Bagażnik dachowy Model Y

Eljal

Zadomawiam się
Ja nie polecam. Nawet jeśli aeordynamicznie byłoby lepiej, to bagażniki nie są projektowane na przyjmowanie oporów w odwrotnej konfiguracji i nie ma gwarancji jak się zachowają przy większych prędkościach. Może skończyć się tragicznie dla innych uczestników ruchu.
Björn testował bagażnik specjalnie projektowany do odwrotnego montażu.
troche to przypomina challenge dla gimbazy: kończy się prawdziwymi problemami.
 

inter

Pionier e-mobilności

poochaty

Posiadacz elektryka

eimi

Pionier e-mobilności
Zajmuje to całe 5 minut.
Ale trzeba mieć klucz dynamometryczny 3.5 Nm i się upewnić że mamy równo wklejony dach a wsporniki się zaczepiają o wspawane płytki a nie o szkło.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ale trzeba mieć klucz dynamometryczny 3.5 Nm i się upewnić że mamy równo wklejony dach a wsporniki się zaczepiają o wspawane płytki a nie o szkło.
Powiem tak. Producent w zestawie dołącza klucz (zwyky). Chyba po to, żeby go użyć (chyba, że wsztscy go wyrzucacie?) Jeździłem wiele razy, tysiace km dokręcając na czucie. Czy jestem nieodpowiedzialny? Nie wiem, myślę, że nie. Czy wszyscy dokrecają koła, i wszystkie możliwe śruby kluczami dynamometrycznymi? Dajcie znać. Pytam bez żadnych podtekstów, z ciekawości.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Powiem tak. Producent w zestawie dołącza klucz (zwyky). Chyba po to, żeby go użyć (chyba, że wsztscy go wyrzucacie?) Jeździłem wiele razy, tysiace km dokręcając na czucie. Czy jestem nieodpowiedzialny? Nie wiem, myślę, że nie. Czy wszyscy dokrecają koła, i wszystkie możliwe śruby kluczami dynamometrycznymi? Dajcie znać. Pytam bez żadnych podtekstów, z ciekawości.
Myślę że nie wszyscy. Później jest trochę płaczu że dach pękł i bagażnik jest do kitu. A wystarczy czytać instrukcje.
 

eimi

Pionier e-mobilności
myślę, że czytałem instrujcję. Zastanawiam się w takim razie po co dołączają ten zwykły klucz do zestawu?
Żebyś mógł go użyć i dokręcić bagażnik z siłą 3.5Nm. A jak ktoś przekręci, to przecież w instrukcji było napisane że max 3.5Nm.

Za mocne dokręcenie tych wsporników powoduje ich wygięcie, a kiedy bagażnik pracuje z obciążeniem płytki wsporników mogą naciskać na szkło powodując pęknięcie.

Już nie wspomnę o sytuacji kiedy ktoś źle zamontuje i zamiast zaczepić wsporniki o metalową część dachu, to zaczepi o szkło.

także 5 min roboty, ale wyjątkowa ostrożność + mały klucz dynamometryczny zalecane.
 

inter

Pionier e-mobilności
Top