2024.20

Pepek

Posiadacz elektryka
Też dostałem w nocy i już zainstalowane, ale dziś autko ma wolne, jutro będzie dopiero jeżdżone.
BTW - ciągle nie udało mi się przetestować doświetlania zakrętów, wszystko przez te krótkie noce w czerwcu. :D Jechałem ostatnio o 22 - jeszcze za jasno na długie, jechałem o 4 rano - już za jasno na długie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ja wczoraj miałem okazję pojeździć po zmroku i faktycznie mijania zrobiły się adaptacyjne na boki. Za to poprawa zużycia energii przez sentry wyszła im tak sobie, bo stojąc na parkingu pod hotelem zużywał przez noc 3-5%. Mam nadzieję, że to w miarę szybko naprawią.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
A miało być mniej? Bo 3-5% na sentry to spoko IMO.
Miało być. Wg. mnie jest więcej. Sorki, 3kWh to absurdalna wartość na taką pierdołę (albo inną, w sumie nie wiem. Pierwszego dnia zaparkowałem koło 17, rano koło 9 było 5% mniej. Drugiego podłączyłem pod ładowarkę, samochód naładował się do pełna koło 23, o 7 było 97%. W przeliczeniu na kasę 100-200zł za prąd do monitoringu miesięcznie. Wg. mnie sporo.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No ale nie kojarzę, żeby w tej wersji miało być mniej na sentry. Kojarzę, że były usprawnienia chłodzenia, ale nie kojarzę nic o Sentry. Ale tak czy siak 3% na 8h monitoringu to IMO dobry wynik, u mnie i z 5% schodzi (mniejsza bateria) i wg mnie jak chcę monitoring, to warto tyle wydać. Trzeba też pamiętać, że to by design nie powinna być funkcja używana wszędzie non stop, a tylko w niepewnych lokalizacjach na krótkie czasy. Więc dla mnie warto trochę wydać za ten monitoring.
Na szczęście też zawsze można wyłączyć jak ktoś nie chce - i np. dać auto na płatny parking strzeżony. Co kto woli. ;)
 

Hubi

Fachowiec
Przy włączonym Sentry auto zużywa ok 250-300W. Sprawdzone wielokrotnie na długich (po 10-12 godzin) postojach.

Działa po prostu włączony komputer z analizą obrazu z kilku kamer. Czy dużo? Mogło by być mniej.

Jednak dużo więcej niż odpalony laptop. Trochę więcej niż odpalona stacjonarka lub rejestrator CCTV.
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Przy włączonym Sentry auto zużywa ok 250-300W. Sprawdzone wielokrotnie na długich (po 10-12 godzin) postojach.

Działa po prostu włączony komputer z analizą obrazu z kilku kamer. Czy dużo? Mogło by być mniej.

Jednak dużo więcej niż odpalony laptop. Trochę więcej niż odpalona stacjonarka lub rejestrator CCTV.
Prawda - po prostu trzeba sobie zdać sprawę z tego co ma auto do dyspozycji i co może użyć do tego, aby zarejestrować potencjalne zdarzenia. Cudów tu nie da się zrobić (w sensie zminimalizować). Pewnie i tak obrazy ze wszystkich kamer nie są przetwarzane ciągle, są tu jakieś interwały-przerwy i algorytmy, dlatego jest różnica w zużyciach przy ruchliwym chodniku, a w podziemnym garażu zamkniętej galerii handlowej.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Cudów nie, ale jednak taki laptop jest w stanie pracować na 60W a nie na 300W. W tesli niestety to zużycie w czasie czuwania jest zbyt wysokie. Czy są w stanie coś z tym zrobić, nie mam pojęcia.

BTW dostałem w HL 2024.20.2
Zawsze można wyłączyć sentry....
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Cudów nie, ale jednak taki laptop jest w stanie pracować na 60W a nie na 300W. W tesli niestety to zużycie w czasie czuwania jest zbyt wysokie. Czy są w stanie coś z tym zrobić, nie mam pojęcia.

BTW dostałem w HL 2024.20.2

Ale samochód to nie laptop. Podczas gdy samochód jest wybudzony sporo sie dzieje.
1. Sam stycznik który podłacza baterię wysokiego napięcia pobiera ~10W
2. Zasilacz(konwerter DC-DC) to prawdopodobnie ok 10% strat czyli przy poborze 200W dochodzi 20W samej straty
3. Pompy obiegowe które działają na niskim biegu to kolejne ~20W każda, czyli razem 40W
4. Komputer(ten do UI) o tej klasie wydajnosci to 50W jeśli nic ciekawego nie robimy i 150W jeśli gramy w wymagającą grę na steamie
5. Komputer FSD to 100-200W w zależności jak dużo liczy
 
Top