Vampire drain

6a8

Posiadacz elektryka
Hmm, a nie pada Ci akumulator "pokładowy" ?
Wtedy zdaje się będzie często doładowywany z trakcyjnego.
Jak masz/masz od kogo pożyczyć miernik cęgowy DC, to można by popatrzyć.
Jeszcze lepszy by był jakiś gadżet z rejestracją, tak aby zobaczyć co kiedy i w którą stronę pływa.
( Bo to że prądu nie widać, nie oznacza że nie wiemy dokąd płynie - jak mawiał znajomy elektryk )

Kiedyś siedziałem dłuższą chwilę w aucie w garażu z podłączonym EVSE, tak z półtorej godziny, i bawiłem się ekranem.
Po zachowaniu EVSE, i odgłosach powiedziałbym że dwa razy się na chwilę włączyło ładowanie, a samochód już był wcześniej naładowany.

Nie jestem oczywiście pewien że dokładnie tak się w środku działo, ale na moją aktualną logikę - ma to sens.
( Ja już mam ten litowy )

I jeszcze jeden pomysł ( o ile już nie próbowałeś ) : zmiana miejsca postoju.
Np : garaż z podłączonym EVSE, włączonym do gniazdka z monitoringiem.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Update:
Po factory reset - niestety to same co i przed tym - straciłem ok 6%za noc (mróz -7). tylko że ostatnie kilka raz to już traci na Vechicle standby a nie Mobile app jak było wczesnej.
Z ciekawostki - w prace w garażu (plus 7-10 stopni może) - za 7 godzin dodała +1%. I co teraz? Chyba zostało mi czekać na wiosnę ;)

View attachment 8775View attachment 8776
Jak rano zagladasz do apki to auto jest szybko wybudzone ?
Moze pada Ci aku 12v i auto go doladowuje ?
Masz cos podpiete pod zapalniczke czy usb ?


Swoja droga… zaparkowalem auto z 58% i ciepla bateria. Wylaczone wszystko, i dzis rano mam 54% i sniezynke ba baterii.
 

Dmitry

Zadomawiam się
Jak rano zagladasz do apki to auto jest szybko wybudzone ?
Moze pada Ci aku 12v i auto go doladowuje ?
Masz cos podpiete pod zapalniczke czy usb ?


Swoja droga… zaparkowalem auto z 58% i ciepla bateria. Wylaczone wszystko, i dzis rano mam 54% i sniezynke ba baterii.
jak włączam appke to długo się budzi, dzisiaj nawet odłożyłem telefon, nie czekając, także widocznie spała wtedy. ale i tak nie wiado czy nie budzi się periodycznie. tutaj napisane że jak auto budzi się to też podgrzewa baterie.
do USB mam podpieta chińska Qi-ładowarka, pendrive odpiety, z zapalniczkę też odpiąłem usb adapter.

Nastepne kroki: odpieć ładowarkę, telefon w tryb samolotowy na noc.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Już ci koledzy podpowiadali abyś przełączył telefon w tryb samolotowy chyba kilka dni temu. Wyłącz/odłącz wszystko co może powodować pobór energii i zobaczysz czy to ewentualnie błąd i cos z autem czy jednak jakieś twoje urządzenie zewnętrzne.
 

Dmitry

Zadomawiam się
Hmm, a nie pada Ci akumulator "pokładowy" ?
Wtedy zdaje się będzie często doładowywany z trakcyjnego.
Jak masz/masz od kogo pożyczyć miernik cęgowy DC, to można by popatrzyć.
Jeszcze lepszy by był jakiś gadżet z rejestracją, tak aby zobaczyć co kiedy i w którą stronę pływa.
( Bo to że prądu nie widać, nie oznacza że nie wiemy dokąd płynie - jak mawiał znajomy elektryk )

Kiedyś siedziałem dłuższą chwilę w aucie w garażu z podłączonym EVSE, tak z półtorej godziny, i bawiłem się ekranem.
Po zachowaniu EVSE, i odgłosach powiedziałbym że dwa razy się na chwilę włączyło ładowanie, a samochód już był wcześniej naładowany.

Nie jestem oczywiście pewien że dokładnie tak się w środku działo, ale na moją aktualną logikę - ma to sens.
( Ja już mam ten litowy )

I jeszcze jeden pomysł ( o ile już nie próbowałeś ) : zmiana miejsca postoju.
Np : garaż z podłączonym EVSE, włączonym do gniazdka z monitoringiem.
zmiana miejsca postoju probowalem. w nie zimnym (+10) garaże za 7 godzin dodało +1% :)
 

Dmitry

Zadomawiam się
Update: wyłączyłem "Mobile Access" na 18 godzin + swój telefon w tryb samochodowy na noc ~10 godzin. (mam jeszcze dwóch kierowców z apkami ale te nigdy nie mieli żadnych 3rd party apps)
Pogoda od 0 do -7C. Auto straciło mniej wecej te same 6% na "vehicle standby"
 
Last edited:

Dmitry

Zadomawiam się
Hmm, a nie pada Ci akumulator "pokładowy" ?
Wtedy zdaje się będzie często doładowywany z trakcyjnego.
Jak masz/masz od kogo pożyczyć miernik cęgowy DC, to można by popatrzyć.
Jeszcze lepszy by był jakiś gadżet z rejestracją, tak aby zobaczyć co kiedy i w którą stronę pływa.
( Bo to że prądu nie widać, nie oznacza że nie wiemy dokąd płynie - jak mawiał znajomy elektryk )

Kiedyś siedziałem dłuższą chwilę w aucie w garażu z podłączonym EVSE, tak z półtorej godziny, i bawiłem się ekranem.
Po zachowaniu EVSE, i odgłosach powiedziałbym że dwa razy się na chwilę włączyło ładowanie, a samochód już był wcześniej naładowany.

Nie jestem oczywiście pewien że dokładnie tak się w środku działo, ale na moją aktualną logikę - ma to sens.
( Ja już mam ten litowy )

I jeszcze jeden pomysł ( o ile już nie próbowałeś ) : zmiana miejsca postoju.
Np : garaż z podłączonym EVSE, włączonym do gniazdka z monitoringiem.
Ale jak pada 12V - to auto powinno powiadomić, jak googlowałem to różne błędy wyskakują. Nie będę przecież profilaktycznie wymieniać.
a cokolwiek, sprawdziłem youtube, spokojnie samemu można wymienić, tylko czy da się w zwykłym sklepie kupić TM3-compatible battery?
 

6a8

Posiadacz elektryka
> Auto komunikuje na ekranie, że „akumulator 12 V jest stary lub zdegradowany i wymagana wymiany”
A wiadomo, jakie warunki muszą być spełnione ? Może dopiero ostrzega przy np: 10% utraty ?
Gdyby był normalny kontakt z serwisem to może wystarczyło by o to zapytać.
Kiedyś czytałem o tych akumulatorach, to są modele odporne na głębokie rozładowanie.
 
Top