na danych z momentu wciśnięcia przycisku wycieraczek i wyłączania ich na ekranie, to ich praca by się bardzo poprawiła.
Chyba jednak coś z tym robią cały czas, bo ostatnio mocno się popsuło działanie - ja wcześniej nie miałem tak często potrzeby interwencji manualnej. To daje choć trochę nadzieję, że coś się poprawi, tak jak ze światłami długimi - najpierw popsuli, a później poprawili. Może tutaj strategia jest taka sama i w ten sposób zbierają więcej danych od ludzi :D
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Kiedyś chyba w VW tak miałem, że włączenie wycieraczek było zapamiętywane i taki czas był utrzymywany jako stała przerwa. Proste to było i jakoś działało. W nowszych VW z czujnikami deszcze też to działa dużo lepiej. Dziwne, że nie przypiszą czasu pracy wycieraczek do włączenia/wyłączenia, wydaje się to bardzo proste.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Dzisiaj sobie sprawdzałem taka kombinacje przycisk wycieraczek + lewe kółko -> można by tym sterować sensitivity albo biegiem wycieraczek,
bylo by to całkiem wygodne
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Dzisiaj sobie sprawdzałem taka kombinacje przycisk wycieraczek + lewe kółko -> można by tym sterować sensitivity albo biegiem wycieraczek,
bylo by to całkiem wygodne
Dokładnie tak mam w TMX Plaid i dziwiłem się, że nie miałem tego w TM 3LR. W zasadzie jest na tyle wygodne, że całkowicie łagodzi ból związany z nieskutecznym automatycznym trybem wycieraczek.
 
Ja bym sobie życzył by:
(…)
c) była możliwość zmiany pasa na autopilocie bez wyłączania jego, nie musi być to automat, wystarczy ze legitna zmiana z kierunkowskazem zachowa na nowym pasie włączonego autopilota
(…)

Dla potomnych: by w końcu tak dobrali gumy by opony chroniły felgi a nie odwrotnie.
Na koniec mniej polityki a więcej dobrych aut.
W AP1 c działa, wrzucasz kierunek, po 2-3sek jak masz łapę na kierownicy to zacznie zmieniać pas, wyłączasz kierunek i lecisz dalej. Ofc tylko na drogach klasy A/S albo jakie takie wykryte. Podobnie jak ignorowanie "+10km/h" na rzecz ustawienia AP na 150km/h działa tylko na dwujezdniowych o wielu pasach (ale tutaj już nawet w mieście coś takiego można trafić).

Ad gumy: Plaid z Ząbek w załączniku. Jest nawet rant ochronny.
A tak to polecam aftermarketowo opony całoroczne (nie trzeba się martwić kolejkami do wulkanizacji), np. Continental AllSeasonContact 245/45R19 102 Y XL, FR. Pic rel jako drugi załącznik. Jest komfort, jest trakcja, niezbyt głośne, jest odprowadzanie wody ale też funkcjonują w śniegu. Gołoledź wiadomo, do Regenta nie udało mi się wjechać we wtorek nad ranem. No ale to już taki urok lodu na pochyłości.
Mam jeszcze (choć to dodatkowy koszt) felgi The New Aero pod nie. No i śmiesznie, bo myślałem, że na lato będę zakładał moje 21" a pod kątem wyjazdów narciarskich "prawdziwe" zimówki na 19" kupionych z samochodem ale póki co nie widzę takiej potrzeby.
 

Attachments

  • IMG_20221221_134705.jpg
    IMG_20221221_134705.jpg
    582,3 KB · Liczba wyświetleń: 30
  • IMG_20221223_125813.jpg
    IMG_20221223_125813.jpg
    445,8 KB · Liczba wyświetleń: 28

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy istnieje gdzieś do oprogramowania Tesli takie coś jak "idea management platform" gdzie można by zgłosić pomysł a użytkownicy mogliby je przeglądać i głosować, a potem Tesla mogłaby zdecydować że takie coś można zaimplementować? Mam kilka nowych pomysłów:

1. Konta użytkowników (tacy kierowcy co moga otworzyć auto ale nie mogą nim jeździć[dzieci, albo współtowarzysze wypraw]])
2. W autach z przyciskami kierunkowskazów i wycieraczek teraz po kliknieciu w wycieraczkę lewa rolka reguluje prędkość wycieraczek przez kilka sekund, a każde ruszenie rolką podtrzymuje to menu przez te kilka sekund(resetuje timeout). Powinna zostać dodana funkcjonalność że nacisnięcie rolki wychodzi z tego trybu natychmiast i pozwala na sterowanie głośniej/ciszej.
3. Możliwość podejrzenia ekranu z tylu w trakcie jazdy np na 5 sek w każdej minucie (w trybie kinowym), albo widok ekranu gdy nic się nie odtwarza. Przy ruszaniu z pod domu, gdy internet przepina się z Wifi na mobilny na Netflixie wyskakuje czasami błąd, a recę u niektórych pasażerów sa za krótkie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Czy istnieje gdzieś do oprogramowania Tesli takie coś jak "idea management platform" gdzie można by zgłosić pomysł a użytkownicy mogliby je przeglądać i głosować, a potem Tesla mogłaby zdecydować że takie coś można zaimplementować?
Tak. X.com znane wcześniej jako twitter.com. Najlepiej jakbyś był z USA i miał dużo obserwujących oraz wykupiony ten niebieski znaczek.

Jest kilka innych nieoficjalnych, ale one po czasie wysychają i wątpliwe, żeby ktoś z Tesli na nie patrzył. Mają dość własnych pomysłów.
 
Top