Wrażenia z jazdy w trasie

przemek

Zadomawiam się
To I ja YP2023 na dużych kołach:), na blacie 3600km /odpukać wszystko bangla 0 problemów/
Start okolice Piaseczna->Ogonki koło Węgorzewa jakieś 310km
Wyjazd na łódkę 5 osób (najmłodszy 16 lat ) auto zapakowane po dach i oba Frunki :)
Tempo normalne jak poprzednim spalinowym, nie przełączam na ten tryb Chill / to bzdura / w/g mnie, na S-ce około 110-120km/h na dwujezdniowej jak warunki pozwalały /raczej wolno bo droga bidna/ wyprzedzanie =kozak.
Wyjazd 95 % naładowania przyjazd 26%. Średnio około 15-16 wychodzi.
Na powrocie 92% naładowania w porcie z 1 fazy na starcie i dojazd na 22% po drodze musiałem ukarać A45AMG w stolicy bo podskakiwał :)
Jestem cały czas zachwycony pomimo, że rocznie robię prawie 100kkm (i nie specjalnie lubie w wekkendy jeszcze jazdzić) to sporadyczna przejażdżka MYP sprawia frajdę:)
 

Fryto

Zadomawiam się
Podróż do PL czy gdzieś indziej? Napisz coś więcej ogólnie a nie tylko o AP...
Jechałem z UK do Alicante w Hiszpani, prędkość praktycznie cały czas 130km/h-135km/h. Załadowany cały bagażnik i zużycie średnio wychodziło 20.7wh/km
 

Michal

Moderator
Powrót z weekendu:
Słupsk 8:15 (bateria 100%) - Warszawa 13:56 (bateria 11%).
2 x siku na MOPach + jedno ładowanie na SuC Ciechocinek (42 minuty 15-85%).
Całkowity czas przejazdu 5:41, średnia prędkość 95 km/h.

Dodam jeszcze, że osobę zarządzającą pracami na A1 powinni dziś wywalić na zbity pysk z roboty, bo w dwóch miejscach na AUTOSTRADZIE były rozpoczęte jakieś niewidoczne prace drogowe, które w długi weekend blokowały jeden pas ruchu i nawet w okolicach 12 kiedy ja jechałem robiły się korki, a wieczorem ludzie podobno stali po parę godzin.
Na czym polegały te prace pytacie? Chyba na montażu ekranów dźwiękowych.
Jak zaawansowane były? Dziesięć paneli walnięte na nierównej kupie na początku zablokowanego pasa, gdzieś na środku kupka ziemi (ze dwie łyżki) i koparka na końcu - chyba po to, żeby usprawiedliwić blokadę pasa. Całość spokojnie do postawienia dziś albo uprzątnięcia przed weekendem w 30 minut przez jedną osobę. Ogólnie pas praktycznie pusty na całej długości.
Jakim durniem trzeba być, żeby nie pomyśleć o tych tysiącach ludzi jadących i wracających z weekendu i zostawić to cholerstwo?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Przyjrzałeś się twarzom rządzących krajem, co z nich wyziera? A wymagsz od np Kierownika Budowy aby miał lico skalane rozumem lub empatią? Jak ma rozum, to nie ma empatii to za wiele mieć jedno i drugie ...
Ale jak płacą za godziny, bo te wynikają z procedur to robota nie kut.. s może postać dłużej ...
Znaki wyjazd z budowy 40 km/h stoją w dni wolne... Itp..
 

Michal

Moderator
Autostrada do Gdańska w długi weekend, a oni postawili zwężenie i nic tam się nie dzieje...
 

nabrU

Moderator
Jechałem z UK do Alicante w Hiszpani, prędkość praktycznie cały czas 130km/h-135km/h. Załadowany cały bagażnik i zużycie średnio wychodziło 20.7wh/km

Jak z ładowaniem po drodze? Używałeś pewnie SuC w większości...
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Mam już 7k na liczniku, zero problemów z samochodem.
Może słyszę głośniej wiatr przez uszczelki w drzwiach - jakieś porady co do tego?

Na krajówkach ~90km/h: zużycie ~170, trasy ~130km/h: ~200 (biorę pod uwagę również powrót tą samą trasą)
Ładowanie na Superchargerach - bez żadnych problemów, Orleny dla mnie działały do tej pory jako awaryjne miejsca.

Buspasy - jedyne co mi przeszkadza to nawigacja, która mogłaby uwzględniać przejazd buspasami, bo czasami można dobrać lepszą trasę i przejechać obok korka.

Dla mnie niezbędnik w postaci apek:
  • ABRP - planowanie trasy - warto połączyć tokenem (aby był odczyt baterii) - ustawiasz jakich kart używasz, jak często chcesz stawać, jaki % na końcu trasy chcesz mieć itd. Polecam wpisywać trasę Dom - Cel - Dom, nie ładujemy wtedy na zapas jak stoimy "w celu" kilka dni lub właśnie możemy ustawić, że "w celu" potrzebujemy mieć 60%, bo będziemy się kręcić i zwiedzać samochodem.
  • TESSIE - trackujemy osiągi samochodu, trasy i zużycie - można wygenerować CSV z danymi np. do kilometrówki. Dlaczego płacić za TESSIE, a nie postawić jakiegoś darmowego rozwiązania na własnym serwerze? Bo Tesla wysyła dane na bieżąco, nigdzie ich nie zapisuje, więc jak wasza aplikacja się wywali/problemy z netem itd. to tracicie część danych.
Otwieranie z Apki Tesla (iOS) bez zarzutów.

za 3 dni wizyta w serwisie (po odbiorowa), zobaczymy jak to wygląda
 

Michal

Moderator
Chyba tak, dwa miejsca za Ciechocinkiem. Nic się nie dzieje, żadnych prac pas pusty ale zablokowany.
Najgorzej w okolicy Kałęczynka.
 

Koma

Zadomawiam się
Pierwsza podróż Teslą Y LR w Alpy Salzburskie. Trasa 2139 km, zużycie 15,9kWh/100km. Podróżowanie bardzo wygodne. Minusy:
- na ostrych zakrętach w lewo przeszkadza słupek - zasłania pokaźną część drogi;
- oszukuje z prędkością dozwoloną - nawigacja pokazuje inne wartości niż jest to faktycznie na drodze;
- Tesla widzi duchy :) - parę razy mocno przyhamowała pomimo braku przeszkody w jej zasięgu;
- prędkość ładowania powyżej 60% baterii mogłaby być wyższa - spada poniżej 70-50kW/h
Poza powyższymi minusami podróżowanie jak najbardziej komfortowe pod każdy względem
 
Top