Tesla 3 - koszty utrzymania

Bronek

Pionier e-mobilności
Warto się skupić na różnicy z ICE czy hybrydą a do tego z jeszcze np, Teslę w porownać z innymi BEV.
Serwisy bywają u wielu bardzo drogie. Czy któraś marka ma to jeszcze taniej?
Tesla ma to najtaniej, ze wzgledu na w/w brak przeglądów, do tego możliwość modyfikacji i, niewielkie ryzyko wpływu tego tuningu na gwarancję.
Aby koszty były znikome trzeba mieć dodatkowe warunki, jak przynajmniej wlasne gniazdko z odpowienią taryfą, lub pv, lub pracodawcę z darmowym prądem.
Tylko Ci co muszą kupować prąd na publicznych ładowarkach, będą mieli koszty jak małolitrażowe ICE . Reszta jest 'do przodu". Z jednym warunkiem, iż i tak by kupili auto w cenie elektryka a nie 15 letniego premium.
Czyli jak bym wywalił tyle samo kasy na coś wypasinego w benzynie itp, jak na EV, to koszty utrzymania elektryka są niskie za samochod w porównywalnej cenie.
Jednak nic nie pobije w okresie krótszym od dekady zakupu Skody czy Passata itp po Niemce co nim 12 lat jeździła do Kościoła. Po prostu elektryki są drogie a rynek wtórny mały.

Mialem i mamy w rodzinie 3 EV, to najtańsze auta eksplatacyjnie, jakie mialem
Ubezpieczenie, opony, filtr kabinowy plyn do spryskiwacza, wycieraczki to jest identyczne z ICE. Brak innych rzeczy. Owszem niektore marki coś tam ekstra chcą wymieniać. Akurat te moje Nissan i Tesla nie próbowały tych kombinacji
Ktos napisze ze trzeba evse kupić. Ok Nissan mi dal za darmo a Tesla dala kilometry ładowania za kilka tysięcy. Zresztą mozna od biedy obskoczyć ładowanie tymi darmowymi "cegłami"
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wiem że można obskoczyć cegłą, PHEVa od roku tak obskakuje i nie widzę potrzeby wydawania kasy na kabel 800pln. Obskakiwanie Corsy dołączoną cegłą było uciążliwe, bo bardzo wolne. Na cegle szło 1.2-1.4kWh, na WC3 idzie 3.3-3.6 (wiem, wciąż nie zawrotna prędkość) ale WC3 ogarnąłem z HA (opel nie ma działającej poprawnie aplikacji). Zakup EVSE czy wallboxa jest długoterminowy, zresztą jeśli zechcemy pozbyć się EV, wallboxa też sprzedamy nie tracąc na tym zbyt wiele.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kabel 32A 3f, dostajesz z autem, tu mówimy o kosztach Tesli. Evse dane w Tesli to 7 kW z jednej fazy więc juz jest ok 50km na 1ładowania. Obskoczymy w tanim prądzie. Kupujac jedynie tzw NEMA czyli odp wtyczkę
Evse to nie jakas super wielka kwota. Ja mam jedno za ok 900 zł 3 fazowe. Rynek uzywanych jiz pozwala kupic tanio
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Wiem że można obskoczyć cegłą, PHEVa od roku tak obskakuje i nie widzę potrzeby wydawania kasy na kabel 800pln. Obskakiwanie Corsy dołączoną cegłą było uciążliwe, bo bardzo wolne. Na cegle szło 1.2-1.4kWh, na WC3 idzie 3.3-3.6 (wiem, wciąż nie zawrotna prędkość) ale WC3 ogarnąłem z HA (opel nie ma działającej poprawnie aplikacji). Zakup EVSE czy wallboxa jest długoterminowy, zresztą jeśli zechcemy pozbyć się EV, wallboxa też sprzedamy nie tracąc na tym zbyt wiele.
wallbox czy cegła 3f przeżywa kolejne auta, u mnie ogarnia trzecie, więc jest to inwestycja długofalowa.
 

broz_tito

Zadomawiam się
Koszty kosztami, ale trzeba wspomnieć oszczędności takie jak:
- brak opłat za parking w miastach
- jazda buspasem (tu oprócz potencjalnego mandaty odchodzi stres z tym związany :))
 

miksell

Posiadacz elektryka
Koszty kosztami, ale trzeba wspomnieć oszczędności takie jak:
- brak opłat za parking w miastach
- jazda buspasem (tu oprócz potencjalnego mandaty odchodzi stres z tym związany :))
Sorki ale tego zaraz nie będzie więc nie chcę liczyć.

Kupując auto robię sobie założenia kosztów stałych jakie musze ponieść na rok: raty+serwis+ubezpieczenie.
NIe liczę w tym przypadku energii/paliwa. Mam FV jednak czasem jeżdzę na trasie więc i tak bede ładować na ładowarkach.
W kwestii ubezpieczenia mam maksymalne zniżki.

Poprawcie mnie czy dobrze rozumiem: tesla nie zakłada przeglądów gwarancyjnych?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Można wrzucić na firme i amortyzować do 225 tys i ubezpieczenie o ile ktos ma taką możliwość

Bus pasy zdechną z koncem 2025r, ale o terminie końca parkowania nic nie widomo. !

Tesla nie ma przeglądów obowiązkowych a naprawy robi za 🆓.darmo Ślamazarnie ale robi.
Generalnie auto zostawiasz i idziesz, jak zrobią to apka Cie powiadomi. Odpinasz od evse pod serwisem i jedziesz do domu. Pogadać tez możesz ale niekoniecznie.
A co wazne dopuszcza naprawy poza serwisem o ile warsztat czegoś nie spiepszy
 

miksell

Posiadacz elektryka
Czyli kupujesz nową teslę, i przez okres gwarancji (4 lata lub 80 tys km) masz serwis za darmo, bez żadnych dodatkowych opłat?
A co potem?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czyli kupujesz nową teslę, i przez okres gwarancji (4 lata lub 80 tys km) masz serwis za darmo, bez żadnych dodatkowych opłat?
A co potem?
a potem nigdy więcej nie pojawiasz się w ASO tylko naprawiasz to co się zepsuło w zewnętrznych warsztatach które wiedzą o tesli więcej i potrafią naprawiać zamiast wymieniać
 
Top