3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Napisałeś bez wyjaśnienia dlaczego niby tak miałoby być.
Nie mam szklanej kuli, żeby znać Twoje wyliczenia, więc skoro wnioski są tak odmienne od moich obserwacji (potwierdzonych wyliczeniami), z sytuacji rok późniejszej, uznałem, że po prostu się mylisz.

Coś się zmieniło między 2020 a 2021 w wynajmach, że w 2021 były tak atrakcyjne, a w 2020 nie?
A ktoś napisał że kiedyś były atrakcyjniejsze? Po prostu pandemia sprawiła że firmy srogo zarobiły ponieważ 3 letnia używka była znacznie więcej warta niż szacowali. A w okresie przesuniętym raptem o rok w BEV było już dokładnie odwrotnie. Nikt nie ma szklanej kuli żeby się dowiedzieć jak będzie za 3 lata od dziś. Natomiast pokazują właśnie, że mitem jest potencjalna opłacalność dzięki stałej cenie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
W rezultacie nigdy nie jest tak, że opłaca się bardziej wynająć stricte finansowo, bo nawet jeśli tak wyjdzie na papierze po 3 latach (nikt nie wie co wyjdzie) to Arvale będą szukały każdej dziurki
Ale masz już napisane, że te "dziurki" są ściśle określone co do rozmiaru i ilości. Podobnie rysy itp. Oczywiście trzeba się upewnić, czy faktycznie tak jest przed podpisaniem umowy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A ktoś napisał że kiedyś były atrakcyjniejsze? Po prostu pandemia sprawiła że firmy srogo zarobiły ponieważ 3 letnia używka była znacznie więcej warta niż szacowali.
Ale rok temu nie było pandemii, ceny już zdążyły spaść i wyszli na tym dokładnie tak samo jak w obecnym okresie,
A jak wyszli to już Ci pisałem.

Gdzie więc widzisz te różnice?

No chyba że Ty piszesz o wynajmach, które kończyły się 4 lata temu, a nie zaczynały....
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Ale rok temu nie było pandemii, ceny już zdążyły spaść i wyszli na tym dokładnie tak samo jak w obecnym okresie,
A jak wyszli to już Ci pisałem.

Gdzie więc widzisz te różnice?

No chyba że Ty piszesz o wynajmach, które kończyły się 4 lata temu, a nie zaczynały....
Już mi się nie chce tłumaczyć… pzdr
 

nabrU

Moderator
To nie ma co tłumaczyć, tu trzeba podać liczby.

A proszę bardzo. Tyle że to będzie mój przykład wynajmu ID.3 w UK.

Samochód o wartości wtedy 40 645 GBP (bo lakier metallic, pompa ciepła i 19" alusy) - minus EV grant 1500GBP = 39 145GBP

Wynajem od 01.04.2021r. na 24 miesiące bez udziału własnego czyli równe raty po 343 funty przez 24 m-ce na 8k mil na rok.

1725628165111.png


Wynajem przedłużony potem o kolejne 6 miesięcy z opcją oddania samochodu w ciągu tygodnia (bez kar) przy tej samej racie. Samochód zwrócony 18.08.2023.
Całość za wynajem: 28 x 343.50 + 206 (za część sierpnia) = 9824 GBP

Samochód został zwrócony z przebiegiem 31097 mil więc naliczono mi opłatę za nadprzebieg: 1192,48 GBP.

Raport z odbioru wskazywał zarysowanie felgi (bez podania rozmiaru uszkodzenia) oraz lewa część tylnego zderzaka była przytarta (więc kara jest OK). Wyceniono felgę na 60 funtów i zderzak 110 funtów.

Zakwestionowałem zarysowanie felgi jako w normie plus fakt, że nie dotarła do mnie faktura na te uszkodzenia i nadprzebieg i kwoty te pobrano mi bez wiedzy z konta. W ramach uznanej reklamacji zostały mi całkowicie zniesione opłaty za uszkodzenia oraz zredukowana opłata za nadprzebieg.

1725629297776.png


1725629345070.png


Czyli za ponad 28 miesięcy jazdy ID.3 przez ponad 31k mil zapłaciłem 10824 GBP. Samochód był wart ok 20 tys. GBP w momencie zwrotu na rynku wtórnym, a obecnie można go mieć za ok 17 tys. GBP.

Wnioski proszę wyciągnąć samemu.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
A proszę bardzo. Tyle że to będzie mój przykład wynajmu ID.3 w UK.

Samochód o wartości wtedy 40 645 GBP (bo lakier metallic, pompa ciepła i 19" alusy) - minus EV grant 1500GBP = 39 145GBP

Wynajem od 01.04.2021r. na 24 miesiące bez udziału własnego czyli równe raty po 343 funty przez 24 m-ce na 8k mil na rok.

View attachment 20356

Wynajem przedłużony potem o kolejne 6 miesięcy z opcją oddania samochodu w ciągu tygodnia (bez kar) przy tej samej racie. Samochód zwrócony 18.08.2023.
Całość za wynajem: 28 x 343.50 + 206 (za część sierpnia) = 9824 GBP

Samochód został zwrócony z przebiegiem 31097 mil więc naliczono mi opłatę za nadprzebieg: 1192,48 GBP.

Raport z odbioru wskazywał zarysowanie felgi (bez podania rozmiaru uszkodzenia) oraz lewa część tylnego zderzaka była przytarta (więc kara jest OK). Wyceniono felgę na 60 funtów i zderzak 110 funtów.

Zakwestionowałem zarysowanie felgi jako w normie plus fakt, że nie dotarła do mnie faktura na te uszkodzenia i nadprzebieg i kwoty te pobrano mi bez wiedzy z konta. W ramach uznanej reklamacji zostały mi całkowicie zniesione opłaty za uszkodzenia oraz zredukowana opłata za nadprzebieg.

View attachment 20357

View attachment 20358

Czyli za ponad 28 miesięcy jazdy ID.3 przez ponad 31k mil zapłaciłem 10824 GBP. Samochód był wart ok 20 tys. GBP w momencie zwrotu na rynku wtórnym, a obecnie można go mieć za ok 17 tys. GBP.

Wnioski proszę wyciągnąć samemu.
Wniosek jest taki że wynajmujący nie kupił go za 39145 :) pytanie za ile faktycznie mogłeś go nabyć u dealera + nie mam pojęcia jak działa rynek GB :) ale nie sądzę że da się to przełożyć prosto na PL
 

nabrU

Moderator
Wniosek jest taki że wynajmujący nie kupił go za 39145 :) pytanie za ile faktycznie mogłeś go nabyć u dealera + nie mam pojęcia jak działa rynek GB :) ale nie sądzę że da się to przełożyć prosto na PL

Musiałbym kupując zapłacić wtedy ok 30 tyś. GBP aby kupno się wtedy opłaciło w porównaniu do ww. kosztów wynajmu. Więc ponad 9k GBP zniżki kupując bym nie dostał.

A jak pamiętacie zaraz po COVID ceny raczej poszły w górę plus ludzie czekali czasami rok czy dłużej na realizację zamówień, więc jedynym plusem kupna wtedy u mnie byłoby sprzedać samochód jak była górka cenowa (czyli na przykład za półrocznego dostać ID.3 tyle co za nowy). Tyle, że byłbym wtedy bez samochodu...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Teraz VW wypycha sztuki z 2023 podobno za 2/3 ceny katalogowej źródło
Jeżeli za rok będą id.7 kombi z duża bateria za 2/3 ceny, to bym długo nie myślał...
Z drugiej strony na tą chwilę kupno auta może być strzałem w kolano w obliczu już zapowiadanych baterii SS w MG4 (zapowiedzi) lub 150kWh w Nio (już przetestowanych). Warto chyba przetrzymać ten rok-dwa aby jeździć czymś przy czym ICE nie będzie jeździć i nie będzie miało zasięgu :)
 

Najnowsze dyskusje

Top