nabrU

Moderator

Arrczi

Fachowiec
W jaki sposób chcą zmusić wszystkich do przesiadki na BEV skoro wchodzę na PlugShare w Czechach na stację e.on i pokazuje że aplikacja niedostępna dla mojego kraju. Czyli, co jadę tranzytem przez Europę, płaczę i płacę razy 2 lub 3 niż w PL. Czy niemiec też ma tak pod górkę w PL?. Dlaczego są takie utrudnienia i kombinacje. Dziesiątki kart i aplikacji, a na końcu i tak słono trzeba płacić.
 

STMS

Pionier e-mobilności
W jaki sposób chcą zmusić wszystkich do przesiadki na BEV skoro wchodzę na PlugShare w Czechach na stację e.on i pokazuje że aplikacja niedostępna dla mojego kraju. Czyli, co jadę tranzytem przez Europę, płaczę i płacę razy 2 lub 3 niż w PL. Czy niemiec też ma tak pod górkę w PL?. Dlaczego są takie utrudnienia i kombinacje. Dziesiątki kart i aplikacji, a na końcu i tak słono trzeba płacić.
kup sobie abonament na ładowanie - 99 euro za 320 kWh w całej europie - miesięcznie

lub kup abonament w salonie gdzie kupowałeś samochód - VW, KIA itp mają swoje oferty też w miarę rozsądne
 

Arrczi

Fachowiec
kup sobie abonament na ładowanie - 99 euro za 320 kWh w całej europie - miesięcznie

lub kup abonament w salonie gdzie kupowałeś samochód - VW, KIA itp mają swoje oferty też w miarę rozsądne
Mam KIA Charge i dalej nie wiem jaka cena za granicą. To chyba nie tak powinno wyglądać. Rynek energii połączony, a ceny w zależności od karty, aplikacji, abonamentu.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Niestety zgadzam się że czasami trzeba kombinować ale 99EUR za 320kW to jest świetna sprawa. Jeżdżę po DE w tym tygodniu i sprawdza się doskonale. Inna sprawa że w razie czego ładuję się na SuC zazwyczaj wieczorem w cenie 0,51EUR albo w hotelach za około 0,40EUR ... to są wciąż dużo bardziej opłacalne stawki niż za benzynę... a ilość robót drogowych i ograniczeń na autostradzie sprawia że prędkości zatem i zużycie dla BEV są całkiem znośne.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Mam KIA Charge i dalej nie wiem jaka cena za granicą. To chyba nie tak powinno wyglądać. Rynek energii połączony, a ceny w zależności od karty, aplikacji, abonamentu.
widać KIA jednak nie do końca potrafi w elektromobilność europejską :)

tu masz instrukcję 320 kWh za 99 euro miesięcznie

 

Michal

Moderator
Wydaje mi się, że kia charge ma też jakie pakiet na Ionity i tam chyba też wychodzi znośnie.
 

Michal

Moderator
Na zachodzie Tesla ma też dość dużo ładowarek otwartych dla innych - musisz zainstalować aplikację, założyć konto i cenniki widać na mapie. Obniżone ceny około 0,5 - 0,6 EUR (takie jak dla właścicieli Tesli) są dostępne przy płaceniu abonamentu chyba 12 EUR.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że kia charge ma też jakie pakiet na Ionity i tam chyba też wychodzi znośnie.
Wychodzi bardzo dobrze, ale ma jeden minus - trzeba kupić abo na cały rok.
A to zdecydowanie zaniża opłacalność, bo dokładasz 700 zł (za nic) do interesu.

Dla pojedynczego wyjazdu Juice Pass wydaje się lepszą opcją, bo płacisz tylko 470, ale już W TYM masz prąd, duuuużo prądu.
 
Top