Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

ypl

Pionier e-mobilności
Szarpanie jest niewskazane, trzeba lekki opór kierownicy dać. Ja po prostu trzymam na kierownicy lewą rękę na godzinie 7, lekko posiadając w dół i jest Ok.
Moja żona natomiast nie używa ani tempomatu, ani AP, bo lubi mieć ciągłą kontrolę nad maszyną. 😀
No u mnie małżonka też takich cudów techniki nie używa, ale moja to głównie po mieście tylko jeździ, w trasach nie lubi. Ja się jakoś tak przyzwyczaiłem, że jak na AP jadę to wygodniej mi nie trzymać ręki na kierownicy cały czas, i tylko raz na jakiś czas lekkie smyrnięcie kierownicy. Generalnie jeszcze jedno spostrzeżenie, w bejcy szybko prosi o dotknięcie kierownicy, ale jak nie dotknę to się nie rozłącza tylko ikona kierownicy się z zielonej na żółtą zmienia, i potem też znowu czas płynie i znowu jak nie dotknę to zmienia się na czerwono. Więc tego czasu jazdy bez dotknięcia kierownicy jest dużo więcej, tutaj w tesli dość szybko rozłącza AP.
 

Michal

Moderator
No to niestety bejca ma źle zaimplementowaną dyrektywę i pewnie w najnowszych autach jest to już "poprawione" (popsute), Twoja bejca nie ma updejtów, więc została taka jaka była przy zakupie, a Tesla ma, więc przy zmianie interpretacji oprogramowanie jest dostosowywane w całej flocie. Niby to źle, ale powinno być też bezpieczniej, jeśli coś było zwalone. Po prostu Tesla trzyma się tutaj dokładnie przepisów.
Tutaj bardzo dokładny opis tych przepisów i przy okazji tego jak działa Tesla w określonych sytuacjach:
Film jedt dość długi, a gość mówi w trochę nudny sposób ale moim zdaniem naprawdę warto to obejrzeć, bo bardzo dobrze wyjaśnia każdy, dosłownie KAŻDY problem z AP w EU.

Tutaj jeszcze updejt dotyczący tych przepisów i pokazujący, mniej więcej, czego można się spodziewać stosunkowo niedługo:

Oglądam teraz i dopisuje ciekawsze rzeczy:
W dużym skrócie FSD w EU najwcześniej w styczniu 2025 ;)
Jest szansa na przejście z ruszania kierownicą, na obserwowanie kamerami czy kierowca patrzy na drogę.
Tutaj wrzucam screen z filmy z datami:
1680247785610.png
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
No niestety Tesla jest bardzo rygorystyczna.
Ostrzeżenie, niebieskie światełko, ban… 😉
Jak się obrazi raz czy drugi to się potem starasz jej nie urazić, jak z kobietą. 🤣
Ale kochamy nasze Panie … i Tesle… ✌️
 

ypl

Pionier e-mobilności
Yup, update'ów nie ma. W nowych bejcach jest kamera i chyba nie trzeba dotykać kierownicy tylko wystarczy że kamera widzi że oczy skierowane są na drogę, ale nie wiem bo nie jeździłem z tym AP od BMW.
 

Michal

Moderator
Yup, update'ów nie ma. W nowych bejcach jest kamera i chyba nie trzeba dotykać kierownicy tylko wystarczy że kamera widzi że oczy skierowane są na drogę, ale nie wiem bo nie jeździłem z tym AP od BMW.
W obecnych przepisach nie jest to dopuszczone, wiec jeśli tak zrobili, to nielegalnie :p
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Moja żona natomiast nie używa ani tempomatu, ani AP, bo lubi mieć ciągłą kontrolę nad maszyną. 😀
Moja też tak miała, do czasu kiedy ja jechałem na siedzeniu pasażera a ona za kierownicą na S6. Najpierw aktywny tempomat, później autopilot. Na początku bała się autopilota, ale po 40km powiedziała, że to zajebiste i gdzie może to jeździ na autopilocie. Tylko teraz jest zła jak np. na trasie kaszubskiej nie może gu uruchomić.
Po prostu pokaż żonie jak to działa i na pewno będzie zadowolona.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Próbowałem, nie ma opcji, woli mi oddać kierownicę niż pozwolić autu na samodzielną jazdę. 😀😂😉
I nie dotyczy to tylko Tesli, bo w naszych mercedesach też nie używała choćby tempomatu. Taka natura.., 😎
 
Top