Rowery w TM3

grzywek

Zadomawiam się
Podróżował ktoś z rowerami w TM3? Z tego co ustaliłem do bagażnika przy złożonym siedzeniu da się wcisnąć jeden rower i dwa przy maksymalnym upychaniu. Niezbyt ergonomiczne w podróży i chyba trochę niebezpieczne dla wnętrza.

1627395379765.png



Inne opcje:

1. Mimo braku w konfiguratorze, jest możliwość instalacji haku w salonie w koszcie 6500 zł. Da się to zrobić tylko w momencie odbioru samochodu. Nie ukrywam - za połowę tej ceny bym się nie zastanawiał. Pewnie przy ewentualnej sprzedaży auta w przyszłości może to być atut i część tych pieniędzy jest zatem do odzyskania.

1627395602684.png


2. Oryginalny bagażnik Tesli za ok. 1600 zł + uchwyt rowerowy. Większe zużycie energii niż w bagażniku "na hak". Nie wiem czy da się go łatwo zakładać i montować samemu żeby nie jeździć z belkami na co dzień. Wyczytałem, że przy montażu trzeba uważać na szybę i lepiej robić to w salonie.

1627395336748.png



3. Bagażnik na przyssawki ok. 700-1000 zł. Można go umieścić nieco z tyłu samochodu zmniejszając trochę opór powietrza. Wydaje mi się dość sensownym rozwiązaniem.

1627395482627.png
 
Last edited:

grzywek

Zadomawiam się
O co chodzi z tą opcją montażu haku przy odbiorze? To już nie trzeba zamawiać tego?
Nie musisz w konfiguratorze wybierać (bo już się nie da). Ale można zadzwonić do salonu przed odbiorem samochodu i poinformować, że chce się hak. I montują wtedy specjalną belkę za 6,5k. Po odbiorze auta nie ma już takiej opcji.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Hak jest do zamówienia w fabryce, musza takie auto wyprodukować, serwis nie może dołożyć haka, przynajmniej tam mi powiedziała Tesla z Warszawy,

Montaż railingow dachowych przez tesle serwis to koszt 2200 + 200zl za robociznę
Sam się zastanawiałem nad ta druga opcja ale trochę boje że mi dach pęknie lub zbije się przy składaniu rowerów.

sam bałbym się instalować uchwytów do railingow bo można zbić dach...
 

pigs

Zadomawiam się
Dzięki za informacje. Czy doliczają do głównej faktury za samochód czy jako osobna?

Edit: teraz są dwie odpowiedzi i sam nie wiem co myśleć :/
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności
W przypadku przewożenia jednego roweru w środku można pomyśleć jeszcze o pokrowcu, który zabezpieczy kolarkę i pozwoli lepiej wykorzystać przestrzeń
np taki:

Najlepiej jednak tylko bagażnik na hak. W przypadku TM3 jest pewne ograniczenie do 55kg nacisku pionowego - łącznie z bagażnikiem i to zależy jeszcze od opon. Dla wysokich profili - praktycznie 3 kolarki lub 2 elektryki. Zawsze tez można przypiąć przyczepę :)

Dach dla elektryka będzie gorszy z uwagi na opory powietrza i ograniczenie wjazdu np do słupka w galerii. Kiedyś miałem 2 zdarzenia polegające na wycięciu się rowerów na dachu, dlatego od wynalazków typu meduza trzymam się z daleka.

Wrzucę poniżej zdjęcie dokładnie tego haka jaki przychodzi do TM3’21. On jest trochę inny niż na zdjęciu w poście #1 i pełni demontowany.

80A9E2CB-6B49-41D8-8BAC-2491096A2051.jpeg
E33EEB01-91C9-45E2-B3C7-1D74AA3A191F.jpeg
 
Last edited:

pigs

Zadomawiam się
Czy może się ktoś wypowiedzieć czy teraz hak przychodzi z fabryki jak się domówi czy jest montowany przez serwis przed dostawą?
 

MaciekM3

Zadomawiam się
Ten system Tesli z poprzeczkami jest kompatybilny z elementami thule? Ja mam mocowania deski, nart z thule i nie wiem czy on będzie pasował z bagażnikiem thule
Tak, teraz chyba wszystko jest na rowek T (poprzeczki), a elementy/uchwyty mają takie szpilki z kwadratową stopką, które wsuwasz. Box’y dachowe mają obejmy zaciskowe, więc też pasują.
Minusem jest świst jak wyjmiesz gumy z poprzeczek, żeby wsunąć elementy.
 
Top