2024.20

nosekbk

Model Y LR AWD 2024
Mam standardowy autopilot i tam w menu można ustawić asystenta kierowania beta czy jakoś tak to się nazywa. Raz klikając rolką jest normalny tempomat utrzymujący odległość, a klikając dwa razy jest ten beta, który od razu pasa się trzyma. Problem mam następujący, czy to normalne, że po zmianie pasa on się całkiem wyłącza? Czy to u mnie jakiś problem jest?
a żebyś nie szukał czy to normalne, to tak. Jak nie masz Enhanced Autopilot wykupionego (19.5k cebulionów) to po zmianie pasa ruchu wyłącza AP ale utrzymuje prędkość. Warunek jest taki, że jak włączysz kierunek na AP to musisz kierownicą jakby ruszyć delikatnie to Ci nie rozbroi całkiem AP. Jeśli masz włączone, że AP uruchamia się na pojedynczym stuknięciu to rozbroi całkiem AP i tempomat.

Jak masz EA wykupione, to wrzucenie kierunku i delikatne ruszenie kierownicą i on sam zmieni pas i nie wyłączy AP.
 

chris89

Posiadacz elektryka
Właśnie wyczytałem, że na pojedynczym kliknięciu wyłącza także trzeba na podwójne zmienić :).

Swoją drogą ciekawe ile osób się tego nigdy nie dowie i tak będzie latać. Mogliby jaśniej to opisać przy opcjach.

Wychodzi na to, że na dzień dzisiejszy wydanie 19,5 klocka to tylko po to, żeby sam wyprzedzał :).
 

daniel

Señor Meme Officer
Właśnie wyczytałem, że na pojedynczym kliknięciu wyłącza także trzeba na podwójne zmienić :).

Swoją drogą ciekawe ile osób się tego nigdy nie dowie i tak będzie latać. Mogliby jaśniej to opisać przy opcjach.

Wychodzi na to, że na dzień dzisiejszy wydanie 19,5 klocka to tylko po to, żeby sam wyprzedzał :).
Teraz jest jeszcze Autopark, ale to i tak za dużo.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To ogólnie bardzo głupie że pojedyncze kliknięcie dla autopilota zupełnie zabiera zwykły tempomat. Dlatego autopilota na pojedyncze mam z SEXY buttons pod kierownicą z lewej.
 

Bisek

Fachowiec
Trochę potestowałem nowy Autopark i wnioski poniżej. Co do ceny EAP albo FSD to nie ma dyskusji - nie opłaca się.

1. Nadal wolno, na etapie uczącego się nastolatka (no, może kogoś kto ma kilka miesięcy prawko).
2. Mniej nerwowych ruchów kierownicą i zmian przód<->tył niż wcześniej. W prostych przypadkach na dwa razy parkuje bez problemu.
3. Jest "używalny". W porównaniu do Volvo i Mercedesa.
4. Najlepsze jest wybieranie miejsca - tego nie ma nikt?
5. Dziś było zdziwienie. W ramach testów jak zawsze kliknąłem miejsce i czekałem na zaparkowanie. W międzyczasie zadzwonił telefon. Obserwowałem jak parkuje ale i tak byłem zdziwiony. Nie pamiętam jak, nie pamiętam gdzie - zaparkował. Jak jesteś w trakcie rozmowy to Autopark jest rozwiązaniem idealnym.
6. To jest chyba jedyna rzecz z softu FSD którą mamy dostępną w Europie (prędkość jest podawana jako "MAX" - stąd ten wniosek).
7. Zawsze zaparkuje ~20cm od krawężnika. Podczas manewrów może podjechać bliżej ale nadal bezpiecznie dla felg.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem zawsze będzie lekko wolniej od dobrego kierowcy lub takiego co "ma dobry dzień".
A to dlatego , żeby wyważyć styl, między płynnością jazdy i ewentualnym nagłym zatrzymaniem gdyby coś lub kogoś wyskoczył .
Nie trzymamy kierownicy to wydaje się nam że robi to ślamazarniej . Z pkt widzenia pasażera jest bardziej OK .Żona mnie często opierdziela w elektrykach z wiadomych powodów.
 

daniel

Señor Meme Officer
Pamiętam, że jak kupowałem swoją Octavię to dorzucałem autoparkowanie za jakieś 2200-2400, a teraz nie mogę niczego takiego znaleźć w konfiguratorze. Ile kosztuje autoparkowanie w innych markach?
 

nabrU

Moderator
Tylko na wielopasmowych drogach. Na jednopasmowych nie działa.

Bo za granicą na jednopasmowych to się prawie nie wyprzedza, więc nikt na to w Tesli nie wpadł :p
 
Last edited:
Top