2025.8

inter

Pionier e-mobilności
A nie ma opóźnienia? Jak oglądałem test, to było na tyle duże opóźnienie, że było bezużyteczne, bo ostrzeżenie pojawiało się dopiero w momencie, gdy nadjeżdżający samochód był na wysokości tesli.
Masz czerwony pasek dużo wcześniej, dzwięk to juz moment gdy przeszkoda jest blisko, masz wtedy odruch hamowania.
Jest OK. Wcześniejszy dźwięk by tylko stresował.
 

tswiech

Fachowiec
A nie ma opóźnienia? Jak oglądałem test, to było na tyle duże opóźnienie, że było bezużyteczne, bo ostrzeżenie pojawiało się dopiero w momencie, gdy nadjeżdżający samochód był na wysokości tesli.
Nie ma opóźnienia. W moim wypadku bardzo często ten system się przydaje i działa dokładnie tak jak powinien. Aż sam jestem zaskoczony.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Z tym ostrzeganiem przy wyjeździe tyłem to chyba w końcu coś nowego w Tesli:
Parę dni temu podczas cofania ktoś wszedł za mój samochód i auto samo zahamowało - wg mnie to coś nowego, wcześniej tego moim zdaniem nie było.
Zaznaczam że moje auto ma czujniki parkowania.

Ktoś też się z tym spotkał i może to potwierdzić? Jak na Teslę to dość skutecznie to zadziałało, wcześniej taką pewność działania miałem tylko w VW, gdzie nieraz zdecydowana reakcja uratowała zderzak lub tylnią szybę.
Miał ktoś też taki przypadek?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z tym ostrzeganiem przy wyjeździe tyłem to chyba w końcu coś nowego w Tesli:
Parę dni temu podczas cofania ktoś wszedł za mój samochód i auto samo zahamowało - wg mnie to coś nowego, wcześniej tego moim zdaniem nie było.
Zaznaczam że moje auto ma czujniki parkowania.

Ktoś też się z tym spotkał i może to potwierdzić? Jak na Teslę to dość skutecznie to zadziałało, wcześniej taką pewność działania miałem tylko w VW, gdzie nieraz zdecydowana reakcja uratowała zderzak lub tylnią szybę.
Miał ktoś też taki przypadek?
Jest tak, ale na ile jest to powtarzalne i pewne ?
Ja znów zauważyłem po latach (co nie oznacza że tego nie było), iż gdy np pieszy jest jeszcze na pasach ale już praktycznie je opuszcza , to start jest opóźniony pomimo wyłączenia "...hamowania przy niskich prędkościach". Np chciałam ruszyć "za plecami gościa" który byl juz przy/na krawężniku (wiem -złamanie prawa) i lekko auto przytkało
Niemniej mam wrażenie braku stabilności tych wszystkich zabezpieczeń Tesli , może to przez to że sie ciągle zmieniają?
Tesla vision się tak poprawiło że mając czujniki korzystam z TV .
 

inter

Pionier e-mobilności
Z tym ostrzeganiem przy wyjeździe tyłem to chyba w końcu coś nowego w Tesli:
Parę dni temu podczas cofania ktoś wszedł za mój samochód i auto samo zahamowało - wg mnie to coś nowego, wcześniej tego moim zdaniem nie było.
Zaznaczam że moje auto ma czujniki parkowania.

Ktoś też się z tym spotkał i może to potwierdzić? Jak na Teslę to dość skutecznie to zadziałało, wcześniej taką pewność działania miałem tylko w VW, gdzie nieraz zdecydowana reakcja uratowała zderzak lub tylnią szybę.
Miał ktoś też taki przypadek?
Tak, po aktualizacji 2025.2. W moim przypadku, wystraszył sie słupka i automatycznie zahamował, przy cofaniu.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Sprawnie parkuje automatycznie, dość szybko, aż ostatnio spękałem jak cofał w kierunku metalowego słupka. Nie czekałem, czy na pewno go ominie i nacisnąłem hamulec przerywając parkowanie :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja kiedyś cofając innym autem walnąłem centralnie w słup nie widząc go choć patrzyłem. Rozwaliłem skrzynię biegów.
W Tesli itp zawsze uważam i też wolę przejąć kontrolę , a szczególnie jak sie kręcą ludzie ,bo ona wtedy o wiele wolniej reaguje i wznawia manewr .
Ale to jest przydatne nawet w początkowym etapie bo na ogół ustawia się optymalnie. Ale najlepiej dać jej duży luz czyli stanąć dalej , tak by od razu zaczęła parkować .
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Mogli by dołożyć parkowane dla osób (jak ja) posiadających podstawowy "autopilot". Nie wiem czy bym z niego korzystał regularnie ale od czasu do czasu pewnie tak.
 
Top