Zero miles test / 0% Test

KrzysztofFly

Moderator
W dniu dzisiejszym wykonałem test zasięgu przy wskazaniu przez Car Scanner: poziomu baterii SoC - 0%, Baterry DC Capacity 0.0 kWh i temperaturze baterii 13 stopni, temperatura zewnętrzna 3 stopnie. Przy wskazaniu około 1% zacząłem wykonywać podjazd, dosyć stromy około 1,5km. W połowie podjazdu wskazania na CS się wyzerowały, od tego momentu przejechałem niecałe 2km, przy czym ostatnie kilkaset metrów w tempie iście spacerowym (30-40km/h), po prostu samochód nie chciał już się rozpędzać. Ostatecznie 20 metrów przed domem napęd się rozłączył i samochód stanął. Na szczęście nie zablokował się, można było cały czas przełącznikiem zmieniać pomiędzy R/N/D, a także włączać i wyłączać hamulec postojowy, działało też wspomaganie kierownicy oraz o dziwo także wentylacja. Do garażu samochód dostał się na wspomaganiu ręcznym/nożnym (czytaj "został wepchnięty").
Uprzedzając nie był to do końca zaplanowany test, jednak na ostatnich kilometrach przed domem zasięg znikał zdecydowanie szybciej niż ubywało kilometrów, a odległość do najbliższej ładowarki była identyczna jak do domu (no może, z różnicą tego podjazdu pod górkę)
Tak więc dzisiejszy wynik to 264km przejechane na 42,89kWh, co daje wynik na poziomie 16,24kWh/100km, opony zimowe, temperatura 3-5 stopni powyżej zera.

Z tego wynika, że niestety ale e-C4 (i pewnie reszta Stellantisów również) nie należy do rekordzistów zasięgu Zero miles test.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jaki masz SOC i jaki przebieg. Moja Corsa po 35kkm ma 93.83%. Nie lądowałem na full ale z obliczeń wynika że mam dostępne raptem 36kWh, wydaje mi się to strasznie mało.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jaki masz SOC i jaki przebieg. Moja Corsa po 35kkm ma 93.83%. Nie lądowałem na full ale z obliczeń wynika że mam dostępne raptem 36kWh, wydaje mi się to strasznie mało.
SoH mam 94,19%, a przebieg 34kkm. Naładuj do 100% i sprawdź Car Scannerem Battery DC Capacity, przy czym zauważyłem u siebie, że czasami przy naładowaniu do 100% wskazuje pojemność baterii od 40 do prawie 43kWh, ostatnio przy naładowaniu do 43kWh przejechałem 10 kilometrów na 1%, a czasami ten sam procent znika po wyjechaniu z podwórka.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
OK, sprawdzę. Udało mi się wczoraj ogarnąć HA i połączenie z Oplem, jest trochę inne niż w Citroenie i Peugeocie (inaczej zatytułowane komendy). Czy jest jakaś aplikacja która zaczytywałaby dane z BMS? Na temat ładowań itp? Udało mi się ogarnać tesla WC3 na HA i ładowanie do 80%
 

KrzysztofFly

Moderator
OK, sprawdzę. Udało mi się wczoraj ogarnąć HA i połączenie z Oplem, jest trochę inne niż w Citroenie i Peugeocie (inaczej zatytułowane komendy). Czy jest jakaś aplikacja która zaczytywałaby dane z BMS? Na temat ładowań itp? Udało mi się ogarnać tesla WC3 na HA i ładowanie do 80%
Zapewne historycznych danych nie wyciągniesz z BMS, za to Stellantis pewnie ma je u siebie na serwerze. Historię ładowania samochodu sprawdzisz sobie w HA, no ale to dopiero od momentu uruchomienia HA.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Zapewne historycznych danych nie wyciągniesz z BMS, za to Stellantis pewnie ma je u siebie na serwerze. Historię ładowania samochodu sprawdzisz sobie w HA, no ale to dopiero od momentu uruchomienia HA.
To już zauważyłem, np PHEV Watchdog (MItsubishi Outlander) pobiera dane z BMS i widać historyczne dane na temat przebiegu i ładowań. Poszukam w necie może ktoś już się interesował takimi danymi.

Mam jeszcze problem z tym że dane odczytywane na bieżąco mi się resetują. Wczoraj widziałem 5 podróży a dziś już tych danych nie ma.
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam jeszcze problem z tym że dane odczytywane na bieżąco mi się resetują. Wczoraj widziałem 5 podróży a dziś już tych danych nie ma.
Czasami tak się dzieje, że nie załaduje danych, wystarczy kliknąć (PSA Car Controller) jeszcze raz, czasami jeszcze raz i wszystko wyświetli. Ewentualnie sprawdź jaka masz wersję wtyczki, był kiedyś problem przy którejś wersji, że nie zapisywała ładowań i tras.
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Z tego wynika, że niestety ale e-C4 (i pewnie reszta Stellantisów również) nie należy do rekordzistów zasięgu
Dla mnie e-C4 to od początku auto do jazdy w koło komina i do 100km od niego. Aby dalej jechać elektrykiem trzeba zaczekać aż infrastruktura z ładowarkami powyżej 100kW pojawi się w większej ilości i nie w miastach tylko na trasach. A to pewnie jeszce troche potrwa.
W momencie zakupu e-C4 tańsze od niej było tylko Zoe i Leaf, więc jak na tamten czas był to niezły wybór.
Teraz wiele się zmieniło w cennikach i nie wiem czy nie wolałbym dołożyc i kupić Teslę 3 SR. Choć znowu plastiki w Tesli sa masakryczne i potrafią trzeszczeć szczególnie że jest ona dużo twardsza na zawieszeniu.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dla mnie e-C4 to od początku auto do jazdy w koło komina i do 100km od niego. Aby dalej jechać elektrykiem trzeba zaczekać aż infrastruktura z ładowarkami powyżej 100kW pojawi się w większej ilości i nie w miastach tylko na trasach. A to pewnie jeszce troche potrwa.
W momencie zakupu e-C4 tańsze od niej było tylko Zoe i Leaf, więc jak na tamten czas był to niezły wybór.
Teraz wiele się zmieniło w cennikach i nie wiem czy nie wolałbym dołożyc i kupić Teslę 3 SR. Choć znowu plastiki w Tesli sa masakryczne i potrafią trzeszczeć szczególnie że jest ona dużo twardsza na zawieszeniu.
Chodziło mi o rekordy zasięgu od wskazania 0% Zero miles test.
Zrzut ekranu 2023-02-13 182756.png

Możliwości zasięgu e-C4 są mi znane, nasz samochód przy normalnej eksploatacji, przejeżdża maksymalnie 200 kilometrów dziennie (mam zrobione 34kkm przez 11 miesięcy, w tym samym czasie moim Stelvio zrobiłem 10kkm, z czego 6kkm w dwóch wyjazdach na narty do Austrii). Jeśli robię nim więcej to dlatego, że chcę i lubię, a nie muszę. W tej chwili trzeba się naprawdę postarać, żeby znaleźć w miarę główną trasę z odcinkiem 100km, bez szybkiej ładowarki. Sam mieszkam w małej miejscowości, w której nie ma szybkiej ładowarki (są tylko dwa słupki po 11kW), jednak w każdym głównym kierunku w którym mogę wyjechać są szybkie ładowarki w odległości 40 do 60 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania.
Wracając do tematu testu zero miles, to nie było problemu abym się doładował po drodze, może po prostu trochę chciałem go wykonać. W tej chwili wiem już jakich limitów można się spodziewać, a także jaką rezerwę w swojej głowie podczas ewentualnej podróży planować.
Doświadczenie które opisałem, ma też pozwolić Wam, poznać limity naszych Stellantisów.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ja kiedyś przypadkiem zrobiłem zero test, zasięg w Oplu zniknął przy 2.3kwh od tego momentu przejechałem jeszcze 8 km ale moc spadała drastycznie, pod koniec miałem do zrobienia podjazd i car scanner pokazywał 21kWh jako maksymalną moc. Chwilę później padł telefon ale ostatecznie dojechałem ostatnie 3 km.
 
Top