Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
No właśnie, miniony rok trochę pokazał, że wszystko co dotychczas znaliśmy i co nam się wydawalo, że będzie takie samo po wsze czasy.. nie musi takie byc. Roller coaster z cenami paliw, teraz prądu. Za chwilę może się okazać, że elektryki, które były absolutnie najtańsze w utrzymaniu, staną się najdroższe. Do tego, kto wie, czy nie czekają nas blackouty itp. Mam nadzieję, że nie, ale nic nie jest teraz pewne. Dlatego wolę mieć ICE w garażu, tak dla bezpieczeństwa i świętego spokoju :). Może za kilka lat będę miał tylko BEV. Dzisiaj nie chce.
Jak już gramy nutą postapo: Ja mam zawsze 80-100l paliwa zimowego 95 w karnistrach oraz mam zwyczaj że moje samochody są zatankowane zimą do pełna. W razie rozróby daje mi to transport i prąd - przetwornica samochodowa 12/220V sprawdziła mi się przy odcięciu prądu jakiś czas temu do zasilania w domu lodówek, oświetlenia i pieca gazowego. Musiałem tak pociągnąć ze 3 dni
 

KKL

Posiadacz elektryka
Jak już gramy nutą postapo: Ja mam zawsze 80-100l paliwa zimowego 95 w karnistrach oraz mam zwyczaj że moje samochody są zatankowane zimą do pełna. W razie rozróby daje mi to transport i prąd - przetwornica samochodowa 12/220V sprawdziła mi się przy odcięciu prądu jakiś czas temu do zasilania w domu lodówek, oświetlenia i pieca gazowego. Musiałem tak pociągnąć ze 3 dni
Od prądu dla domu mam agregat. Kupiłem kilka lat temu, jak mi prąd siadł w domu na 1.5 doby. W wakacje wymieniłem na lepszy model, stary prawdopodobnie na wschód pojechał (kupił jakiś Ukrainiec). Akurat do celów zasilania domu w prąd awaryjnie elektryk idealny że swoim V2G. Chciałem EV6, nie było.. musiałem kupić Soula, który nie niestety tej funkcji. To też mam nadzieję, że będzie standardem w elektrykach. Moc jaką daje Kia jest super wystarczająca dla zasilenia średniej wielkości domu, jeśli nie ma pompy ciepła.
 

nabrU

Moderator
Moc jaką daje Kia jest super wystarczająca dla zasilenia średniej wielkości domu, jeśli nie ma pompy ciepła.

To jakiś żart chyba. EV6 ma V2L o mocy maks 3,5kW, więc to jest jeden czajnik elektryczny lub parę pól w płycie indukcyjnej i Kia mówi dziękuję.
Na razie najwięcej mocy w V2L oferuje (chyba) MG4 - całe 7kW więc tu już można by coś w domu robić bez problemu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To jakiś żart chyba. EV6 ma V2L o mocy maks 3,5kW, więc to jest jeden czajnik elektryczny lub parę pól w płycie indukcyjnej i Kia mówi dziękuję.
Na razie najwięcej mocy w V2L oferuje (chyba) MG4 - całe 7kW więc tu już można by coś w domu robić bez problemu.
No bez jaj, 3.6kW było by po kokardę, od gotowania w takich sytuacjach jest gaz i kuchenka turystyczna. Ja 3 dni przetrwałem na przetwornicy 400W mocy ciągłej i 800W w piku.
7kW to już luksus - można by pompę ciepłą pociągnąć zimą :) I znowu się kłania duża bateria... mając auto z 120kWh można by z miesiąc normalnie pociągnąć.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
@cooler
Nie mówimy tu o domu w trybie kempingowym czy o przetrwaniu tylko o podpięciu EV zamiast "prądu ze skrzynki" (to chyba @KKL miał na myśli pisząc "dla zasilenia średniej wielkości domu") w przypadku np. blackoutu. Oczywiście, że 3,5kW to jest już coś porównując do przetwornicy.

Inna sprawa, że KKL chyba pomylił V2L z V2G...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Póki co agregat plus paliwo i kamper zatankowany z kilkoma butlami gazu, a to reakcja na reakcje żony na wybuch wojny. Ale też piec na gaz pójdzie na specjalnym do tego upeesie . Gdyby gaz odcieli Pompa ciepła da radę na agregacie ale bez grzałek.
Aż się prosi aby każdy elektryk mógł mieć tą funkcję.
Już powyżej 3 kW mocy ciągłej i ok 5 chwilowej pozwoli niemal normalnie żyć z pewną logistyką korzystania, tak aby nie kumulować wysokich poborów.
 
Last edited:

KKL

Posiadacz elektryka
Mi chodziło głównie o awarie, gdy nie mam prądu w domu. Wiadomo, że EV6 nie pociągnie domu docelowo, przez dłuższy okres. Do tego lepiej mieć agregat. Mam nieduży agregat inwerterowy, 3.5kW mocy i na dom w zupełności mi wystarcza. Światło w całym domu (ledy nie potrzebują dużych mocy), czajnik zasili, nawet pralkę odpalę. Ogrzewanie mam gazowe więc tylko pompy obiegowe muszę agregatem zasilic. Testowałem też kuchenkę indukcyjna i dwa palniki na 70% mocy też pójdą. Do takich celów auto elektryczne nadaje się idealnie. Szkoda, że niewiele na razie to oferuje (tak, chodziło mi o V2L, ale też niektórzy to nazywają V2H)..

A gdyby odcięli gaz.. to jest duży kominek 😂😂, którego normalnie nie używam, bo mi się nie chce... Lub klimatyzacja, łącznie 13kW mocy cieplnej, dadzą radę mi cały dom nagrzać..
 

nabrU

Moderator
Mi chodziło głównie o awarie, gdy nie mam prądu w domu. Wiadomo, że EV6 nie pociągnie domu docelowo, przez dłuższy okres. Do tego lepiej mieć agregat.

EV6 spokojnie pociągnie dom przez tydzień po V2L, tyle że z poborem maks. 3,5 kW. Mamy w UK na forum zawodnika co miał zrobione "stałe" podpięcie EV6 do domu przez kabel V2L i przełącznik trzypołożeniowy i się chwalił, że prąd w chacie ma za darmo (ładował EV6 z Bonneta do pełna i podpinał pod chatę gdy chciał). Teraz zamienił EV6 za MG4 i robi to samo z tym EV tyle, że z mocą maks 7kW. Pisałem tutaj o tym.


Szkoda, że niewiele na razie to oferuje (tak, chodziło mi o V2L, ale też niektórzy to nazywają V2H)..

V2L to też nie V2H, więc źle to nazywają ;)

O technologiach V2X poczytaj np. tutaj
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam nieduży agregat inwerterowy, 3.5kW mocy i na dom w zupełności mi wystarcza.
Zapodasz model i ile to kosztuje? I tak chciałem mieć, a tu widzę sprawdzone w boju urządzenie.
 
Top