100000 i nadal jeździ ;)

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc kilka dni temu, licznik w moim e-C4 zaczął wyświetlać o jedną cyfrę więcej ;).
licznik.jpg
Aktualnie jest to już 100320 i licznik dalej się kręci, samochód jest w eksploatacji od 3 lat i 2 miesięcy. Aktualny SoH akumulatora to 90,44%, a przewidywany zasięg po naładowaniu do 100% wynosi od 300 do 312km w zależności od dnia ;). Niestety nie wiem jaki był SoH w momencie zakupu, pierwsze pomiary robiłem kilku miesiącach i wtedy z tego co pamiętam pokazywał około 95%.
SoH.jpg

Tak na szybko podsumowując, od czasu wpisu na 50kkm i 70kkm, w ramach naprawy problemu z działaniem keyless, wymieniono mi w serwisie klamkę drzwi kierowcy.
Ogólnie samochód przejechał 100kkm bez jakiejkolwiek usterki mechanicznej czy też konieczności wymiany jakichkolwiek elementów zawieszenia. W międzyczasie otrzymał cztery nowe opony letnie. Średnie zużycie energii odnotowane przez PSA Car Controller wynosi 18,18kWh/100km, łączne zużycie energii 17027kWh (nie obejmuje kilku pierwszych miesięcy eksploatacji, gdyż wtyczkę uruchomiłem później)
 

LPGczyEV

Zadomawiam się
Stellantisy 50kwh mają baterie NMC i nie można wymusić grzania baterii. menu jest ubogie niestety, ale w e-c3 poszli jeszcze dalej i nie wiadomo jakie jest chwilowe zużycie prądu.
@KrzysztofFly gratuluję przebiegu i braku awarii osprzętu, powiało optymizmem. czy ty masz ładowarke 3F i po lifcie już (brak lewarka)? zastanawiam się co dokładnie zmienili w 2022 bo nie mogę znaleźć oficjalnej listy modyfikacji.
 

KrzysztofFly

Moderator
On ma też baterie LFP jak e-c3?
Jest tak, jak powyżej wspomniał @LPGczyEV, akumulator jest NMC. W moim konkretnym modelu, zamontowany jest w wersji 18S 2P6S NMC622 CATL.
W sumie sam się zdziwiłem, że były także inne wersje akumulatora 50kWh, np. w 2023 był jednak stosowany także 18S 1P6S NMC622 CATL.
Akumulator 54kWh występował jako 17S 1P6S NMC811 CATL.
Jak wyglada grzanie baterii przedładowaniem ? Mozna wymusic samemu
Ponownie potwierdzam odpowiedź @LPGczyEV, nie da się wymusić podgrzewania akumulatora. W sumie dla mnie to nie jest wielki problem, gdyż od czasu posiadania w garażu także Tesli, mój eC4 jeździ praktycznie tylko w zasięgu akumulatora.
 

KrzysztofFly

Moderator
@KrzysztofFly gratuluję przebiegu i braku awarii osprzętu, powiało optymizmem.
Dziękuję, mam nadzieję na dalszą bezproblemową eksploatację, na liczniku już 102kkm i dalej się kręci.
czy ty masz ładowarke 3F i po lifcie już (brak lewarka)? zastanawiam się co dokładnie zmienili w 2022 bo nie mogę znaleźć oficjalnej listy modyfikacji.
Mam ładowarkę pokładową 1F, mój model to model przed liftem (lift to raczej przełom 2024/2025), a i w nim nie zauważyłem braku "lewarka". Na moje oko, przełącznik zmiany biegów jest w tym samym miejscu.
1751050840856.png

Co do różnicy w modelu z roku 2022 a modeli wcześniejszych, to z tego co pamiętam w modelu na rok 2022 zmieniono przełożenie skrzyni biegów , opony o mniejszym oporze toczenia oraz zmodyfikowano pompę ciepła. Link do ówczesnego wpisu poniżej:
 
Top