Odnośnie działa AP na autostradzie to poprawcie mnie ale chcą ujednolicić stos co rozumiem jako to, ze:
To co dzisiaj Tesla Vision potrafi robić w mieście ma FSD będzie potrafił robić na autostradzie. Do tej pory AP na autostradzie był to prosty kod a osobnym stosem uczyli Tesle poruszać się w mieście.
Także moje odczucia są takie ze wydając wersje 11 FSD gdzie ma nastąpić ujednolicenie stosy to wszystkie Tesle poprawia swoją jazdę na autostradzie
To dosyć poplątane:
- Autopilot to bardzo stare (około 4-5 lat) oprogramowanie, które w ciągu ostatnich lat dostawało tylko niewielkie poprawki.
- Tesla Vision (w Europie) to wciąż stary Autopilot, zmodernizowany o możliwość uzyskiwania funkcjonalności radaru z obrazu kamery (pseudo-radar). AP Vision jest wciąż używany w USA na autostradach
- FSD Beta (też Vision bo z pseudo-radarem) to zupełnie nowa, gwałtownie rozwijana i ciągle przebudowywana architektura, która "pod maską" w niczym nie przypomina poczciwego Autopilota - w Europie niedostępna dla klientów
FSD Beta v11 rzeczywiście wyeliminuje z oprogramowania stary moduł Autopilota, ale tylko w USA. Zanim Tesla zdecyduje na rzucenie nowej architektury do Europy, będzie chciała doszlifować tryb autostradowy v11. Niestety tu w Europie mamy przepisy regulujące kąt skrętu kierownicy, czas zmiany pasa i inne pierdoły, dlatego może się okazać, że dostaniemy nowe oprogramowanie, samochód będzie się zachowywał trochę inaczej, ale nie będzie potrafił nic nowego (bo regulacje). Co oznacza dalsze czekanie, tym razem na przepisy.