Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Przeciwko Tesli przemawia jej planowany na koniec roku lifting, nie czułbym satysfakcji, gdyby zaraz po odebraniu auta, pojawiła się nowa wersja :)
Jak masz jakieś wątpliwości co do nowoczesności Tesli na tle konkurencji obejrzyj sobie Munro Live jak rozbiera wszystkie auta na części pierwsze, TMY jest ID4 jest i różne modele Kia też są, jak zobaczysz jakie różnice w projektowaniu i wykonaniu aut są pomiędzy autami które rozważasz kupić to nie będziesz miał wątpliwości dlaczego Tesla jest wiele lat przed konkrecją.

Druga sprawa to, że Tesli produkcja jest nastawiona na częste iteracyjne zmiany w autach bez robienia liftingów, ilość zmian która już była w obecnych modelach od ich pojawienia się jest większa niż nie jedna firma motoryzacyjna by wprowadziła przy wypuszczeniu nowego auta.

Przy poprzednich cenach Tesla w większości przypadków wypadała bardzo konkurencyjnie a teraz to nawet szkoda gadać, chciałbym by inne decyzje w życiu były tak łatwe jak "Chce kupić elektryka za 200-300tyś i co mam kupić?"
 

pluto

Pionier e-mobilności
Po tym jak 13 stycznia zrezygnowałem z zamówienia na Id.4 na rzecz Tesli Y RWD dziś odezwał się sprzedawca aby renegocjować zamówienie w zakresie ceny na ID - pewnie wpłynęło do nich moje pismo o zwrot wpłaconej zaliczki :)
Z informacji telefonicznej sprzedawca zapewnił że zrobi cenę pomiędzy modelem Y RWD, a Y LR - przy rezygnacji wspomniałem o obniżkach w Tesli i wg. "dla mnie" propozycja VW jest mało atrakcyjna.

Aczkolwiek różnice w wyposażeniu są po jednej i drugiej stronie i w zależności od tego co komu jest potrzebne i co można teraz dostać w porównywalnej cenę w mojej konfiguracji główne różnice pomiędzy ID.4 i Tesla Y wygląda następująco:

Na korzyść TESLI Y:
- lepsze przyśpieszenie
- większy bagażnik/bagażniki
- szybsze ładowanie w trasie / dostępna dedykowana sieć szybkich punktów ładowania
- rozwinięty interfejs auta / częstsze aktualizacje
- ogrzewane wszystkie siedzenia
- napęd AWD
- mniejsza utrata wartości (chodź z Teslą nigdy do końca nie wiadomo :))

Na korzyść ID.4:
- fotele częściowo z mikrofibry z masarzem (przód)
- wyświetlacz HUD
- lampy Matrix
- czujniki parkowania przód i tył
- podgrzewana przednia szyba + spryskiwacze
- bezdotykowa klapa bagażnika (noga)
- relingi dachowe
- oświetlenie Ambitowe 30 kolorów
- funkcja pamięci parkowania
- kamera 360 stopni - aczkolwiek można przyjąć że Tesla też to ma
- roleta szklanego dachu
- AndroidAuto + Appl (bezprzewodowo)
- trójstrefowa klimatyzacja
- większa sieć serwisowa

Ja oczywiście zostaje przy Tesli, ale fajnie że zaczyna być jakiś wybór i można powoli wybierać w coraz większej ofercie aut elektrycznych w różnych konfiguracjach i wyposażeniu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Po tym jak 13 stycznia zrezygnowałem z zamówienia na Id.4 na rzecz Tesli Y RWD dziś odezwał się sprzedawca aby renegocjować zamówienie w zakresie ceny na ID - pewnie wpłynęło do nich moje pismo o zwrot wpłaconej zaliczki :)
Z informacji telefonicznej sprzedawca zapewnił że zrobi cenę pomiędzy modelem Y RWD, a Y LR
Dlaczego pomiędzy?
To był ID4 w wersji 4x4?
Bo jak nie, to jedyna akceptowalna cena jest PONIŻEJ ceny TMY RWD...
 

pluto

Pionier e-mobilności
To był ID4 w wersji 4x4?
Tak - ID.4 GTX (ale tą opcję nie brałem pod uwagę) - dałem różnicę z moją konfiguracją jaką chciałem kupić (napęd AWD nie jest mi potrzebny)
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Po tym jak 13 stycznia zrezygnowałem z zamówienia na Id.4 na rzecz Tesli Y RWD dziś odezwał się sprzedawca aby renegocjować zamówienie w zakresie ceny na ID - pewnie wpłynęło do nich moje pismo o zwrot wpłaconej zaliczki :)
Z informacji telefonicznej sprzedawca zapewnił że zrobi cenę pomiędzy modelem Y RWD, a Y LR - przy rezygnacji wspomniałem o obniżkach w Tesli i wg. "dla mnie" propozycja VW jest mało atrakcyjna.

Aczkolwiek różnice w wyposażeniu są po jednej i drugiej stronie i w zależności od tego co komu jest potrzebne i co można teraz dostać w porównywalnej cenę w mojej konfiguracji główne różnice pomiędzy ID.4 i Tesla Y wygląda następująco:

Na korzyść TESLI Y:
- lepsze przyśpieszenie
- większy bagażnik/bagażniki
- szybsze ładowanie w trasie / dostępna dedykowana sieć szybkich punktów ładowania
- rozwinięty interfejs auta / częstsze aktualizacje
- ogrzewane wszystkie siedzenia
- napęd AWD
- mniejsza utrata wartości (chodź z Teslą nigdy do końca nie wiadomo :))

Na korzyść ID.4:
- fotele częściowo z mikrofibry z masarzem (przód)
- wyświetlacz HUD
- lampy Matrix
- czujniki parkowania przód i tył
- podgrzewana przednia szyba + spryskiwacze
- bezdotykowa klapa bagażnika (noga)
- relingi dachowe
- oświetlenie Ambitowe 30 kolorów
- funkcja pamięci parkowania
- kamera 360 stopni - aczkolwiek można przyjąć że Tesla też to ma
- roleta szklanego dachu
- AndroidAuto + Appl (bezprzewodowo)
- trójstrefowa klimatyzacja
- większa sieć serwisowa

Ja oczywiście zostaje przy Tesli, ale fajnie że zaczyna być jakiś wybór i można powoli wybierać w coraz większej ofercie aut elektrycznych w różnych konfiguracjach i wyposażeniu.
W zasadzie z tych różnic wynika, że ID więcej oferuje. Jest coś nieuchwytnego w tej Tesli, ale też obiektywnie wielu opcji mi w niej brakuje:
1. Wentylacji foteli
2. Matriksów
3. Otwieranego szyberdachu
4. HUD
5. Android Auto
6. Czujników parkiwania (do naprawienia)
7. Nowocześniejszego zew. wyglądu
8. Lepszego wybierania (nie wiem, czy w Y jest lepiej)

Czy Tesla ma gniazdko 230V?

Natomiast oczywiste zalety, to:
1. Działający system
2. Duży ekran
3. Proste wnętrze
4. Planowanie ładowania
5. Aktualizacje

Sieci ładowania nie wymieniam bo rzadko bym używał.

Najwieksza zaletą, że to Tesla ale sporo jej brakuje :)
 
Top