Asystenci jazdy - różnice w wersjach L i XL

Marcin_We

Nowy na Forum
Witam,
jak w temacie.
Proszę o informację, czym różnią się asystenci jazdy w wersjach wyposażenia L i XL.
Nic jasno nie wynika z broszur producenta, w salonie to chyba jeszcze mniej wiedzą.

Czy L posiada tempomat aktywny? Czy w L mamy prowadzenie w pasie ruchu, zatrzymaniem w korku i ponowne ruszenie?
Czy auto samo zwalnia przy zakrętach, rondach skrzyżowaniach?

Dziękuję za pomoc.
 

strusio8

Zadomawiam się
Wg rozpiski:
tempomat aktywny z zatrzymaniem i ruszaniem - tak
prowadzenie pasem ruchu - tak

To zwalnianie na zakrętach, rondach i skrzyżowaniach - rozumiem że chodzi o prędkość tempomatu sterowaną danymi z nawigacji? - mam XL i nie zauważyłem by to kiedykolwiek zadziałało. Przede wszystkim symbol NAV przy tempomacie pojawia się tylko na autostradach (gdy pojawi się HDA) a tam nie ma rond i skrzyżowań....

Dobrze jest umówić się na jazdę próbną i pobawić się, bo w broszurach wiele rzeczy wypisują a potem się okazuje że działać działa, ale tylko w środe i tylko jak jest pełnia księżyca.

Jeśli chodzi o różnice, to chyba główną jest to że asystent na autostradzie (HDA) i autonomiczne hamowanie w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji w L jest w pakiecie dodatkowym TECH a w XL w standardzie.

Tak sobie myślę że gdybym miał wybierać między L a XL to asystent jazdy po autostradzie byłby ostatnią rzeczą na którą bym patrzył - ważniejsze i użyteczniejsze są: HUD, pamięć ustawień fotela kierowcy, wentylowane fotele, elektryczna klapa bagażnika, ładowarka indukcyjna
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o różnice, to chyba główną jest to że asystent na autostradzie (HDA) i autonomiczne hamowanie w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji w L jest w pakiecie dodatkowym TECH a w XL w standardzie.
A czym się różni w praktyce HDA od jego braku?
Bo ja w Ioniqu nie widzę specjalnych różnic.
 

pawelbdg

Zadomawiam się
A czym się różni w praktyce HDA od jego braku?
Bo ja w Ioniqu nie widzę specjalnych różnic.
w wersji XL - HUD wyświetla Ci pojazdy przed i obok ciebie, i może "sam" po włączeniu przez ciebie kierunkowskazu zmienić pas + aktywny tempomat + utrzymanie pasa ruchu + zauważyłem że jak jest korek na autostradzie to dłużej nie muszę potwierdzać żeby samochód ruszył za poprzedzającym (ten czas jest wydłużony niż standardowy poza autostradą). Jak jest w wersji L nie wiem
 

Ev3

Pionier e-mobilności
w wersji XL - HUD wyświetla Ci pojazdy przed i obok ciebie, i może "sam" po włączeniu przez ciebie kierunkowskazu zmienić pas + aktywny tempomat + utrzymanie pasa ruchu
Ale to na pewno nie jest już HDA2?
Bo ja w Ioniqu mam zwykłe HDA i nie widzę tego typu opcji (nie mam HUD).
 

strusio8

Zadomawiam się
Widzę że trochę namieszałem, Niro EV ma HDA2, nie HDA.
Napisałem skrót myślowy, przepraszam, na przyszłość będę się trzymał oznaczeń ściśle...

Samodzielna zmiana pasa - bardziej bajer, który tak naprawdę ciężko nawet pasażerowi pokazać by mu zaimponować. Wrzucasz kierunkowskaz, auto zaczyna śledzić radarem czy może zmienić pas, gdy uzna że jest to możliwe, powoluuutku zmienia pas w wybraną kierunkowskazem stronę.
Dlaczego ciężko pokazać? Bo:
1. czas wykonania tego jest dłuższy niż możliwy czas jazdy bez trzymania kierwnicy. Efekt - operacja w 60% przypadków anuluje się w trakcie wykonywania.
2. jeśli chcesz by się nie anulowało, trzeba trzymać kierownicę i tu pojawia się szkopuł - jakkolwiek asystent podążania pasem (LFA) pozwala sobie kierownicę przyblokowywać palcami i się nie poddaje, to podczas samodzielnej zmiany pasa asystent HDA2 jest bardzo wyczulony na dotyk i gdy się go tylko lekko przyblokuje (by zresetować timer czujnika nietrzymania rąk na kierownicy) to potrafi też anulować operację z pytaniem czy chcesz mieć tę funkcję wciąż aktywną. I teraz jesteś w trakcie zmiany pasa, którą musisz doprowadzić ręcznie/samodzielnie do końca, a jeśli w ciągu 3 sekund nie potwierdzisz przyciskiem OK na kierownicy, tak chcę dalej używać samodzielnej zmiany pasa, to ta opcja się wyłączy i trzeba ją ponownie włączyć w menu samochodu na ekranie dotykowym...
Efekt, kierowca ma ochotę zmieniać pasy samemu bo to po prostu stabilniejsze jest.
 
Top