A6 etron, rozważania

Młody

Follow the White Rabbit
Jeśli ktoś stoi przed podobnym wyborem, może moje doświadczenia okażą się pomocne.

Nie stoję przed takim dylematem, ale na moje subiektywne oko to A6 vs TMY to dwa różne światy designu i wyglądu - zarówno wewnątrz jaki i na zewnątrz. Jakbym miał decydować na podstawie gustu i wrażeń zmysłowych to Audi dostaje 10 pkt, a Tesla 2 pkt. Pozostałe rzeczy to sprawa drugorzędna, bo wolałbym jednak jeździć autem które cieszy moje oko.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Oczywiście przewagą Tesli pozostaje jej własna, rozbudowana sieć ładowarek Supercharger, która realnie zwiększa wygodę podróżowania.
Czyli nie mieszkasz w Polsce? 🤔
 

Grale

Nowy na Forum
Czyli nie mieszkasz w Polsce? 🤔
Szczerze mówiąc nie:), tzn. pół roku w Polsce, pół roku w Hiszpanii. Aktualnie mam Teslę 3 Performance i z ładowarek Tesli korzystam na miejscu w Hiszpanii i w drodze do Hiszpanii. W Polsce ładuję się w domu.
Zgadzam się z @Młody, że Tesla i Audi to dwa całkiem różne auta, ale te dwa zostały mi na placu boju i tymi dwoma najlepiej mi się jeździło, chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły na pakownego elektryka.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Szczerze mówiąc nie:), tzn. pół roku w Polsce, pół roku w Hiszpanii. Aktualnie mam Teslę 3 Performance i z ładowarek Tesli korzystam na miejscu w Hiszpanii i w drodze do Hiszpanii. W Polsce ładuję się w domu.
Zgadzam się z @Młody, że Tesla i Audi to dwa całkiem różne auta, ale te dwa zostały mi na placu boju i tymi dwoma najlepiej mi się jeździło, chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły na pakownego elektryka.
VW ogórek :D
A na serio, dwa kompletnie różne auta. Gdybym nie widział i nie przyzwyczaił się do tesli, to całkiem możliwe, że jeździłbym audi teraz.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Brzydki, nie podoba mi się kompletnie:rolleyes:. Poza tym on wcale nie wychodzi taniej od Audi A6 etron, które ma naprawdę mega ofertę.
No, ale pakowny :)
 

Patrizio17

Fachowiec
Po jeździe testowej Audi A6 e-tron Performance i miesiącu spędzonym za kierownicą Audi SQ6, chciałem podzielić się kilkoma przemyśleniami. Obecnie rozważam zakup większego samochodu elektrycznego, który kwalifikuje się do rządowej dotacji. Po objeżdżeniu większości modeli, które mieszczą się w limicie cenowym, na placu boju zostały dwa: Tesla Model Y Long Range AWD oraz Audi A6 e-tron Avant w wersji z mniejszą baterią i napędem na tył. Niestety wersja z większą baterią przekracza limit dotacji albo wymaga zrezygnowania z większości wyposażenia, co ją praktycznie dyskwalifikuje.

Teoretycznie w grze został jeszcze Xpeng G9 LR AWD, który – przynajmniej według moich odczuć – pod względem komfortu, jakości wykończenia i zasięgu wypada najlepiej z tej trójki. Jednak obawy o serwis i potencjalnie dużą utratę wartości raczej skreślają ten model z listy.

Wracając do Audi – jest wyraźnie droższe od Tesli Y (kosztuje 275 tys. zł w promocji), ale też sporo więcej oferuje. Jakość wnętrza to zupełnie inna liga. Komfort jazdy, nawet bez zawieszenia pneumatycznego, również stoi na bardzo wysokim poziomie. Za tę kwotę można znaleźć naprawdę dobrze wyposażony egzemplarz – m.in. z wyświetlaczem head-up, systemem audio Bang & Olufsen, reflektorami Matrix LED, pakietem S-Line i wieloma dodatkami, których próżno szukać w Tesli. Zasięg obu aut jest bardzo zbliżony, natomiast Audi zdecydowanie szybciej się ładuje – nawet do 270 kW. Oczywiście przewagą Tesli pozostaje jej własna, rozbudowana sieć ładowarek Supercharger, która realnie zwiększa wygodę podróżowania.

Jeśli ktoś stoi przed podobnym wyborem, może moje doświadczenia okażą się pomocne.
Mamy w firmie Junipera LR AWD i dokładnie tak samo uważam. Audi jest wolniejsze, mniej praktyczne i nie ma 4x4, ale lepiej jeździ i ma wiele opcji, których w Tesli brak lub są słabe.
 

nabrU

Moderator

Chmielinski

Zadomawiam się
Brzydki, nie podoba mi się kompletnie:rolleyes:. Poza tym on wcale nie wychodzi taniej od Audi A6 etron, które ma naprawdę mega ofertę.
ID.7 Plus z większym akumulatorem na pełnym wypasie łącznie ze szklanym dachem łapie się w dopłatach bez proszenia się o dodatkowe rabaty, więc wychodzi jednak taniej. A6 mieści się w dopłacie w wersji bez szału, sporo kompromisów przy konfiguracji trzeba robić.
 
Top