Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Michal

Moderator
np. czy Tesla ma gniazdko 230V i chce sprawdzic to na ich stronie i nic nie ma. Wkurzające.
Wydaje mi się, że ten problem dotyczy wszystkich producentów - jak czegoś nie mają, to o tym nie piszą ;)
Na przyszłość chyba najłatwiej znaleźć tego typu informacje w jakiś agregatorach danych, typu:
Tam widać, czy dane auto ma gniazdko - na przykładzie EV6:
1674114693708.png
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Potrzeba gniazdka 230V w aucie jest kluczem do decyzji.,,
Ja od kilkunastu lat kupuję auta z hakiem holowniczym, bo może się przyda…
Nigdy nie użyłem. Nawet przez to straciłem możliwość dopłaty do EV.., oj głupi ja głupi.
Będę teraz szukał auta z gniazdkiem 230V…
😎
 

Jogur

Fachowiec
W zasadzie z tych różnic wynika, że ID więcej oferuje. Jest coś nieuchwytnego w tej Tesli, ale też obiektywnie wielu opcji mi w niej brakuje:
1. Wentylacji foteli
2. Matriksów
3. Otwieranego szyberdachu
4. HUD
5. Android Auto
6. Czujników parkiwania (do naprawienia)
7. Nowocześniejszego zew. wyglądu
8. Lepszego wybierania (nie wiem, czy w Y jest lepiej)

Czy Tesla ma gniazdko 230V?

Natomiast oczywiste zalety, to:
1. Działający system
2. Duży ekran
3. Proste wnętrze
4. Planowanie ładowania
5. Aktualizacje

Sieci ładowania nie wymieniam bo rzadko bym używał.

Najwieksza zaletą, że to Tesla ale sporo jej brakuje :)
1. wentylacja powinna wciągać powietrze a nie wiać po schabach - tylko nieliczni takie oferują, sprawdź lepiej, co Ci lepiej pasi. w Ioniq5 było mi nieprzyjemnie latem przy tym dmuchaniu w plecy.
2. popieram, może sie obudzą i dadzą w tesli (a możę juz dali??)
3. serio? jesteś fanem opalania łysiny? miałeś to w innym aucie? ja mam auto 4 lata z szyberdachem, niech go szlag, oddam za darmo :) 2-gie auto ma tylko szkalny dach i niech tak zostanie
4. myślałem ze zabije sprzedawcę, który nie był w stanie wyłaczyć mi tego HUJa sprzed oczu - pojeździłem 2-3h z tym przed oczami, nie chcę (a wydawało mi się że super sprawa)
5. ? w celu mania czego? jak duplikowania ekranu (strzelam, nie znam się), to popieram
6. już są, w DE szukam ogłoszeń z USS i jest sporo
7. czekam na Cybertruck :)
8. wybieram 0800 głosowo i działa :)

dla mnie realne wady Tesli
- brak opcji wyłączenia durnowatych animacji autka i otoczenia - potrzebna mi mapa na całym ekranie 3/Y a nie animacje pieszych czy pachołków !
- brak gniazda 230
- brak V2G
- co chwilę zmiany softu co zabierają rzeczy poprzednio działające (wycieraczki, A/C w trybie automat nie działa w 3 czasem, itp)
- odpadająca kierownica, brak robotaxi, fsd w wersji beta (sarkazmy :p )
 

nabrU

Moderator
Tak to się da w każdym samochodzie z gniazdem zapalniczki. Chodziło o fabryczne gniazdko 230V w samochodzie...
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Od piątku jeżdżę 3 LR. Jest to dobre auto, jak każde z trójki, ale stwierdzam u niego, takie wady:
1) źle działa tempomat w korku, późno rusza, dość gwałtownie i tak samo szarpie przy hamowaniu,
2) rano coś hałasuje przy uszczelne od kierowcy, a auto ma tylko 2.5 tys. Jakość mnie zmartwiła. Gdybym tyle wydał a potem ma mi coś stukać, to nie wiem ...
3) jest głośna przy wyższych prędkościach, a przy 140 już bardzo od dachu, ale do przeżycia, tym bardziej, że taka prędkość szybko zjada baterię.
4) brak czujników przy braku przedniej kamery, brudząca się tylna kamera, da radę jeździć, ale jest to krok wstecz, nic nie informuje, że mogę w coś wyjechać.
5) brak podświetlenia klamek, serio ciężko po ciemku ją odnaleźć.
6) nawigacja OK, ale gorsza niż google, np. nie pokazuje opcjonalnie tras

Napęd na tył daje radę, ale kilka razy dał o sobie znać. Raz się zabuksowałem, ale po zmianie kierunku wyszła z tego i kilka razy rzuciło tyłem.

Gdybym brał Testę, to musi to być LR i na pewno Y, bo 3 mi czasem haczy na nierównościach. Wtedy mam cenę 202 tys. przy Niro XL vs 265 tys. za Teslę. Musiałbym odliczyć VAT 100%.

Warto dopłacić 60 tys? Jest fan przy Tesli, ale nie widzę przepaści do Niro, które też ma swoje zalety. Główna wada to brak napędu 4x4. Tesla nawet na tył przewyższa znacznie Niro. Mieszkając na górce często potrzebuję 4x4, ale czy warto dopłacić? Czy pojeździć Niro 2 lata, bo ma dobrą cenę, a potem wziąć Y LR? Może będzie już po liftingu.
 

Frunek

Fachowiec
1) źle działa tempomat w korku, późno rusza, dość gwałtownie i tak samo szarpie przy hamowaniu,
Jeżdżę od roku (SR z czujnikami) i też mam takie odczucia. Da się jechać, ale dla kierowcy za mną pewnie wkurzające/nieintuicyjne zachowanie.

Gdybym brał Testę, to musi to być LR i na pewno Y, bo 3 mi czasem haczy na nierównościach. Wtedy mam cenę 202 tys. przy Niro XL vs 265 tys. za Teslę. Musiałbym odliczyć VAT 100%.
Ale dlaczego Tesla "tylko LR" jeśli masz zamówioną Kię, która będzie miała taki sam lub gorszy zasięg niż TMY RWD?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z uwagi na to, że u mnie długo utrzymuje się śnieg i często przydaje się 4x4. Jak już szaleć, to na maksa. Dlatego albo Niro albo Y LR.
Czyli w Y LR masz naped 4x4, wieksza baterie, wiekszy bagaznik, zdecydowanie szybsze ladowanie… sporo tego za te dodatkowe 60kzl

Co do jazdy w korku na AP, ustaw odleglosc auta na max, wcale nie bedzie sie tak daleko trzymal w korku, a rusza lagodniej.
 
Top