3.7 kW ładowarka

fakeAgent

Nowy na Forum
Dzień dobry,

Przepraszam, nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum.
Proszę o radę. Planuję kupić teslę model y.
Wziąłem pozwolenie na instalację ładowarki na parkingu podziemnym.
Podłączona moc to 3,7 kW. 11 kW miało trochę nieadekwatną cenę.
Mogę kupić tylko Tesla Wall Connector. Czy będzie działać z jednej fazy i dawać 3,7 kW? Właśnie spojrzałem na specyfikację i jest tylko maksymalna moc.
Logicznie rzecz biorąc, wszystko powinno być w porządku, ale chcę być bezpieczny.

Dzięki!
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Powinno bezproblemowo zadziałać, w "Gen 3 Wall Connector Manual" jest przykładowy schemat podłączenia z jedną fazą (L1+N+PE):

Screenshot_20241017_112836_Drive.jpg

Edit: maksymalna moc samego WC3 to 32A na fazę, czyli nawet 7,4 kW przy 1f / 22 kW przy 3f, a Tesla Model Y potrafi zaakceptować maksymalnie 32A (7,4 kW) przy 1f / 16A (11 kW) przy 3f.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności

fakeAgent

Nowy na Forum
Powinno bezproblemowo zadziałać, w "Gen 3 Wall Connector Manual" jest przykładowy schemat podłączenia z jedną fazą (L1+N+PE):

View attachment 21215
3.7kW+ pójdzie na mobile connector z przejściówką kempingową 32A:
Jest dużo tańsza niż wall connector (więc jak ci ktoś uszkodzi czy ukradnie to mniej boli) a spełni wymaganą rolę (wrzuć w zamykaną skrzynkę na stałe). Do kupienia na alledrogo za 300-500PLN.
View attachment 21218
Świetnie, dzięki za odpowiedzi!
 

cooler

Pionier e-mobilności
Świetnie, dzięki za odpowiedzi!
Jeszcze jedna uwaga: ten mobilny connector ma dość długi kabel (tak samo jak wall conector), co się przydaje gdy raz stajesz tak a raz inaczej. Jest za to mały więc spokojnie kup metalową skrzynkę elektryczną z otworem na dole na wypuszczenie kabla i fajnie to działa. Robię tak samo z mobile connector 3 fazowym 11kW.
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Nie używałem nigdy mobilnego connectora Tesli, ale przy jednej fazie kabel też powinien być trochę cieńszy i lżejszy niż w WC3 (w kablu WC3 będą oczywiście przewody L2 i L3 dla pełnego 3x32A, za które się płaci i które zwiększają ciężar kabla, a w instalacji 1-fazowej nie wykorzystuje).
 

fakeAgent

Nowy na Forum
Nie używałem nigdy mobilnego connectora Tesli, ale przy jednej fazie kabel też powinien być trochę cieńszy i lżejszy niż w WC3 (w kablu WC3 będą oczywiście przewody L2 i L3 dla pełnego 3x32A, za które się płaci i które zwiększają ciężar kabla, a w instalacji 1-fazowej nie wykorzystuje).
Ale z mobilnym connecterem Tesli nie można ustawić go tak, aby inne samochody nie ładowały się, prawda?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Abstrahując, dlaczego nie pogadales z kimś aby rozłożyć sobie koszty tych 11kW z 3 faz? Np na dwoch użytkowników itp .To byla szansa, która może sie nie powtórzyć? A to zmienia komfort moim zdaniem znacznie
 

fakeAgent

Nowy na Forum
Abstrahując, dlaczego nie pogadales z kimś aby rozłożyć sobie koszty tych 11kW z 3 faz? Np na dwoch użytkowników itp .To byla szansa, która może sie nie powtórzyć? A to zmienia komfort moim zdaniem znacznie
W moim przypadku zasugerowano trzy opcje
3.7 kW - 6000 zl
5 kW - 11000 zl
11 kw - 17000 zl

Ładowarka zostanie zainstalowana w pobliżu mojego miejsca parkingowego.
Nie wiem jak to rozdzielić, a cena 3.7 jest prawie trzy razy niższa niż 11.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Cóż ceny z górnej półki ( kwestia ile do rodzielni im kabla pójdzie i jak on bedzie leciał)ale realne , 2 lata temu 15 000 syn zaplacil w hali pod blokiem .
5 kW to ni z gruchy ni z pietruchy .
Planując EV i zkladajac że nie zmienie mieszkania przez dlugi czas zrobil wszystko aby zapewnić max ładowania pod domem .
Kazdy orze jak może ale przemyśl to . Da sie nawet z 230 16A tylko to jak zupa jedzona łyżeczką.
Większość samochodów ma ładowarki 11kW lub nawet większe. To m/w Tesli daje ok 70 km zasiegu na 1h ładowania. W taniej taryfie obskoczysz całość .
Przy 3,6 kW wolno i straty na samym ładowaniu ciut większe. A i ładowarki są w samochodach oi one decyduja ile można max brać prądu i jak,
 
Last edited:
Top