ładowanie na lidlach w poznaniu

Cav

Pionier e-mobilności
nie mogę założyć kia charge, bo to działa tylko dla aut kia. po wpisaniu vin, pojawia się info, że takiego auta nie ma. Mogę założyć tylko hyundai charge tak a aplikację.
Pewnie ceny mają zbliżone, sprawdź jakie są stawki dla najwyższego pakietu.
na baterii w hyundai kona o pojewności 39kwh maksymalne ładowanie na ccs pojawiło mi się 24 kv.
A ile razy sprawdzałeś, kiedy i w jakich okolicznościach?
Bo jeśli mało razy, prosto po nocy i na krótkim ładowaniu, czyli na zimnej baterii, to spokojnie.
Gdy bateria się nagrzeje, prędkość wzrośnie.

Po trasie i w wyższych temperaturach otoczenia będzie się ładować znacznie szybciej.
I nawet jak wystartuje z niższej prędkości, to po nagrzaniu baterii (co się dzieje też w trakcie ładowania) tempo się zmieni na wyższe.
 

Cav

Pionier e-mobilności
W Hyundai charge jest pakiet easy za 29,95 zł za miesiąc i cena ładowania ccs wychodzi 1,90.
Czyli identycznie.
czy to się oplaca zapłacić te 29,95 na jeden wyjazd nad morze ?
Oczywiście, zwróci się po załadowaniu 30 kWh, albo i szybciej (zależy od ceny u konkurencji).
A tyle to chyba zużyjesz, bo to wystarczy na 150 km, góra 200.

Jedziesz chyba dalej i jeszcze wrócić pewnie musisz.
 

subintabulat

Zadomawiam się
tak, to chyba będzie się opłacać, bo na greenway na tych 150kv 1 kwh kosztuje ok 3,3, a tak to bede płacił 1,9

prędkość ładowania 24kv miałem po trasie w temepraturze około zera albo lekko na minusie. myślisz, że jak będzie cieplej to prędkośc ładowania baterii 39kwh jeszcze wzrośnie ponad te 24 kwh ?
 

6a8

Posiadacz elektryka
Tak gwoli ścisłości : 150 kv, to sto pięćdziesiąt tysięcy Voltów ( napięcie ). W ładowaniu chodzi o moc, w kW, a szybkość ładowania , to kWh - kilowaty na godzinę :)
 

KrzysztofFly

Moderator
tak, to chyba będzie się opłacać, bo na greenway na tych 150kv 1 kwh kosztuje ok 3,3, a tak to bede płacił 1,9

prędkość ładowania 24kv miałem po trasie w temepraturze około zera albo lekko na minusie. myślisz, że jak będzie cieplej to prędkośc ładowania baterii 39kwh jeszcze wzrośnie ponad te 24 kwh ?
Według danych dostępnych tutaj Hyundai Kona 39 kWh
Maksymalna moc ładowania DC wynosi 44 kW
Zrzut ekranu 2023-03-19 234136.png
 

Cav

Pionier e-mobilności
tak, to chyba będzie się opłacać, bo na greenway na tych 150kv 1 kwh kosztuje ok 3,3, a tak to bede płacił 1,9

prędkość ładowania 24kv miałem po trasie w temepraturze około zera albo lekko na minusie.
Przy jakim stopniu naładowania?
Bo nie wiem jak w wersji 39 kWh, ale generalnie ten układ w mojej wersji ładuje najlepiej między 20 a 60% baterii.

myślisz, że jak będzie cieplej to prędkośc ładowania baterii 39kwh jeszcze wzrośnie ponad te 24 kwh ?
Na pewno tak.
Prawie dwukrotnie.
 

daniel

Señor Meme Officer
Toś teraz wymyślił… Jeśli już kogoś poprawiasz to rób to dobrze ;)
Ludziom najbardziej chyba nie pasuje to, że Wat to już jest jednostka "na sekundę". Normalnie są litry, litry na 100km, pojemność baku w litrach, kilometry na godzinę. A kilowaty? Kilowaty sie przelicza na konie mechaniczne, a co to ma wspólnego z czasem? :unsure:
Podobny mindfuck miałbyś gdyby auto zużycie energii podawało w Newtonach. KWh/100km to też praca podzielona przez odległość.
Volkswagen chyba wyświetla (albo przynajmniej wyświetlał) prędkość ładowania w kWh/h. Nie wiem czy to z powodu oprogramowania gdzie podmienili litry na kWh czy myśleli, że to ludziom bardziej ułatwi zrozumienie jednostek.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wiem - dla mnie to jest wszystko mocno naturalne. Tylko że trochę się bawiłem w elektrykę/elektronikę, więc może stąd to wynika.

No ale zrobić dwa błędy w tych kilku słowach to trzeba się było mocno postarać ;) Ani prędkość ładowania to nie kWh, ani kWh to nie kilowaty na godzinę (cokolwiek by to w ogóle miało nie być).
 

Michal

Moderator
Top