Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
W zasadzie z tych różnic wynika, że ID więcej oferuje. Jest coś nieuchwytnego w tej Tesli, ale też obiektywnie wielu opcji mi w niej brakuje:
[...]
Natomiast oczywiste zalety, to:
[...]
Brakuje w cechach Tesli:
- świetny ADAS bez dopłaty
- świetne nagłośnienie bez dopłaty
- najbezpieczniejsze auto według EuroNCAP (bez dopłaty ;))
 

Szatan

Posiadacz elektryka
W zasadzie z tych różnic wynika, że ID więcej oferuje. Jest coś nieuchwytnego w tej Tesli, ale też obiektywnie wielu opcji mi w niej brakuje:
1. Wentylacji foteli
2. Matriksów
3. Otwieranego szyberdachu
4. HUD
5. Android Auto
6. Czujników parkiwania (do naprawienia)
7. Nowocześniejszego zew. wyglądu
8. Lepszego wybierania (nie wiem, czy w Y jest lepiej)

Czy Tesla ma gniazdko 230V?

Natomiast oczywiste zalety, to:
1. Działający system
2. Duży ekran
3. Proste wnętrze
4. Planowanie ładowania
5. Aktualizacje

Sieci ładowania nie wymieniam bo rzadko bym używał.

Najwieksza zaletą, że to Tesla ale sporo jej brakuje :)

Faktycznie zmieniam zdanie, jednak ID4 lepsze bo ma 8 plusów a TMY tylko 5, prosty wybór, nie trzeba nawet przejechać się autem, wystarczy z cennika wypunktować które auto czego ma więcej,

Do zalet ID4 dołóż jeszcze ,że auto ma cyfrę w nazwie a TMY nie ma jej.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Faktycznie zmieniam zdanie, jednak ID4 lepsze bo ma 8 plusów a TMY tylko 5, prosty wybór, nie trzeba nawet przejechać się autem, wystarczy z cennika wypunktować które auto czego ma więcej,

Do zalet ID4 dołóż jeszcze ,że auto ma cyfrę w nazwie a TMY nie ma jej.
Aleś teraz dowalił, przecież w tym co napisałeś, nie ma żadnej merytoryki. Wyjaśnię Ci, że nie są to wszystkie cechy auta, tylko atuty wg mnie na tle porównawczym. Właśnie dlatego, że jeździłem tymi samichodami tylko przez 24 h, staram się uzyskać więcej informacji.
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeździł ktoś modelem 3 i Y. Czuć różnicę w jeździe?

Jest wątek na ten temat:
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Jest wątek na ten temat:
Dzięki, właśnie przeczytałem.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Najwieksza zaletą, że to Tesla ale sporo jej brakuje :)
Czyli auto nieistotne, a liczy się tylko wyposażenie?
Sorry, ale ja uważam dokładnie odwrotnie.
A wyposażenie tego typu to dla mnie wodotryski, które można sobie oceniać/dobierać już PO wyborze samochodu, takie mniej lub bardziej zbędne bajery.
To co istotne mają oba,
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Czyli auto nieistotne, a liczy się tylko wyposażenie?
Sorry, ale ja uważam dokładnie odwrotnie.
A wyposażenie tego typu to dla mnie wodotryski, które można sobie oceniać/dobierać już PO wyborze samochodu, takie mniej lub bardziej zbędne bajery.
To co istotne mają oba,
Gdyby auto nie było istotne, to nie byłoby tego tematu i w ogóle nie rozważałbym Tesli. Nie jest jednak tak, że tylko Tesla jako auto jest dobra, inni też oferują dobre samochody. Co do Tesli brakuje mi trochę wiedzy i ta ich polityka nie ułatwia jej wzbogacanie, np. czy Tesla ma gniazdko 230V i chce sprawdzic to na ich stronie i nic nie ma. Wkurzające. Generalnie wszystkie auta, które biorę pod uwagę są dobre i mają plusy i minusy. Aktualnie mam taki mętlik w głowie, że co chwila mam innego faworyta. Z forum wynika, że jeżeli któreś auto jest konkretnie polecane, to jest to Tesla. Może będzie i ona, a może odbiorę Niro i za 2 lata kupię Teslę. Jeszcze pojawiła się opcja na EV6 :). Gdybym oceniał, jakie auto miało dla mnie najwięcej zalet, zwłaszcza w typowej codziennej jeździe, to wygrałby ID.4. On jednak finansowo się nie styka bo jest drogi w zakupie i dużo straci na wartości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Gdyby auto nie było istotne, to nie byłoby tego tematu i w ogóle nie rozważałbym Tesli.
No to nad czym się zastanawiasz?
Jedyną wersją przy której warto to robić (przy obecnych cenach), jest taka, w której z jakiegoś powodu nie dałbyś radę Teslą jeździć.
Jeśli tak nie jest i dałbyś radę, to IMO wybór jest prosty.

Tj. Tesla jest o tyle lepszym autem elektrycznym od VW czy Kia, że różnice wyposażenie, to temat pomijalny.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top