Be Charge

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Wracając do domu (gdzie sie łąduje za własnego prądu) to chętnie naładuje tyle co trzeba bo wiem ze sie w domu podładuje, ale jadąc w trasie naładuje sie tyle ile chcę (nawet jak to będzie 100%) bo jeżeli podjadę do nastepnej łądowarki i nie będzie działać to będzie to MÓJ problem, i te 20% to będzie tyle ile potrzebnę będzie do następnej łądowarki. Im mniejsza bateria lub większe zużycie to te dodatkowe % są cenniejsze. I nie będę ładował sie tylko do 80% jeżeli spowoduje to że do następnej stacji DC będę musiał zjeżdzać bo będzie w polu lub w mieście.
 

Michal

Moderator
Chyba, że używasz Superchargerów, to wtedy celujesz w 5% na ładowarce i nie martwisz się niczym ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Chyba, że używasz Superchargerów, to wtedy celujesz w 5% na ładowarce i nie martwisz się niczym ;)
W 5 %? Co za burżuje!!!. My celujemy w 0, a nawet poniżej :)
 

STMS

Pionier e-mobilności
Tak jest na SuC, jeśli jest bardzo duże obłożenie to proszą o rozważenie lądowania tylko do 80% lub nawet proponują niżej co i tak wystarczy na dojazd do następnego SuC.
ja tego w Rydze ani w Kownie nie zauważyłem a obydwie były obciążone w 100 % + kolejka ...
 

klata

Zadomawiam się
Dlatego mimo sezonu letniego i tak dużego obłożenia na ładowarkach, raczej nie zdarza się kolejka a jeśli jest to dość sprawnie jest rozładowywana.
Z tym bym polemizował. Sytuacja z poniedziałku w Chorwacji. 6 stanowisk zajętych, 6 samochodów czekających do ładowarki. Przybyłem na 2%, ustawiłem się 4. w kolejce, 35 minut czekania. Po podłączeniu maksymalna moc 47kW i kolejne 50 minut spędzone na ładowanie żeby móc na oparach dojechać do celu...
Nawet najlepiej zintegrowane środowisko nie pomoże jak brakuje ładowarek.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Właśnie jestem po powrocie z wycieczki po Niemczech i Holandii. Miałem wykupiony pakiet w BeCharge i był tylko kulą u nogi, bo musiałem go wykorzystać. Raz mi sie nie udało 4 stacje zajęte. Potem w drodze na ionity korek a pod nosem SuC. Jeśli ktoś ma Teslę to chyba wygodniej nie jest jak tylko SuC. Żadnych kart, aplikacji. A dodatkowo od dziś ceny w Europie jeszcze spadły, w Niemczech ok 0.35, w Holandii 0.25 EUR. Tylko w Polsce zostały na tym samym poziomie.
A jak jesteśmy zacofani to przekonałem się w Koszalinie polenergia nie chciała wystartować, na greenwayu kolejka i godzina 10 minut w plecy, bo bo taki jeden Niemiec z Polski to musiał ostatnie 5% do 98% 20 minut ładować swoim xc40.
Wszystko zależy od sytuacji. Ja wziąłem sobie pakiet na wyjazd do Chorwacji jako uzupełnienie do SuC oraz "na wszelki wypadek". Na powrocie w Słowenii SuC był obłożony, kolejka na +15 min czekania, a Ionity na trasie puste.. Różnie bywa. Teslowe Supercharger-y są super jednak warto mieć awaryjną alternatywę w podróży. W tamtą stronę jechałem wyłącznie na Superchargerach. Do niektórych trzeba było zjechać dobry kawałek z trasy. Z powrotem już byłem mądrzejszy, studiowałem mapę i omijałem te lokalizacje posiłkując się ładowarkami obsługiwanymi przez BeCharge. Co fajne, kilowatogodziny w pakiecie kosztują porównywalnie do SuC. Dodatkowo ABRP z wykupionym Premium pokazuje zajętość ładowarek i - przynajmniej na zachodzie - mam wrażenie, że robi to dobrze. Pokazuje również obłożenie Superchargerów ;-)
 

adianqo

Nowy na Forum
Hej sluchajcie czy może cena przez pomyłkę jest w PLN czy IONITY za abonament 56.99 (nie wiem czy brutto czy netto) daje 0.94 ppn za kWh? Jest jakis haczyk? W Polsce korzystam głównie z IONITY bo nie bardzo ma sens z innych z BeCharge . 2 czy ro tez działa jak wyjadę za granice na roaming ? Ze np kupię w Polsce taki IONITY i ładuje się w Niemczech za te cenę?
 

consigliero

Pionier e-mobilności
0.94 PLN Discount. Dzisiaj wykorzystałem te 20 EUR, znaczy pojechałem na Słowację a dzisiaj dokończyłem na Ionity. No i Orlen w Białobrzegach aby dojechać na wieś.
 

Attachments

  • IMG_0560.jpg
    IMG_0560.jpg
    211,9 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • IMG_2367.jpeg
    IMG_2367.jpeg
    335,9 KB · Liczba wyświetleń: 12
Top