Akumulator rozrusznika rozładowany przez zewnętrzne urządzenie elektryczne.

Cav

Pionier e-mobilności
Pomijając kwestie gwarancji to chyba coś jest skopane w sofcie, który zbyt rzadko uruchamia doładowywanie aku 12V. U siebie co miesiąc podpinałem go pod "yntelygentny" prostownik i zawsze był poniżej połowy słupków naładowania, czyli strzelam że naładowany w około 40%.
Problem polega raczej na ładowaniu zbyt słabym prądem w stosunku do wymaganego przez kwasowe aku.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Przy firmie nie działa.
Dlaczego miała by nie działać? Rękojmia dotyczy każdego zakupu, zarówno przez osobę fizyczną jak i firmę. Przysługuje z mocy prawa, w przeciwieństwie do gwarancji, która jest świadczeniem dobrowolnym. Więcej możesz znaleźć np. tu:
 

Sierek

Fachowiec
Dlaczego miała by nie działać? Rękojmia dotyczy każdego zakupu, zarówno przez osobę fizyczną jak i firmę. Przysługuje z mocy prawa, w przeciwieństwie do gwarancji, która jest świadczeniem dobrowolnym. Więcej możesz znaleźć np. tu:
Działa dla JDG, nie dla sp. z o. o.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Działa dla JDG, nie dla sp. z o. o.
Oczywiście że działa dla sp. z o.o. o ile w umowie zakupu nie zawarto wyłączenia rękojmi dla danego produktu. Zasady są trochę inne i nie tak korzystne jak dla konsumentów (wliczając w to JDG) ale jak najbardziej można korzystać. Największą różnicą jest to iż to na kupującym spoczywa obowiązek udowodnienia wady ale jeśli zgłaszałeś problem z aku w ciągu pierwszego roku od zakupu a teraz serwis potwierdził że aku jest wadliwy to już to masz załatwione.
 

Sierek

Fachowiec
Po pierwsze (z Twojego linku):
Od 1 stycznia 2021 roku to prawo przysługuje także osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, które zawrą umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy będzie wynikało, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego.

Pozostali przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność na przykład w postaci spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nie będą mogli korzystać z tego uprawnienia.
Po drugie to leasing.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Po pierwsze (z Twojego linku):

Po drugie to leasing.

Pozostali przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność na przykład w postaci spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nie będą mogli korzystać z tego uprawnienia.

Ten cytat dotyczy możliwości skorzystania przez JDG z warunków rękojmi identycznych z warunkami dla konsumentów. Wszystkie pozostałe firmy (w tym sp. z o.o.) mogą korzystać z rękojmi na dotychczasowych (czyli obowiązujących przed 01.01.2022) warunkach.

Reklamacja przez leasing też jest możliwa choć dość upierdliwa, nowy aku poza ASO to koszt ilu, 300 złotych które i tak można wrzucić w koszty? Mi pewnie by się nie chciało ale przy droższych usterkach czemu nie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
A jakie to nowe aku kupić (skoro już z własnych funduszy)? Kwasiaka, AGM czy może żelowy..?

Pozdrawiam
 

p0li

Pionier e-mobilności
A jakie to nowe aku kupić (skoro już z własnych funduszy)? Kwasiaka, AGM czy może żelowy..?
ja bym zaryzykowal litowy - są takie do kamperów - od 12V ~45AH do 48V bydlaków 300Ah

w jednym z naszych testowych samochodów mamy taki od 3 lat zamontowany i nie ma z nim probemów bo jak coś ciągnie prąd to po dojściu do dolnej granicy wewnętrzny BMS odcina akku od systemu - co prawda auta sie już nie "odpali" ale za to akku pozostanie nieuszkodzony - a nie jak w innym aucie kwasiaki po 5 tygodniach miały 0,5V (cały akku - nie pojedyńcza cela)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Trzeba tylko zerknąć jaki to litowiec. Znane mi litowe do kamperów są oparte na LiFePO4. A one słabo znoszą ujemne temperatury. W wielu przypadkach wręcz nie wolno ich ładować w temperaturach poniżej zera, bo możesz je uszkodzić. O ile w kamperze to raczej nie problem, o tyle w osobówce już tak dobrze nie jest.
 
Top