Warto się skupić na różnicy z ICE czy hybrydą a do tego z jeszcze np, Teslę w porownać z innymi BEV.
Serwisy bywają u wielu bardzo drogie. Czy któraś marka ma to jeszcze taniej?
Tesla ma to najtaniej, ze wzgledu na w/w brak przeglądów, do tego możliwość modyfikacji i, niewielkie ryzyko wpływu tego tuningu na gwarancję.
Aby koszty były znikome trzeba mieć dodatkowe warunki, jak przynajmniej wlasne gniazdko z odpowienią taryfą, lub pv, lub pracodawcę z darmowym prądem.
Tylko Ci co muszą kupować prąd na publicznych ładowarkach, będą mieli koszty jak małolitrażowe ICE . Reszta jest 'do przodu". Z jednym warunkiem, iż i tak by kupili auto w cenie elektryka a nie 15 letniego premium.
Czyli jak bym wywalił tyle samo kasy na coś wypasinego w benzynie itp, jak na EV, to koszty utrzymania elektryka są niskie za samochod w porównywalnej cenie.
Jednak nic nie pobije w okresie krótszym od dekady zakupu Skody czy Passata itp po Niemce co nim 12 lat jeździła do Kościoła. Po prostu elektryki są drogie a rynek wtórny mały.
Mialem i mamy w rodzinie 3 EV, to najtańsze auta eksplatacyjnie, jakie mialem
Ubezpieczenie, opony, filtr kabinowy plyn do spryskiwacza, wycieraczki to jest identyczne z ICE. Brak innych rzeczy. Owszem niektore marki coś tam ekstra chcą wymieniać. Akurat te moje Nissan i Tesla nie próbowały tych kombinacji
Ktos napisze ze trzeba evse kupić. Ok Nissan mi dal za darmo a Tesla dala kilometry ładowania za kilka tysięcy. Zresztą mozna od biedy obskoczyć ładowanie tymi darmowymi "cegłami"