Dobre podsumowanie gdzie dziś jest elektromobilność w Polsce

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Mówisz 'nie rocket science' to czemu każda nowopostawiona ładowarka DC tego nie ma...
To juz trzeba zapytać tych co stawiają, przy całym zachodzie postawienia DC ten POSik to pikuś.
Zauważam jednak że model biznesowy się trochę zmienia i "stare" rozwiązania wracają do łask zamiast tylko ekonomii apek.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
@nabrU jedyne ładowarki w pobliżu Ostrowca to chyba tylko w Bałtowie w Dino Parku. Ja sam jazdę z Krakowa do Ostrowca odkładam na lepsze temp bo podejrzewam że Corsa zimą może nie dojechać bez ładowania. Z Krakowa to trzeba byłoby jechać na Kielce tam się podładowac i dopiero do celu, a jak mieszkasz na południowy wschód to trasa przez Kielce to nadłożenie 35km.
 

daniel

Señor Meme Officer
Kuba, proszę Cię... Rozmawiamy na temat ładowarek EV, a nie że w Biedronce można kartą zbliżeniowo u pani Krysi na kasie zapłacić. U mnie kartą można nawet za kompresor do kół na stacji zapłacić, ale nie o tym jest ten temat.o_O

Mówisz 'nie rocket science' to czemu każda nowopostawiona ładowarka DC tego nie ma...
U nas w PL się nie płaci za kompresor do kół. :LOL:
Ja jestem zwolennikiem telefonu. Nie lubię dodatkowych kart. Greenway mógłby się uruchamiać z NFC telefonu z aplikacją, to byłoby super. Może jak kilka osób by o tym do nich napisało maila to wzięliby się za to.
A najlepiej jakby nie było niczego. Podpinasz się i się ładuje jak Supercharger.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Telefonem z NFC już od dawna można płacić tak samo jak kartą zbliżeniową. Po co do tego jakieś durne aplikacje?
 

daniel

Señor Meme Officer
Telefonem z NFC już od dawna można płacić tak samo jak kartą zbliżeniową. Po co do tego jakieś durne aplikacje?
Nadal musisz mieć jakąś aplikację, która obsługuje NFC: bankową, Google Pay. Tesla też się otwiera po zainstalowaniu aplikacji.
Aplikacja jest niestety po to, żeby się zidentyfikować, że jestem w klubie.
Ale jakich, płatniczych, czy lojalnościowych do ładowania?
Wszystkich. Wolę jak wszystko jest w telefonie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nadal musisz mieć jakąś aplikację, która obsługuje NFC: bankową, Google Pay. Tesla też się otwiera po zainstalowaniu aplikacji.
Aplikacja jest niestety po to, żeby się zidentyfikować, że jestem w klubie.
Bankowej nie musisz mieć, a google pay/apple pay masz zintegrowane z systemem operacyjnym. No i jest jedno, do płacenia na wszystkich ładowarkach i we wszystkich sklepach. A nie 10 różnych aplikacji do 10 różnych operatorów ładowania, osobne konta i ch.. wie co jeszcze. Jak idę zapłacić w spożywczaku to nie muszą wiedzieć że jestem 'w klubie'. Tak samo jak nie powinno to interesować operatora ładowarki.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
50kW to jest 125A przy 400V. Jak masz mniejsze napięcie to będzie oczywiście wolniej. Orleny 100kW maja np. max 200A wiec na aucie z instalacja 400V zrobisz zwykle 72-75kW.
Prawda tez taka ze GW przy cenniku w zależności od mocy ładowarki powinien coś tam gwarantować a jak nie to płac za rzeczywista prędkość.
Ale GW teraz ma jasny cennik… do 100kW i powyzej, jeszcze nie spotkalem ladowarki 140kW ktora by ladowala mniej…

Za to czeto jest 90kw a dziala jak 60…
 
Top