Nowy miejski elektryk co wybrać

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam serdecznie.

Na zmiany przyszedł czas i Peugeot 208e zmienił właściciela. Porą poeksperymentować z czymś innym.
Był całkiem przyjemnym samochodem

Nasze pierwsze typu na auto dla żony.
Hyundai Kona 64kWh, PC, 11kW ładowarka.
albo
VW ID3 Wersja Pro 58kW bateria większa poza budżetem raczej
PC, ładowarka 11kW

Ktoś ma jakieś przemyślenia?
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Serdecznie dziękuję za Wasze opinie.

cena 70~80tyś. Coś w okolicy 2021~2022 :) Budżet jest mięki. Ale Auto dla żony ma swoje prawa i wymagania.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Czynników jest wiele - wygląd, wyposażenie, cena, średnica zawracania, widoczność, wygoda użytkowania, gadżety i bajery, aplikacja, zużycie energii, gwarancja... Ale wziąłbym przede wszystkim pod uwagę który się Wam (żonie?) bardziej podoba i którym się przyjemniej jeździ i ten wybrał.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Tak z ciekawości pytam - po co do miasta większy zasięg? Czy to może chodzi o miasta typu Tokio (Japonia) – 37,2 mln mieszkańców, Delhi (Indie) – 32,9 mln mieszkańców, czy Szanghaj (Chiny) – 29,2 mln mieszkańców.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Tak z ciekawości pytam - po co do miasta większy zasięg? Czy to może chodzi o miasta typu Tokio (Japonia) – 37,2 mln mieszkańców, Delhi (Indie) – 32,9 mln mieszkańców, czy Szanghaj (Chiny) – 29,2 mln mieszkańców.
a jednak, większa bateria daje większy bufor komfortu. Zwłaszcza kiedy chce się wybrać nagle gdzieś dalej.
Tu była ładowarka 1f, to podcinało skrzydełka. A drugim argumentem jest to, że nie zawsze pogoda i czas służy doładowaniom. Nawet we własnym domu. Co większa pojemność to komfort wyższy.

Chociaż rzeczywiście już przy tej pojemności nie jest źle.
 

nabrU

Moderator
Obydwa to dobre BEV po P208e:

Miałem takie ID.3, byłem nim dalej jak 400km :p (opis tutaj).

Fantastyczny promień skrętu (nie ma chyba lepszego EV pod tym względem), bardzo dużo miejsca w środku jak na taki kompaktowy pojazd, ładowanie maks 125kW (Kona maks 77kW). Wreszcie od najnowszego softu podobno wszystko działa jak powinno, choć ja przy 3.2 też nie narzekałem. Dobrze się prowadził.

Z minusów dość plastikowy w środku, głośniki tylko w drzwiach przednich, haptyczne przyciski na kierownicy (ale idzie się przyzwyczaić).
Były chyba 3 recalle na ID.3: wymiana aku 12V i sprawdzenie modułów baterii HV (bywały takie co padały, więc VW je wymieniał - poczytaj przygody @consigliero), wymiana wadliwej serii opon GoodYear i coś jeszcze ale nie pamiętam.

Można spokojnie brać bez PC, bo ona w ID.3 prawie nic nie daje.

Kona to też niezły wybór bo słyszałem że oszczędne auto, ale definitywnie będzie ciaśniejsze w środku (bo to taki podwyższony 208 coś jak e2008). Środek raczej tradycyjny w porównaniu z minimalizmem deski w ID.3

Dla mnie ID.3 z tych dwóch, ale przejedźcie sie oboma i sami wybierajcie.

Miejski? Renault 5 :)

A od kiedy Renault będzie większy niż P208e?

Tak z ciekawości pytam - po co do miasta większy zasięg? Czy to może chodzi o miasta typu Tokio (Japonia) – 37,2 mln mieszkańców, Delhi (Indie) – 32,9 mln mieszkańców, czy Szanghaj (Chiny) – 29,2 mln mieszkańców.

Może kolega stwierdził, że da się jednak jechac dalej niż 400km bez baterii powyżej 100kWh ;)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Może kolega stwierdził, że da się jednak jechac dalej niż 400km bez baterii powyżej 100kWh ;)
Ale po mieście 400 km? No chyba, że na taksówkę albo jakiś inny uber :cool: . No ale to nie ten rozmiar.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Miałem takie ID.3, byłem nim dalej jak 400km :p (opis tutaj).
Fantastyczny promień skrętu (nie ma chyba lepszego EV pod tym względem)
W tej klasie.
Bo przebijam średnicę zawracania Twingiem o 1,5m :-]

Kona to też niezły wybór bo słyszałem że oszczędne auto, ale definitywnie będzie ciaśniejsze w środku (bo to taki podwyższony 208 coś jak e2008). Środek raczej tradycyjny w porównaniu z minimalizmem deski w ID.3
W nowej Konie nie siedziałem, ale nie byłbym pewny co do miejsca w środku, bo Kona dużo urosła względem poprzedniego modelu (to w zasadzie teraz Niro), ma też fikuśnego kształtu fotele (dzięki czemu na kanapie jest przestronniej).
 
Top