Akcesoria, które warto kupić do TESLI 3.

pmlody

Pionier e-mobilności
Powiedzmy, że jest dyndającą wtyczka od gniazda przyczepki ? Kwestia czy ma napięcie na stałe?. I czy zamknięcie obwodu nie spowoduje czegoś, co związane jest z podłączeniem czepki?. Czujniki, światła itp?. No i ile wytrzymają kabelki?
No z tego co widzę, to potrzebny jest controller -> to w co wpinana jest wtyczka z jednej strony z auta a z drugiej wtyk do przyczepki:
1653539000913.png

Tu dochodzi magistrala LIN. Z niej dekodowane są włączenia poszczególnych świateł. Raczej nie ma tu żadnej magii ani kodowania transmisji, więc sygnały zwykłym mikrokontrolerem da się wyciągnąć. Ale pytaliście o 12V :D A to jest na linii VBAT (X041-3). Obciążalność sądzę, że zgodna z obciążalnością całej przyczepki - czyli światła pozycyjne + oba kierunki + stop + cofanie + przeciwmgielne. Pewnie ze 30A odda.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przyszedł tylny kit
View attachment 5295

Koszt to 1570zł ok i Cło 80 zł u Kuriera.
No i bedzie zabawa, tym bardziej, że instrukcja obrazkowa i opisana tym razem "krzaczkami" Fotki wielkości znaczka pocztowego.
Ale wiadomo jest wiele filmików...
Muszę miec wenę i tego na trzeźwo sie nie da zrobić a przynajmniej trzeba być wyluzowanym. Zacznę od "dupy strony" , czyli pociągnę 12v+ do tyłu po swojemu i własnym kablem I na końcu dopiero zmienie siłowniki. Tak aby nie pozbawiać sie auta.
W jeden dzień chyba tego nie zrobie?
Spokojnie ogarniesz w dzień na tyle, żeby auto było mobilne. Siłowniki po wymianie nadal dają się zamykać ręcznie, więc nawet jeśli nie podepniesz prądu to auta się nie pozbędziesz. Mnie w leafie to zajęło jeden wieczór żeby zamontować siłowniki i zasilanie, a w drugi wieczór zamontowanie kick-sensora i poskładanie wszystkiego do kupy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Spokojnie ogarniesz w dzień na tyle, żeby auto było mobilne. Siłowniki po wymianie nadal dają się zamykać ręcznie, więc nawet jeśli nie podepniesz prądu to auta się nie pozbędziesz. Mnie w leafie to zajęło jeden wieczór żeby zamontować siłowniki i zasilanie, a w drugi wieczór zamontowanie kick-sensora i poskładanie wszystkiego do kupy.
Kit do Leafa, masz linka? Może by mój "młody" sobie założył?
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Pewnie ze 30A odda.
Z tego co widziałem układ ma żółty bezpiecznik, tz 20A.
Tylko kwestia co łatwiej, jechać z akumulatora po progach ( nie rozbierał bym a utykał kabelek pod plastiki.
Czy jak na filmie spod tylnej kanapy?
Wersja z hakiem to zdejmowanie zderzaka ( u mnie nie ma klapki od spodu). Niby do KIK sensora też bym zdejmował, ale chyba go nie założę, bo nie pamiętam abym tachał dwie torby i brzuchem popychał wózek?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kit do Leafa, masz linka? Może by mój "młody" sobie założył?
No tak, wrzucałem kiedyś na drugim forum. Ten sklep z którego kupowałem jest niby na wakacjach: https://procar.aliexpress.com/store/1242058

Są zestawy też u innych sprzedawców, ale trochę inne niż mój: https://www.aliexpress.com/item/1005002727919855.html
Różnica jest taka, że w tych zestawach widzę też zamek. W moim zestawie nie było nowego zamka, tylko ten dzyndzel, za który zamek się zamyka. W tym dzyndzlu mam dociąganie klapy w ostatniej fazie zamykania. Z tego co rozumiem to w tych nowych zestawach realizuje to sam zamek.

Tak to u mnie działa:
Do tego zmajstrowałem przycisk otwierania z pozycji kierowcy. W zestawie był jakiś uniwersalny, za cholerę nie pasujący ani wymiarami ani kształtem, więc rzeźbiłem sam:
GXiFSta.jpeg



Swoją drogą - jeśli ma coś do leafa dokładać to bardzo polecam moduł domykania szyb. Też od dalekowschodnich braci, kosztuje grosze, a przynajmniej zamyka szyby gdy zamykamy auto. Kupiłem ten moduł po tym, jak po wjeździe na parking i odebraniu bilecika parkingowego zapomniałem zamknąć szybę. No i stał sobie tak ze trzy godziny z otwartą szybą. Dobrze, że nikt się nie "zainteresował".
 
Last edited:

Sfotek

Posiadacz elektryka
Wakacje się zbliżają i sie zastanawiam jak upakować wszystkie graty w TM3 dla rodzinki 2+3.

Znalazłem zestaw dedykowanych toreb:


Ktoś ma i może się podzielić opinią? lub inny magiczny pomysł jak maksymalnie wykorzystać bagażnik na 2 tygodniowe wakacyjne turne do Chorwacji (nie mam haka i boxa).

Dzięki
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Nawiasem, zastanawiam się czemu tam jest wersja Model 3 2017+ oraz inne Model 3 2017-2020
Można by się domyślać, że 2017+ zawiera 2021-2022, ale... głowy bym nie dał
(choć swoją drogą, są jakiekolwiek różnice w wielkości/kształcie frunka/trunka?)
 

Michal

Moderator
Model 3 z pompą ciepła, wprowadzony chyba w 2021Q2, ma mniejszy frunk
Wprowadzony w 2020Q4 - mam taki z początków produkcji ;)
 
Top