Słabe i mocne strony Tesla Model Y, nowi użytkownicy Q1 2023

ypl

Pionier e-mobilności
Na obronę tesli powiem, że mam w piątce najbardziej zaawansowanego lampy jakie można było zamówić i generalnie działa to super ale w trasie jak są po dwa albo trzy pasy w każdą stronę i jest czasami łuk drogi ze specyficznym zakrzywieniem, albo wzniesienie i łuk to też potrafią mi mrugać, że lecę na długich, szczególnie zauważyłem, że tiry bardzo często mrugają. Także ja jeszcze będę chciał tesle po testować w trasie i automatykę lamp. Bo być może tu jest podobna sytuacja, że w specyficznych warunkach oślepia albo, że ktoś myśli, że oślepiasz innych i prewencyjnie mruga.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Brak czujników moim zdaniem jeszcze długo nie do przeskoczenia, a w obecnych modelach bez kamery w zderzaku to elon będzie musiał pożyczyć coś ze spacex żeby to działało tak jak powinno. Generalnie może kiedyś oni to dopracują, że nie będzie mocno odbiegać od rozwiązań które od lat sprawnie funkcjonują na rynku, ale zastanawiam się po co ten gość się tak doktoryzuje w każdym temacie i próbuje każdą rzecz wymyśleć na nowo. Moim zdaniem zdecydowanie to nie jest kwestia oszczędności przy takiej marżowości jaką osiągnął to bez problemu mogłyby te czujniki być. Możliwe, że chce światu albo sobie udowodnić, że i taką rzecz zrobi po swojemu, tylko po co jak można było zostawić czujniki, cenę w styczniu obniżyć trochę mniej niż obniżył i skupić się na rozwoju fsd, a nie pierdołami jak wirtualne czujniki.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No z tymi lampami auto to jest tak średnio. Tzn. jest lepiej niż w starszych wersjach (jak dali mi zastępczą TMYP z serwisu, to tam na A2 i A1 mi kilka razy mrugali w czasie jednej trasy 400km) - po 500km tylko raz mi ktoś mrugnął, ale np. dziś po trasie lokalnej (30 km drogą wojewódzką) to powiem tak - w większości miejsc ja bym sam długich nie włączał, a Tesia cisnęła co chwilę i w dodatku nie reaguje na pieszych - mimo, że pokazuje, że idą chodnikiem przy drodze na wizualizacji na ekranie, to długich i tak nie wyłączała - dopiero jak auto z naprzeciwka się pojawiało. Więc to jest zdecydowanie do dopracowania.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Niestety lampy to najwieksza pieta achillesowa Tesli.
A nie automatyczne wycieraczki? Automatyczne światła drogowe da się wyłączyć, wycieraczek się nie da nawet na głupim tempomacie.
EDIT: Już można. https://forum.elektrowoz.pl/threads/holiday-update-spekukacje.5038/post-132919
i w dodatku nie reaguje na pieszych - mimo, że pokazuje, że idą chodnikiem przy drodze na wizualizacji na ekranie
Choć nieeleganckie, to jest to legalne. W przeciwieństwie do świateł drogowych na oświetlonych drogach.
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
A nie automatyczne wycieraczki? Automatyczne światła drogowe da się wyłączyć, wycieraczek się nie da nawet na głupim tempomacie.

Choć nieeleganckie, to jest to legalne. W przeciwieństwie do świateł drogowych na oświetlonych drogach.
Na jeżdżące na sucho wycieraczki jest prosty trik ("u mnie działa") - wystarczy wcisnąć dłużej wycieraczki, żeby spryskać szybę wodą i po takiej akcji u mnie to rozwiązywało problem wycierania "na sucho" - po prostu szyba była brudna.
 

Michal

Moderator
Niestety lampy to najwieksza pieta achillesowa Tesli. Modelem 3 jeździłem mało (w końcu to auto ojca) ale od razu dało się zauważyć ze nie jest najlepiej.
Sprawdź teraz, bo kilka updejtów temu poprawili dość mocno automatyczne światła drogowe. Obstawiam, że Twoje uwagi dotyczą jazdy z przed tych zmian.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Znany problem. Nawet tu na forum poruszany. Resetuj z wciśniętym hamulcem. Trzeba resetować do skutku. Przynajmniej tak to wgląda.
Ruszyło za trzecim soft-reset bez hamulca ale w trakcie jazdy tym razem i teraz jest OK.
 
Top