Dokonało tego Audi ze swoim Audi RS Q e-tron kierowanym przez doświadczonego rajdowca Carlosa Sainza.
To JEST elektryk, ale ma spalinowy "range extender".
Dane techniczne można znaleźć tutaj:
www.audi-mediacenter.com
Silnik spalinowy 2.0 TFSI jest osłabiony do 200kW, kręci się wąskim przedziale obrotów 4,5-6 tys. RPM.
Po jednym silniku z Formuły E na każdej osi - oszczędza to kilogramy na wale napędowym gdyby to był silnik spalinowy.
Rozpływają się nad zaletami napędu elektrycznego: łatwością i precyzją kontroli, niezależnością od zewnętrznych warunków i niezawodnością.
No i kopa ma takiego, że bali się, że załoga będzie poturbowana po przejeździe.
To JEST elektryk, ale ma spalinowy "range extender".
Dane techniczne można znaleźć tutaj:

Technical Data: Audi RS Q e-tron
Silnik spalinowy 2.0 TFSI jest osłabiony do 200kW, kręci się wąskim przedziale obrotów 4,5-6 tys. RPM.
Po jednym silniku z Formuły E na każdej osi - oszczędza to kilogramy na wale napędowym gdyby to był silnik spalinowy.
Rozpływają się nad zaletami napędu elektrycznego: łatwością i precyzją kontroli, niezależnością od zewnętrznych warunków i niezawodnością.
No i kopa ma takiego, że bali się, że załoga będzie poturbowana po przejeździe.
The advantages of the electric drivetrain in the Dakar Rally are obvious to the head of
development: “The drivetrain is extremely efficient. There is hardly any power loss.
You don’t have to expect temperature problems while you’re driving slowly in the
sand. But, above all, the electric drivetrain is much easier to control in all of the given
situations. The maximum torque is available from zero revolutions. You can regulate
the drivetrain very precisely, whether the car is going over jumps or driving in the
desert. The electric drivetrain does not react to external influences such as air
pressure, temperature and humidity. And you can use it at full power throughout the
rally. It’s all much more consistent than with a combustion engine.”
For Stefan Dreyer, the reliability of the Audi RS Q e-tron is also more important than
performance initially. “Reliability is the first priority,” he says. “There is actually no
single component that particularly gives me a headache. It’s more the fact that we are
developing such a complex project under pandemic conditions in just twelve months.
Our dream is to become the first manufacturer to win the Dakar Rally with an
alternative powertrain.”