Bazowa RWD vs. AWD moje wrażenia

Pedr

Pionier e-mobilności
Myślałem, że AWD w nowej Tesli Model 3 załatwi sprawę i zrekompensuje kiepską przyczepność Michelin e-Primacy. (jak może wiecie, w RWD szybko się ich pozbyłem, bo jazda na mokrym była niebezpieczna). Niestety – dziś trochę padało w Poznaniu i na mokrej nawierzchni był znowu dramat.

Na zakręcie konkretnie mnie zarzuciło – czułem, że opony zaczynają się ślizgać, choć trudno mi powiedzieć, czy puścił przód, czy tył – tak na granicy kontroli. Do tego przy kilku mocniejszych hamowaniach – ponowna utrata przyczepności. Czyli jednak AWD nie pomoże, jeśli ogumienie nie trzyma nawierzchni.

Z ciekawostek (jak dla mnie), po 1,5 miesiąca jazdy nie widzę też jakiejś znaczącej różnicy w zużyciu energii (mówię o jeździe lokalnej). W codziennej eksploatacji zalet AWD raczej nie odczuwam, ale… muszę przyznać, że często korzystam z dodatkowej mocy drugiego silnika i trochę mi jej brakuje, kiedy przesiadam się z powrotem do RWD.

Wnioski? Powtórka z rozrywki – e-Primacy znowu wylatują, trzeba będzie rozejrzeć się za czymś sensownym na kolejny sezon letni.
 

Attachments

  • 20250727_142514.jpg
    20250727_142514.jpg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 20
  • 20250727_142543.jpg
    20250727_142543.jpg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 24

jarqu

Posiadacz elektryka
Ja już to gdzieś pisałem ale jak dla mnie to gadanie ze na AWD sobie te opony lepiej poradzą jest błędnym myśleniem. Skoro one nie radzą sobie z autem od dużo mniejszej mocy to jak maja sobie poradzić z tak mocną maszyną jak tesla AWD gdzie masa jest dodatkowo większa.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Wnioski? Powtórka z rozrywki – e-Primacy znowu wylatują, trzeba będzie rozejrzeć się za czymś sensownym na kolejny sezon letni.
Będę z zainteresowaniem śledził Twoje działania w tym zakresie. Pisz śmiało i szczegółowo. Ja nie miałem szczęścia do nxt, choć gdyby nie te problemy > 110 to uważał bym je za bardzo dobre opony.
 

Pedr

Pionier e-mobilności
Ja już to gdzieś pisałem ale jak dla mnie to gadanie ze na AWD sobie te opony lepiej poradzą jest błędnym myśleniem.
W wątkach dotyczących e-primacy pojawiały się głosy, że przy AWD problem nie jest tak dotkliwy i miałem nadzieję, że AWD coś ugra, ale masz rację - jak opona z definicji nie trzyma, to nie ma zmiłuj. Po kilku jazdach na mokrym widzę, że to dokładnie ten sam dramat co w RWD. Na mokrej drodze pewniej czuję się teraz w RWD na Conti niż na Michelinach. Z pozytywów: chyba trochę zmniejszyło się drżenie kierownicy w AWD - może się opony się w końcu ułożyły.

Będę z zainteresowaniem śledził Twoje działania w tym zakresie. Pisz śmiało i szczegółowo. Ja nie miałem szczęścia do nxt, choć gdyby nie te problemy > 110 to uważał bym je za bardzo dobre opony.
OK :) Wybieram się niedługo do serwisu opon, gdzie kupiłem NXT. Wibracje przy tych oponach chyba mocno zależą od nawierzchni – czasami potrafią konkretnie wkurzyć i wtedy mam ochotę coś z tym zrobić, a potem jeżdżę kilka dni i jest spokój. Ogólnie jednak bardzo fajne opony – świetna przyczepność, niskie zużycie energii, dobre trzymanie w zakrętach. Na pewno będę je ponownie brał pod uwagę do AWD. Szlag mnie trafia, że kolejny raz muszę ładować niepotrzebnie kilka tysięcy w opony.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
@Pedr Czyli na jazdę wokół komina bez tras to się nie ma co pchać w AWD? Trzeba sporo dołożyć, a na mocy mi nie zależy.

Nikt lepszego porównania nie zrobi skoro masz oba na placu...
 

Teslomaniak

Zadomawiam się
Kurcze a ja nie mam większych p
@Pedr Czyli na jazdę wokół komina bez tras to się nie ma co pchać w AWD? Trzeba sporo dołożyć, a na mocy mi nie zależy.

Nikt lepszego porównania nie zrobi skoro masz oba na placu...

Przed zakupem jeździłem RWD i AWD i po jazdach nie miałem absolutnie żadnych wątpliwości, żeby dopłacić do AWD. Gdyby RWD była tańsza o około 50-60 tys to możne wziąłbym ją pod uwagę.
 

eimi

Pionier e-mobilności
@Pedr poczekaj z opinią do wiosny.... ;)

W zimę trakcja, rekuperacja, grzanie baterii, możliwość ładowania zmarźniętej baterii - 4 największe plusy AWD.
 

Najnowsze dyskusje

Top