cooler

Pionier e-mobilności
No dobra, ale powiedzcie bo śledzicie na pewno sprawniej ode mnie czy system na który czekamy (ale już jest testowany w USA) jest, czy ma szansę być lepszym od czujników dźwiękowych ? Pytam bo cieszyłem się z tego, że będę miał auto w najnowszej konfiguracji i z nowym systemem (założyłem e będzie lepszy), ale może to złe podejście ?
No właśnie w Tesli może być odwrotnie. Dostaniesz jeszcze bardziej wykastrowany samochód który gorzej jeździ. Co gorsze nawet jak kupiłeś pełna wersje jak ja, z radarem, to potrafią programowo przestać tego radaru używać. To samo może się stać z czujnikami jak uznają że kamery już ok
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Co gorsze nawet jak kupiłeś pełna wersje jak ja, z radarem, to potrafią programowo przestać tego radaru używać.
W czym przeszkadza brak używania radaru? Poza ograniczeniem 140kmh na AP?
 

cooler

Pionier e-mobilności
W czym przeszkadza brak używania radaru? Poza ograniczeniem 140kmh na AP?
Kpisz czy o drogę pytasz?
Mgła, duże opady, wyprzedzanie Tira na autostradzie w deszczu, teraz Tesla na AP kompletnie głupieje, wyłącza AP lub gwałtownie hamuje. Wcześniej widziała więcej i szła jak przecinak.
A zresztą co ja będę tłumaczył komuś kto nie używa tego na codzien.
Te 140 też ważne, bo jak lekko dotkniesz gazu już jadąc 140 na legalu, to się obraża AP na całą trasę. Wkur..ia mnie to niesamowicie.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
A zresztą co ja będę tłumaczył komuś kto nie używa tego na codzien
Acha. To przestanę używać na co dzień.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Faktycznie jest bardziej przewrażliwiona , potrafi się obrazic bez powodu .
Sperdzielili parkowanie , FSD w naszej wersji ,
Summon zdechł a co gorsza potrafi ruszyć i paść nagle po kilku metrach co np przyblokuje auto w bramie i drzwi nie otworzysz .
Jest to wynik bardziej podziału na my i oni na tak szeroki i różnorodny rynek zbytu .
Każdy coś chce innego i każdy ma inne warunki .
Powinni zacząć sprzedawać uboga wersję oprogramowania i wyposażenia czynnego lub wmontowanego i potem go instalować za kasę , wtedy by mniej było takich sytuacji.
Np tak jest z homelinkiem.
PS Ja mam ten komfort ,że sie z tym po latach liczę i wiem co może mnie czekać i traktuje to jak grę bo mi samochód nie jest tak bardzo potrzebny itd... Ale jest na tyle fajny iż warto go mieć .
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Odnośnie działa AP na autostradzie to poprawcie mnie ale chcą ujednolicić stos co rozumiem jako to, ze:

To co dzisiaj Tesla Vision potrafi robić w mieście ma FSD będzie potrafił robić na autostradzie. Do tej pory AP na autostradzie był to prosty kod a osobnym stosem uczyli Tesle poruszać się w mieście.

Także moje odczucia są takie ze wydając wersje 11 FSD gdzie ma nastąpić ujednolicenie stosy to wszystkie Tesle poprawia swoją jazdę na autostradzie
 

Piter

Posiadacz elektryka
Kpisz czy o drogę pytasz?
Mgła, duże opady, wyprzedzanie Tira na autostradzie w deszczu, teraz Tesla na AP kompletnie głupieje, wyłącza AP lub gwałtownie hamuje. Wcześniej widziała więcej i szła jak przecinak.
A zresztą co ja będę tłumaczył komuś kto nie używa tego na codzien.
Te 140 też ważne, bo jak lekko dotkniesz gazu już jadąc 140 na legalu, to się obraża AP na całą trasę. Wkur..ia mnie to niesamowicie.
Też mam takie wrażenie. Radar był super uzupełnieniem wlasnie w najtrudniejszych warunkach typu mgła, deszcz, śnieżyca. Teraz AP działa dobrze w warunkach w których go najmniej potrzebujemy. Dramat 😩
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Odnośnie działa AP na autostradzie to poprawcie mnie ale chcą ujednolicić stos co rozumiem jako to, ze:

To co dzisiaj Tesla Vision potrafi robić w mieście ma FSD będzie potrafił robić na autostradzie. Do tej pory AP na autostradzie był to prosty kod a osobnym stosem uczyli Tesle poruszać się w mieście.

Także moje odczucia są takie ze wydając wersje 11 FSD gdzie ma nastąpić ujednolicenie stosy to wszystkie Tesle poprawia swoją jazdę na autostradzie
To dosyć poplątane:
- Autopilot to bardzo stare (około 4-5 lat) oprogramowanie, które w ciągu ostatnich lat dostawało tylko niewielkie poprawki.
- Tesla Vision (w Europie) to wciąż stary Autopilot, zmodernizowany o możliwość uzyskiwania funkcjonalności radaru z obrazu kamery (pseudo-radar). AP Vision jest wciąż używany w USA na autostradach
- FSD Beta (też Vision bo z pseudo-radarem) to zupełnie nowa, gwałtownie rozwijana i ciągle przebudowywana architektura, która "pod maską" w niczym nie przypomina poczciwego Autopilota - w Europie niedostępna dla klientów

FSD Beta v11 rzeczywiście wyeliminuje z oprogramowania stary moduł Autopilota, ale tylko w USA. Zanim Tesla zdecyduje na rzucenie nowej architektury do Europy, będzie chciała doszlifować tryb autostradowy v11. Niestety tu w Europie mamy przepisy regulujące kąt skrętu kierownicy, czas zmiany pasa i inne pierdoły, dlatego może się okazać, że dostaniemy nowe oprogramowanie, samochód będzie się zachowywał trochę inaczej, ale nie będzie potrafił nic nowego (bo regulacje). Co oznacza dalsze czekanie, tym razem na przepisy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy parkowanie bez czujników, ale z tylną kamerą i lusterkami jest uciążliwe lub ryzykowne?
Tak bo jak patrzysz w lusterko to nie widzisz co jest w drugim albo w kamerze. Kamera tylna jest czasem brudna. Mi to nie przeszkadza i potrafie sobie w 99,9% przypadków poradzić, ale przez kilka lat jeżdzac poprzednim autem miałem raz sytuacje ze podczas cofania mi zahamowało dzieki czujnikom i uchroniło od problemu. Dosłownie pare centymetrów zostało. Mam nadzieje że zanim to sie powtórzy to taka funkcjonalność dzieki kamerom sie pojawi w Tesli, ale wątpie że będzie równie dobra, biorąc pod uwagę doświadczenia z hamownaniem fantomowym na autopilocie.

Co do autopilota to taki w oparciu o kamery na pewno jest lepszy od radaru w przypadku nieruchomych pojazdów. Radar w starym aucie ignorował rzeczy poruszające się z przeciwka lub z predkoscią zero, więc jak przed skrzyzowaniem samochód poprzedzajacy zjezdzał na inny pas i wyłaniało sie auto stojące na czerwonym to tempomat przyspieszał. Autopilot robi wrażenie i świetnie kieruje nawet w nocy a kamery boczne w nocy dają o niebo lepszy widok niż listerka. Na pewno radar w starym aucie wygrywał jesli chodzi o zakres odległości, któy w Tesli jest praktycznie niezauwazalny
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Co do autopilota to taki w oparciu o kamery na pewno jest lepszy od radaru w przypadku nieruchomych pojazdów. Radar w starym aucie ignorował rzeczy poruszające się z przeciwka lub z predkoscią zero, więc jak przed skrzyzowaniem samochód poprzedzajacy zjezdzał na inny pas i wyłaniało sie auto stojące na czerwonym to tempomat przyspieszał. Autopilot robi wrażenie i świetnie kieruje nawet w nocy a kamery boczne w nocy dają o niebo lepszy widok niż listerka. Na pewno radar w starym aucie wygrywał jesli chodzi o zakres odległości, któy w Tesli jest praktycznie niezauwazalny

Klasyczny radar wykrywa zmianę dystansu, dlatego nie widział samochodów wyjeżdżających z drogi poprzecznej. Widział z kolei te zbliżające się, dlatego gdy na prawym łuku z naprzeciwka jechała ciężarówka, prawie zawsze był phantom brake. Teraz na vision - tylko czasami.

Odległość wykrywania obiektów przez wizję wynika wyłącznie z optymalizacji oprogramowania, prędkości przetwarzania i widoczności. Z kolei radar jest ograniczony przez bardzo niską rozdzielczość i wąskie pole widzenia
 
Last edited:
Top