Zombie mode w Kia Niro EV

deniro

Zadomawiam się
Dzisiaj małżonka miała dziwną sytuację raczej nie zombie mode. Niro Ev ma 2,5msc i 5tys przebiegu. Przy odbiorze dziecka z przedszkola otwarciu auta jak zwykle i naciśnięciu ev ( włącz auto) brak jakiejkolwiek reakcji. Auto nie startuje. Na wyświetlaczu nic się nie pokazuje, jakby kluczyk się rozładował. Jednak brak komunikatów wcześniej a kluczykiem da się otworzyć drzwi. Przyjechałem z drugim kompletem kluczy i wszystko działa. Stare klucze sprawdzam i też już działają. Zobaczę z rana czy stary klucz działa. Chciałbym mieć pewność przed wymianą baterii że to jest przyczyną aby nie tracić zaufania do auta. Czy auto powinno informować o słabej baterii w kluczyku ? Jeszcze jedna bardzo ciekawa rzecz to małżonka mówiła że auto same się zamykało co chwilę jak była w środku i alarm się włączył przy otwarciu drzwi. Co sądzicie?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dzisiaj małżonka miała dziwną sytuację raczej nie zombie mode. Niro Ev ma 2,5msc i 5tys przebiegu. Przy odbiorze dziecka z przedszkola otwarciu auta jak zwykle i naciśnięciu ev ( włącz auto) brak jakiejkolwiek reakcji. Auto nie startuje. Na wyświetlaczu nic się nie pokazuje, jakby kluczyk się rozładował. Jednak brak komunikatów wcześniej a kluczykiem da się otworzyć drzwi. Przyjechałem z drugim kompletem kluczy i wszystko działa. Stare klucze sprawdzam i też już działają. Zobaczę z rana czy stary klucz działa. Chciałbym mieć pewność przed wymianą baterii że to jest przyczyną aby nie tracić zaufania do auta. Czy auto powinno informować o słabej baterii w kluczyku ? Jeszcze jedna bardzo ciekawa rzecz to małżonka mówiła że auto same się zamykało co chwilę jak była w środku i alarm się włączył przy otwarciu drzwi. Co sądzicie?
Przy zombie mode ekran się włącza ale nie można wybrać biegu. Jeśli nawet samochód nie widzi kluczyka to po naciśnięciu przycisku EV powinny się włączyć zegary z komunikatem 'kluczyk poza pojazdem'. W instrukcji nie ma nic na temat tego że samochód komunikuje niski poziom baterii w kluczyku.
 

Tompor

Fachowiec
Bateria w kluczyku "trzyma" parę lat. W Sorento mam baterię od 4 lat i jest O.K. Żeby włączyć EV jak bateria jest padnięta trzeba przycisk EV nacisnąć kluczykiem. Skoro jednak samochód się otworzył, to nie wina baterii, wtedy trzeba otwierać samochód z kluczyka fizycznego.
 

Rad_eNIRO

Zadomawiam się
Dzisiaj małżonka miała dziwną sytuację raczej nie zombie mode. Niro Ev ma 2,5msc i 5tys przebiegu. Przy odbiorze dziecka z przedszkola otwarciu auta jak zwykle i naciśnięciu ev ( włącz auto) brak jakiejkolwiek reakcji. Auto nie startuje. Na wyświetlaczu nic się nie pokazuje, jakby kluczyk się rozładował. Jednak brak komunikatów wcześniej a kluczykiem da się otworzyć drzwi. Przyjechałem z drugim kompletem kluczy i wszystko działa. Stare klucze sprawdzam i też już działają. Zobaczę z rana czy stary klucz działa. Chciałbym mieć pewność przed wymianą baterii że to jest przyczyną aby nie tracić zaufania do auta. Czy auto powinno informować o słabej baterii w kluczyku ? Jeszcze jedna bardzo ciekawa rzecz to małżonka mówiła że auto same się zamykało co chwilę jak była w środku i alarm się włączył przy otwarciu drzwi. Co sądzicie?
A czy masz może immobiliser od Kia? Przerabiałem podobny problem już w 2gim dniu po odbiorze auta. Powodem braku możliwości uruchomienia auta była uszkodzona 'pastylka' immobilisera- szczegóły w wątku Eniro na lawecie po 150 km. Objawy identyczne do tych, z którymi musiałem się zmierzyć...
 
Last edited:

wartur

Nowy na Forum
U mnie też się zdarzyło "zombie mode" po włączeniu ogrzewania z aplikacji, pomogło odłączenie akumulatora 12v na chwilę... może jest na to jakiś prostszy sposób...Próbował ktoś czy działa taki reset włącznikiem jak w filmiku z EV6? Wynika z tego, że to jest powszechny problem. Myślę, że trzeba zgłaszać do centrali kii każdy przypadek, może w końcu coś z tym zrobią. Przegięcie, żeby w nowym aucie za 200tys. ganiać z kluczykiem i odłączać klemy w akumulatorze...
 

deniro

Zadomawiam się
A czy masz może immobiliser od Kia? Przerabiałem podobny problem już w 2gim dniu po odbiorze auta. Powodem braku możliwości uruchomienia auta była uszkodzona 'pastylka' immobilisera- szczegóły w wątku Eniro na lawecie po 150 km. Objawy identyczne do tych, z którymi musiałem się zmierzyć...
Tak mam pastylke. Ciekawe że tylko raz to się zdarzyło i już 2 miesięcy nie ma problemów. Nic nie wymienialem zadnej baterii w pilocie lub pastylce, także nie wiem może tylko coś się zawiesiło.
 

tavares

Nowy na Forum
Patent z EV6 nie sprawdza się w Niro EV. W serwisie Kia jest już aktualizacja oprogramowania która powinna zwalczyć problem. U mnie wgrali w ubiegłym tygodniu i testuje gdy jest tylko okazja. Póki co się nie powtórzyło więc jestem dobrej myśli.
 
Top