2024.14

inter

Pionier e-mobilności
Generalnie opcja zaawansowane powoduje częstsze aktualizacje. Przecież żadne wydanie nie jest nazwane beta.
Są testowane na użytkownikach. Przykład z 2024.14.x ile już było wersji?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Większość od lat ma te ustawienie zaawansowane i też bywa iż marudzi, że go pominięto .
Wejdzcie sobie w historię aktualizacji .Ich było kilkaset i dotyczyły niemal wszystkie, wszystkich Tesli niezależnie od modelu , czy rocznika.
Do tej pory przez lata , nikt nie znalazł wiarygodnej odpowiedzi , dlaczego jednych Tesla lubi a innych nie ?
To pewnie tak działa jak komputer z call center. Dzwoni a jak zajęte lub ktoś nie odbierze od razu szybko łapie nastepnego ... I tak do skutku lub do czasu nowej promocji..
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
A to nie jest tak, że pewna pula użytkowników dostaje aktualizację wcześniej z powodu X(np. często porusza się w korkach, albo jeździ stałą trasą codziennie)

Zdziwiony jestem, bo bardzo często dostaję aktualizację, drugie auto żony już nie ma takiego szczęścia.

Nawiasem, nowa aktualizacja jest bardzo, bardzo dobra. Dużo optymalizacji, mam wrażenie że MCU na intel atom działa po prostu szybciej.
Natomiast wizualizacja w v.12 jest czymś fantastycznym, bardzo szczegółowa wizualizacja, widać dużo więcej aut i pieszych.
Wycieraczki o dziwo działają dobrze. Ale to tylko moje spostrzeżenie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A to nie jest tak, że pewna pula użytkowników dostaje aktualizację wcześniej z powodu X(np. często porusza się w korkach, albo jeździ stałą trasą codziennie)
Nie wydaje mi się. Tzn aktualizacja jest pewnie parametrowana i konfiguracja, czy lokalizacja auta może mieć znaczenie, ale głównie jest to los. Dla danej wersji Tesla oprócz wybrania dla jakich aut(modeli, konfiguracji) ma być dana wersja to ustala się rollout czyli jaka część aut ma zainstalowac aktualizację. Ten rollout zmieniają czyli np ustawiaja 5%, potem 10%, a potem podejmuja decyzję ze wycofują bo jednak coś tam nie gra. Przygotowuja poprawkę w kolejnej i targetują ją do pewnej cześci floty aby sprawdzić czy jest ok, jeśli tak to rozszeżają zakresy parametrów tak że aktualizacja trafia do większej ilości aut.
Samochód raz dziennie sprawdza czy jest dla niego aktualizacja. Dla każdej wersji oprogramowania liczy sie hash, losową wartość na kóra składa sie np VIN samochodu + numer wersji, potem sie go normalizuje np na przedziała 0-100 i rollout 5% oznacz ża tylko Ci z wartością poniżej 5 instalują. Przez to że ta wartośc jest losowa dla każdej wersji to może być tak że dwie aktualizacje dostaniemy jako ostatni bo trafimy np 81 i 97 a potem w kolejnej aktualizacji trafi nam się 3 i będziemy jako pierwsi. Dzięki temu jest w miare sprawiedliwe i rózni ludzie sa królikami doswiadczalnymi.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Kurcze juz chyba bardziej czekam na 2024.20. Fajne opcje dodali, lepsze chłodzenie kabiny, doświetlanie zakrętów.
2024.14.8 coś słabo idzie.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
A to nie jest tak, że pewna pula użytkowników dostaje aktualizację wcześniej z powodu X(np. często porusza się w korkach, albo jeździ stałą trasą codziennie)

Zdziwiony jestem, bo bardzo często dostaję aktualizację, drugie auto żony już nie ma takiego szczęścia.

Nawiasem, nowa aktualizacja jest bardzo, bardzo dobra. Dużo optymalizacji, mam wrażenie że MCU na intel atom działa po prostu szybciej.
Natomiast wizualizacja w v.12 jest czymś fantastycznym, bardzo szczegółowa wizualizacja, widać dużo więcej aut i pieszych.
Wycieraczki o dziwo działają dobrze. Ale to tylko moje spostrzeżenie.
Potwierdzam, na Atomie działa jak złoto. Kamery przy cofaniu w końcu bardzo płynne, wycieraczki też mnie na razie nie zawiodły.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
W X/S 2024.14.3 cały czas widoczny jest jak jest otwarte menu. Gdy menu jest zamknięte to pasek widoczny jest tylko przy niskiej prędkości gdy zmiana kierunku jest dostępna. Też kiedyś się zastanawiałem czemu kiedyś się chował a a potem przestał a wystarczyło menu zamknąć;) Do paska musi być jakiś dostęp cały czas bo prawdopodobnie nadal przycisk Park przytrzymany w trakcie jazdy służy jako hamulec awaryjny.
 
Top