Rowery w TM3

Szatan

Posiadacz elektryka
Czy może się ktoś wypowiedzieć czy teraz hak przychodzi z fabryki jak się domówi czy jest montowany przez serwis przed dostawą?
Zadzwon do Tesli to Ci powiedza, mi powidzili ze w fabryce matują i musiałbym czekac 3 miesiące a kolejna dostawę jeśli bym chciał. Mi aż tak bardzo na tym haku nie zależało by czekać przynajmniej do listopada na kolejne auta.
 

newbe

Posiadacz elektryka
W przypadku przewożenia jednego roweru w środku można pomyśleć jeszcze o pokrowcu, który zabezpieczy kolarkę i pozwoli lepiej wykorzystać przestrzeń
np taki:

Najlepiej jednak tylko bagażnik na hak. W przypadku TM3 jest pewne ograniczenie do 55kg nacisku pionowego - łącznie z bagażnikiem i to zależy jeszcze od opon. Dla wysokich profili - praktycznie 3 kolarki lub 2 elektryki. Zawsze tez można przypiąć przyczepę :)

Dach dla elektryka będzie gorszy z uwagi na opory powietrza i ograniczenie wjazdu np do słupka w galerii. Kiedyś miałem 2 zdarzenia polegające na wycięciu się rowerów na dachu, dlatego od wynalazków typu meduza trzymam się z daleka.

Wrzucę poniżej zdjęcie dokładnie tego haka jaki przychodzi do TM3’21. On jest trochę inny niż na zdjęciu w poście #1 i pełni demontowany.

View attachment 1582
View attachment 1583
U mnie napisano 100 kg pionowo...
 

tokwi

Pionier e-mobilności
U mnie napisano 100 kg pionowo...
pewnie masz rację jeśli idzie o zapisy w dokumencie homologacyji
od strony praktycznej do przewożenia rowerów masz limit 55kg (bagażnik + rowery) - pewnie na skutek działania dźwigni
to z kolei oznacza, że na hak najpierw elektryki, a na koniec karbony
Bagaznik_rowerowy_TM3LR.jpg
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
View attachment 1581
Ja kupiłem oryginalne poprzeczki Tesli i do tego zakładam uchwyty Thule. Montaż całkiem prosty, jeździłem tak i w górach i autostradą. Jest ok!
Właśnie potrzebuje belek do boxa, aby wsadzić narty na zimę. Trochę widziałem postów z problemem pękajacych szyb dachu przy zakładaniu belek. Rozumiem, że sam zakładasz i ściągasz belki. Jak to wyglada w rzeczywistości z tymi szybami na dachu?
 

MaciekM3

Zadomawiam się
Właśnie potrzebuje belek do boxa, aby wsadzić narty na zimę. Trochę widziałem postów z problemem pękajacych szyb dachu przy zakładaniu belek. Rozumiem, że sam zakładasz i ściągasz belki. Jak to wyglada w rzeczywistości z tymi szybami na dachu?
Ja zakładam i ściągam belki praktycznie co weekend, bo jednak cały tydzień świszczenia byłby wkurzający.
Jak montowałem pierwszy raz i naoglądałem się filmików na YT to w pełnym stresie - jak saper. 😁 Okazało się jednak, że to nie jest to takie trudne. Przede wszystkim belek nie mocujesz do szyby tylko wkładasz zaczepy pod wyprofilowaną specjalnie blachę pod szybą, najważniejsze dokręcić z wyczuciem.
Teraz założenie belek i 3 uchwytów na rowery zajmuje mi jakieś 25 minut.
Box’a jeszcze nie zakładałem, mam Thule Motion XT i pewnie wcześniej niż w październiku nie założę.
 

Ciocia Tosia

Nowy na Forum
Szkoda, że mocowania belki na tylny bagaznik nie montują fabrycznie do każdej Tesli. To glupie, ze przed wyprodukowaniem nalezy zlecić. Chyba sam zlecę zamontowanie tej belki niezaleznej firmie po odbiorze auta. W razie jakis napraw gwarancyjnych i tak tego nikt nie zauwazy, a poza tym nie powinno miec to wplywu na gwarancję gdyz nie ingeruje sie w napęd 😉
Rylingi sa bardziej uciążliwe niemówiąc o wiekszym problemie z wtarganiem ebików na dach i wiekszych oporsch toczenia + wiekszym ryzyku spadnięcia.
 

BronekMP

Zadomawiam się
Czy ktoś używa bagażnika Thule VeloCompact 924 na fabrycznym haku Tesla Model 3?
W sklepie Tesli jest sprzedawana Atero Strada Evo 2, ale Thule jest lżejsze o 2kg, co akurat przy wadze moich rowerów ma znaczenie.
 
Top