Awaria w zakładach Volkswagena

nabrU

Moderator
Akurat elektryki od VW niegdy nie były super więc to raczej strata VW niż użytkowników.

Że niby Corsa-e (czy ogólnie Stellantis) lepsze od rodziny ID :unsure:

No kto by pomyślał że mało kto chce płacić za auto segmentu B jak za segment D.

VAG to nie tylko ID.3 (choć nie jest to auto segmentu B). Ma ciutkę więcej modeli niż Tesla :p
Więc wyhamowałbym, bo panuje tu na Forum kompletne lekceważenie 'przeciwnika'. A to chińczyki do doopy , VW do doopy itp. Tesla za to 'uber alles'.
Ja osobiście wolę aby na ulicach była różnorodność EV a nie 2 typy samcohodów: TM3 i TMY, bo będzie jak za komuny... Więc trzymam kciuki zarówno za Teslę jak i innych producentów.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Że niby Corsa-e (czy ogólnie Stellantis) lepsze od rodziny ID :unsure:
Oj nie... Corsa-e to bezczelny przeszczep, ale według mnie nie pretendowało to do niczego innego(pomimo zapewnień sprzedawców). Interfejs EV nie istnieje, efektywność napędu słaba, jedyny plus za pompę ciepła, bez tego pewnie realny zasięg zimą spadałby poniżej 150km przy 50kWh (46.3 netto) baterii.
VAG to nie tylko ID.3 (choć nie jest to auto segmentu B). Ma ciutkę więcej modeli niż Tesla :p
Więc wyhamowałbym, bo panuje tu na Forum kompletne lekceważenie 'przeciwnika'. A to chińczyki do doopy , VW do doopy itp. Tesla za to 'uber alles'.
Nie hejtuje tylko ID.3, tylko cała gamę ID. Chinczyki intrygują, Tesla na razie jest liderem w USA i Europie czyli jakiejś 1/10 ludzkości. Zawsze bawią mnie komentarze i myślenie że jeśli coś jest w UE albo USA to cały świat zna, a odwiedzając i poznajac ludzi z Chin i Indii zdałem sobie sprawę że jesteśmy (UE i USA) tylko niewielkim procentem ludności.
Ja osobiście wolę aby na ulicach była różnorodność EV a nie 2 typy samcohodów: TM3 i TMY, bo będzie jak za komuny... Więc trzymam kciuki zarówno za Teslę jak i innych producentów.
Ja tam jestem otwarty na różnorodność byle do mojego łóżka nie wchodziła, niech każdy ma swoje:D
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Ale ochrona środowiska miała być wartością nadrzędną, nawet jeśli cierpieć miała na tym do jakiegoś stopnia ekonomia. A tu okazuje się, że jednak dalej rządzą księgowi i ich kalkulatory. To w końcu o co w tym wszystkim chodzi, karmiono nas przez dobre 10 lat gadką jak to istotne jest środowisko, a teraz wychodzi że to był tylko marketing. Gdy biznes elektryczny nie zaczął przynosić oczekiwanych dochodów to nagle producenci bez mrugnięcia okiem tną produkcję i już nie są całym sercem za ochroną środowiska. Czyli to jednak był marketingowy wał?
Produkcję tną producenci samochodów spalinowych, producenci elektryków zwiększają produkcję.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czy zwracasz uwagę już nawet nie na cytowanie z kiepskich źródeł , ale choć na daty powstania cytowanych artykułów?
A po trzecie VW tnie czy ciął produkcję, bo akurat na jego wytwory ev faktycznie popyt spadł., szczrgolnie w Chinach

Tylko to byl tekst opisujacy sytuacje domniemaną i wiosenną
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie mam emocjonalnego stosunku.
5 lat temu zostawiłem 3 ICE pod domem na wszelki wypadek, bo byly fajne i nie wiedziałem kupując pierwszego elektryka czy on podoła codziennemu użytkowaniu. Został z nich jeden, nawet- diesel niestety, ale w tym segmencie tylko takie u nas są. na ogół.
To czysty pragmatyzm i wygoda, a nie emocje są poczuciem wstręty do diesli ( szczególnie starych, niby prawdziwych)
Sprawa zdrowia, ekologii itp jest wartością dodaną do tych wszystkich zalet ale staje się ona kluczowa w zatrutej atmosferze., szczegolnie miast.
Fajki też sprzedają, gorzałę, a pić i palić nie wszędzie wolno, a kiedyś tak.. Ale teraz gdy każdego stać i niemal każdy może kupic auto, to już sie tak nie da jak kiedyś i to, dla dobra większości.
Świat się zmienia, co widać np gdy ignoranci mają prawo pisać i być traktowani na równi z tymi co mają wiedzę.
Zakazy wjazdu ICE lub przestrzeganie norm, to wymóg naszych czasów . Przykry, tak jak dla niektorych np. mycie rąk, itp.
Ps Zmieniamy się , przynajmniej niektórzy, że nawet warkot kosiarki zaczyna przeszkadzać. Kto kiedyś myślał o ekranach dzwiękochłonnych?
Zawsze pozostanie "beton samolubny" i tą niektórych wyborcy. Spora grupa, często pokarana na wlasne życzenie, ograniczeniem myślienia, brakiem empati itp.
 
Last edited:

Lupus

Posiadacz elektryka
Może w bańce informacyjnej właścicieli elektryków tak jest. Tym czasem rzeczywistość: https://e.autokult.pl/volkswagen-tn...-sie-z-popytem-na-elektryki,6914013330045664a

Artykuł jest o tym, że "Volkswagen planuje redukcję zarówno tempa produkcji, jak i zatrudnienia w swojej fabryce w Emden. Zapotrzebowanie na samochody elektryczne produkowane w tamtejszym zakładzie okazało się niższe od planowanego o niemal 30 proc."

Jeżeli rzeczywistość jest taka, że tylko jeden producent na świecie, w tylko JEDNEJ ze swoich fabryk przeliczył się z popytem na elektryki, to o czym jest rozmowa i kto żyje w bańce? :D

Poszukaj jakichkolwiek informacji o ilości produkcji elektryków i rejestracjach nowych pojazdów w Polsce i na świecie.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Ale ochrona środowiska miała być wartością nadrzędną, nawet jeśli cierpieć miała na tym do jakiegoś stopnia ekonomia. A tu okazuje się, że jednak dalej rządzą księgowi i ich kalkulatory. To w końcu o co w tym wszystkim chodzi, karmiono nas przez dobre 10 lat gadką jak to istotne jest środowisko, a teraz wychodzi że to był tylko marketing. Gdy biznes elektryczny nie zaczął przynosić oczekiwanych dochodów to nagle producenci bez mrugnięcia okiem tną produkcję i już nie są całym sercem za ochroną środowiska. Czyli to jednak był marketingowy wał?
Przykro mi, nie tylko elektrowóz jest wiarygodnym źródłem informacji. Tzn ja rozumiem że dla was jest, ale dlatego że macie do zagadnienia stosunek emocjonalny. Dla reszty świata niekoniecznie. A jest taka przykra życiowa mądrość, że rzeczywistość jest tym co nie znika gdy przestajesz w to wierzyć. Oczywiście nie życzę utraty tej wiary, ale świadomości że są na świecie ludzie którzy niekoniecznie wierzą w to samo i niestety nie jest ich mała garstka.
Wiarygodność informacji to jedno, ale jeśli na poparcie swojej tezy "gdy biznes elektryczny nie zaczął przynosić oczekiwanych dochodów to nagle producenci bez mrugnięcia okiem tną produkcję" cytujesz artykuł o tym że JEDEN z producentów przeliczył się z popytem w JEDNEJ ZE SWOICH FABRYK, to problem nie leży we wiarygodności, tylko w logice. Musiałbyś zalinkować źródło o tym, że producenci (w liczbie mnogiej) tną produkcję.

Globalna produkcja EV rośnie i przyspiesza. Znajdź choć jedno źródło które mówi inaczej.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Taka jest właśnie "dyskusja" z trolami :p
 

Trapp

Zadomawiam się
Oczywiscie globalna produkcja EV rosnie, szczegolnie skośnookich producentow, ale dla Europy to sa bardzo smutne dane... poniewaz kryzys VW to kryzys polskich poddostawców, naprawde trudno sie cieszyc z tego ze Europa bedzie jezdzila tylko Teslą bądź MG.

Nie lubie VW, ale jestem realistą...a historia pokazuje ze kryzysy gospodarcze w Niemczech maja bardzo szerokie (światowe nawet 😀, juz 2 x) reperkusje...
 
Last edited:
Top