Rowery w TM3

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Jak taki "tasiemiec" się zachowuje - stabilny jest?
Ku memu zdziwieniu, i długości platformy (~95cm od haka), jak się dobrze rozłoży masę to zachowuje się bardzo stabilnie.
Czuć na większych wybojach że masz coś na haku, ale spokojnie leciałem tak załadowany 160km/h i dawało rade.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Ku memu zdziwieniu, i długości platformy (~95cm od haka), jak się dobrze rozłoży masę to zachowuje się bardzo stabilnie.
Czuć na większych wybojach że masz coś na haku, ale spokojnie leciałem tak załadowany 160km/h i dawało rade.
Kurczę mi dzieci podrosły i muszę przewieźć 5 dużych rowerów, to jest wyzwanie. O ile rośnie zużycie energii z bagażnikiem na haku?
 

m0rwen

Nowy na Forum
Kurczę mi dzieci podrosły i muszę przewieźć 5 dużych rowerów, to jest wyzwanie. O ile rośnie zużycie energii z bagażnikiem na haku?
Licz do 20%, max 25%. Mam porównanie przelot na pusto TM3 SR jesienią 400km przy +10st i lekkim opadzie: 161Wh/km. A zimą w pełnym załadunku z nartami na dachu w okolicach 0st: 190Wh/km. Trasa ta sama siódemką, prędkość średnia z trasy też. Z rowerami w lecie nie było gorzej. Ale szkoda mi prądu na 160km/h. Raczej ograniczam się do 130-140 na pusto i 120-126 z dachem lub hakiem.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Też mnie czeka problem 5 dużych rowerów. Jedyne co mi przychodzi do głowy teraz to zdjąć przednie koło od sztuki która jest podpięta do najbliższego roweru patrząc od bagażnika. Trudny temat :S
 

Khar

Posiadacz elektryka
Potwierdzam, najlepsze rozwiązanie to bagażnik na hak, jeżdżę tak z 4 rowerami. Polecam Thule.
Najmniejsze opory powietrza (tzn. zwalniasz o 20 km/h żeby mieć to samo), nie ma problemu z bocznymi podmuchami, odchyla się bez użycia siły dla dostępu do bagażnika. I dla mnie super ważne łatwe wkładanie rowerów (z dachowym w poprzednim aucie potrzebowałem drabinki i bałem się porysować samochód).
Jedyna wada, to ciężko podjechać do SuC, więc albo kombinujesz bokiem, albo zdejmujesz rowery, a najczęściej po prsotu wybierasz GW, bo ma długi kabel.
Aha - uwaga na max dozwoloną masę na haku.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
5 rowerów? Max chyba 55 kg razem z bagażnikiem. Wytrzymał?
Bez obaw. Dziecięce rowery są najcięższe bo stalowe, na moje oko wszystko waży jak powiedziałeś 55-60kg. Czyli w granicach co bagażnik pozwala na papierze. Wszystkie bagażniki mają sporą tolerancje, więc nie przejmuję się znacznie przekroczeniem obciążenia o 10-15%. Wszystko poprawnie się trzyma, podobnie w pozycji odchylonej, mocowanie nawet nie drgnie.
 

maksp

Nowy na Forum
Bez obaw. Dziecięce rowery są najcięższe bo stalowe, na moje oko wszystko waży jak powiedziałeś 55-60kg. Czyli w granicach co bagażnik pozwala na papierze. Wszystkie bagażniki mają sporą tolerancje, więc nie przejmuję się znacznie przekroczeniem obciążenia o 10-15%. Wszystko poprawnie się trzyma, podobnie w pozycji odchylonej, mocowanie nawet nie drgnie.
No właśnie zastanawiam się czy kupować bagażnik na 3 rowery czy na 2. Waga bagażnika 15.8 + 3 rowery około 14 kg każdy. Boje się czy hak w TM3 wytrzyma
 

BronekMP

Zadomawiam się
No właśnie zastanawiam się czy kupować bagażnik na 3 rowery czy na 2. Waga bagażnika 15.8 + 3 rowery około 14 kg każdy. Boje się czy hak w TM3 wytrzyma
Myślę, że 2,8 kg więcej spokojnie wytrzyma. Trafiłem kiedyś na forum niemieckie, gdzie Niemcy się sprzeczali o maksymalne obciążenie haka w TM3. Bo z jednej strony jest instrukcja Tesli mówiąca o 55 kg, a z drugiej strony oficjalna homologacja na pionową nośność haka wynosząca 100 kg (i tak jest na tabliczce znamionowej). Połowa twierdziła, że oficjalne "papieren" są ważniejsze od jakiejś tam instrukcji Tesli i obciążała hak grubo ponad 55 kg, a druga część twierdziła, że działa dźwignia i może z czasem dojść do zbyt dużego obciążenia konstrukcji.
 
Top